Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Irene

Irene

18-11-2008 om 13:49

Ongerust over onze kleuterzoon

Onze zoon van 4 is al een hele tijd (zeker 3/4 jaar) niet fit. Hij vat alles wat voorbij komt en is daar langer en heviger ziek van dan een ander. Tussen die perioden van ziekte (en die doen zich elke 2 a 3 weken voor) is hij ook niet echt in orde. Hij komt 's ochtens al moe uit zijn bed, ziet erg witjes en klaagt vaak dat hij zich niet lekker voelt. Daarbij blijft hij achter in de groei (zit nu onder -2 lijn) terwijl hij wel goed eet. De huisarts heeft ons nu doorverwezen naar de kinderarts en deze heeft een hele reeks onderzoeken (uitgebreid bloedonderzoek, longfoto's, allergieonderzoek, zweettest) aangevraagd. Daarbij zei hij wel dat het vooral was om dingen uit te sluiten en dat hij niet verwacht dat er iets uit komt, maar gaat zo'n arts nou echt allemaal onderzoeken laten doen als hij denkt dat het eigenlijk niet nodig is? Zucht... er zit natuurlijk niets anders op dan gewoon maar wachten op de uitslagen, maar wie duimt er even mee dat het allemaal reuze meevalt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

18-11-2008 om 14:40

Eerste kind?

Mijn ervaring is dat eerste kinderen altijd het eerste jaar op school ziek zijn, idd af en aan...zoals jij beschrijft, Tweede kinderen krijgen doorgaans al heel wat van hun broer of zus mee naar huis.
Op een school heersten toch weer andere dingen als op een kdv, dus begint alles weer van voor af aan.
groet, polly

wat naar voor jullie en je zoon! Ik hoop dat ze wel wat vinden, maar dan iets waar gauw wat aan te doen is. Is er ook gekeken naar de neusamandel? Mijn dochter (bijna 4,5) was ook altijd moe, maar is enorm opgeknapt na het verwijderen van de neusamandel.
Sterkte!

Irene

Irene

18-11-2008 om 20:20

Polly en wiggy

Nou, hij is (inclusief halfzus) het derde kind van de vijf... Het vaak ziek zijn is nog tot daar aan toe, maar hij is ook steeds veel zieker en langer ziek dan andere kinderen en tussendoor is hij ook nooit helemaal in orde. Bovendien groeit hij dus niet goed.
De kinderarts heeft wel gekeken naar zijn amandelen en vond alleen zijn keelamandelen aan de kleine kant. Verder vond hij het er normaal uitzien.

judiths mama

judiths mama

18-11-2008 om 20:32

Ik duim met je mee

wanneer krijg je de uitslag? Hoop dat je snel weer een gezond jongetje door je huis hebt rennen.

Saskia

Irene

Ja, de kinderarts doet allerlei onderzoeken om dingen uit te sluiten. De huisarts weet het niet en stuurt je door. Dat is al prima. Ik hoop dat je snel meer weet en dat het niets bijzonders is.

Hetty,*

Hetty,*

18-11-2008 om 21:08

Yep

Hij doet inderdaad wat onderzoeken om dingen uit te sluiten of om info te verkrijgen. De dingen die ik zie staan zijn ook zo'n beetje standaard bij groeiproblemen, alleen die longtest heeft onze zoon niet gehad en ze hebben via het bloed gekeken of hij allergiegevoelig was.
Maar goed, intussen zit je zeker wel in onzekerheid want je bent natuurlijk wel bang dat er toch iets uitkomt dat niet goed is. Eigenlijk wil je dat er iets uitkomt, maar iets dat niet ernstig is en simpel op te lossen waardoor het probleem opgelost wordt. Veel sterkte met de onderzoeken, het ziekenhuis gesleep en het wachten!
Groetjes Hetty,*

Herkenning

Herkenning. We zijn al helemaal door de malle molen heen gegaan. Wachten is het ergst en ondertussen maar malen. Ga direct proberen een manier proberen te vinden om hiermee om te gaan.

De zweettest hier ook gehad. Onderzoek opzich stelt niks voor. Alleen werd bij ons gedaan door twee klungelige laboranten die nooit met kinderen omgaan. Dus kwamen ze dood leuk aan met een enorme spuit om het slangetje van het horloge leeg te zuigen zonder eerst te melden. Ik pak nu een spuit maar we gaan jou niet prikken het is voor het horloge. Mijn zoon sprong een meter de lucht in van schrik. Ten alle tijden bij blijven uitleg blijven geven aan je kind en zelf vragen stellen wat er precies gaat gebeuren. Uitslag van de zweettest duurde in mijn herinnering niet zo lang en was bij ons ok.

Bij ons stond er altijd een beloning voor een onderzoek , prikje ofzo. Nooit drama's gehad. Wel vraag ik tegenwoordig bij het bloedprikje om een slangetje tussen het buisje en de naald omdat dit prettiger is voor het kind met het wisselen van de buisjes.

O en arsten doen inderdaad gewoon onderzoeken om uit te sluiten omdat ze een diagnose niet willen missen. Pas als uit de gebruikelijke eerste onderzoeken niks komt gaan ze pas echt kritisch kijken is mijn ervaring. Wij hebben het zelfde rideltje gehad in het begin dus het lijkt me enigzins standaard wat ze nu onderzoeken voor bij een kind wat niet lekker gaat.

Sterkte en hopelijk knapt je ventje snel op.
Groeten Regenbogie

Puck2

Puck2

19-11-2008 om 11:18

Ja hoor irene

Irene: "De huisarts heeft ons nu doorverwezen naar de kinderarts en deze heeft een hele reeks onderzoeken (uitgebreid bloedonderzoek, longfoto\'s, allergieonderzoek, zweettest) aangevraagd. Daarbij zei hij wel dat het vooral was om dingen uit te sluiten en dat hij niet verwacht dat er iets uit komt, maar gaat zo\'n arts nou echt allemaal onderzoeken laten doen als hij denkt dat het eigenlijk niet nodig is"
Ja, dat doen ze echt, ik heb dat van het weekend zelf ondervonden. Ben met spoed opgenomen en bij ieder onderzoek, tot ct-scan aan toe zeiden ze dat ze er niet iets van verwachtten te zien, maar dat ze het toch deden om erge dingen uit te sluiten. Ze nemen gewoon geen risico, en terecht.
Beterschap met je mannetje

Irene

Irene

19-11-2008 om 13:17

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties! Ze stellen me in ieder geval een beetje meer gerust. En verder blijft het afwachten natuurlijk. Gelukkig is onze zoon iemand die de dingen heel makkelijk neemt zoals ze komen. Dus een prik (bijvoorbeeld) is vervelende maar ervoor en erna maakt hij zich er totaal niet druk over.
Puck, hoop dat het met jou in orde is?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.