Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

27-12-2011 om 17:15

Onderzoek ggd

Van de week kreeg ik een oproep binnen voor zoon (1 jaar) met papieren en de vraag of ik vaccinatiepapieren mee wil nemen e.d.vragenlijsten in wil vullen. Het zijn exact dezelfde vragen en lijsten als vorig jaar. Toen had zoon ook een oproep en ben ik met hem naar de GGD arts geweest in zijn school. Nu zou dus alles overnieuw moeten. Hebben meer mensen dit of zou het een vergissing zijn?
Uiteraard heb ik de gGD al zelf gebeld, maar die weten dat dan weer niet en ik zou teruggebeld worden wat dan weer niet gebeurt...
Maar is dat normaal dat zo'n onderzoek een jaar later herhaald wordt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

? is dit niet gewoon het cb?

is dit niet gewoon het consultatiebureau? Daar mocht ik met mijn spruiten op gezette tijden langskomen en toen ze eenmaal het half jaar ofzo voorbij waren zat er bij die oproepen ook altijd een vragenlijst, vol hoogst impertinente vragen die ik dus nooit invulde (en waar ook nooit naar gevraagd werd). En er werd ook altijd gevraagd of je de vaccinatiepapieren wilde meenemen.

Ik zou menen dat dit gewoon een regulier periodek CB-onderzoek is, of vergis ik me nu zo deerlijk?

Groeten,

Temet

Fianna

Fianna

27-12-2011 om 20:54

Volgens mij ook

en verder maakt de ggz hier alleen maar de ene slordigheidsfout na de andere. Zou me er verder niet druk om maken en het laten gaan.

Gijsbertha

Gijsbertha

27-12-2011 om 21:36

Oo, was

mij al af aan het vragen waarom die jongen van 1 al op school zat.

Stom

had straal over die school heengelezen, dan ga je ook hele foute conclusies trekken

Groeten,

Temet

koentje

koentje

29-12-2011 om 11:35

Hahaha, ja, 13 niet 1 jaar!

maar echt, het gaat om de GGD, niet om het CB of jeugdzorg. En het is exact hetzelfde als vorig jaar...

koentje

koentje

29-12-2011 om 11:36

Ook niet ggz

.

Meestal

Is er een contactmoment einde basisschool zo groep 7/8 en in de 2e van het voortgezet onderwijs.
Verder zou ik me er niet mee bezig houden. Het is onbevredigend maar als je geen antwoord krijgt zou ik er gewoon mee ophouden. Het is niet nuttig.

liora

liora

29-12-2011 om 20:32

Misschien

Is hij misschien van school gewisseld? Er wordt namelijk per school opgeroepen en daardoor kan je bij wisseling een oproep mislopen of dubbel krijgen.

Heel raar dat ze zelf niet meer weten dat ze hem vorig jaar al hebben gezien trouwens.

Liora

Fijne instantie die ggd

Rommelig en flink langs elkaar heen werkend. Ik heb helaas geen andere ervaringen.

Ik zou er uberhaupt niet op reageren, het handeltje zou bij mij in de oudpapierbak belanden. Al is het alleen al om de vragen die je gesteld worden in zo'n papiertje.

Volgens mij ben je nog heel netjes, je hebt nagebeld en als je daar dan geen antwoord op krijgt: ik zou me er niet verder in verdiepen

Vic

Vic

30-12-2011 om 12:07

Groep 7 en 2e klas v.o.

Klopt het dat jouw zoon een jaar langer over de basisschool heeft gedaan? Hij is nu 13, dus misschien denkt de GGD dat hij al in de tweede zit. Normaal gesproken krijg je oproepen in groep 2 en 7 van de basisschool, en de 2e klas van de middelbare school.

koentje

koentje

31-12-2011 om 21:32

Gebeld, belachelijk!

Ik heb de arts aan de lijn gehad. De reden dat hij nogmaals voor dit onderzoek opmoet is dat de GGD locatie waar hij eerst bij was de gegevens niet doorstuurt...
Hij zat namelijk eerst in een andere gemeente op school, dus nu is het een andere GGD locatie. Dit is toch te gek om los te lopen! Kosten in de gezondheidszorg......

Privacy

Toch vind ik het ook een prima gedachte dat er tussen gemeenten onderling geen gegevens uitgewisseld worden.
Jij gaat over de medische gegevens van je kind en niet een instelling.

Of je doet niets

Tenzij je deze heisa een absolute meerwaarde voor je kind vindt. Ik weet natuurlijk de achtergronden niet, en misschien is het in jouw geval wel belangrijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.