Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vijfenvijftig

Vijfenvijftig

17-06-2017 om 10:48

Ongesteld op je 55e :-(

Wie nog meer? Ik wou dat het ophield.......
Ik voel me verder prima hoor, slik voedingssupplementen tegen pms-klachten en die werken bijzonder goed.
Maar het is wel erg ongemakkelijk zo. Mijn moeder was ook "laat", mijn zussen minder. Hoe oud waren jullie?


Ellen69

Ellen69

13-07-2017 om 16:52

Over droogte..

Doe jezelf (en partner) een plezier en koop een tube KY glijmiddel, of een soortgelijk iets. Kun je online bestellen voor een euro of 6 en ligt morgen op je mat.
Ook een droge tampon breng je er makkelijk mee in!

Tammy

Tammy

03-01-2020 om 08:05

57 jaar wanneer is het nou klaar

Ik wordt over 3 weken 57 jaar en ik menstrueer nog regelmatig . Ik menstrueer nu meer dan dat ik vroeger deed . Het was altijd onregelmatig ik kon maanden overslaan .Ik vraag me echt af wanneer het ophoud.

Toch weer aan de pil

Na een tijd van opvliegers en onregelmatige menstruaties, toch weer aan de pil gegaan. zo heb ik de dagen zelf weer in de hand.

Ik ben 58 jaar en helaas nog steeds regelmatig omgesteld. Ze zeggen dat het beter maar ik ben er wel een beetje klaar mee

Hier bijna 56. Tot ergens 2e kwartaal vorig jaar vorig jaar vrij regelmatig ongesteld. Toen opeens heel lang niks, . en net toen ik dacht dat het wel klaar was  opeens begin dit jaar weer ongesteld. We gaan het zien. 

Hier 53. Al bezig sinds mijn 43ste (onregelmatig, heftig). Daarom op mijn 45ste Mirena laten plaatsen. 2 jaar geleden eruit, niet lang daarna mijn 'opruim-zondvloed' gehad. Toen bleef ik droog. 14 maanden lang. Durfde zelfs op vakantie zonder mijn zak met diverse maten maandverband. Ja jammer dan.. dat werd een spoedbezoekje aan de supermarkt! Wat een afknapper.. Dat is nu al ca 6 maanden geleden en geen bloed meer gezien.

Wel aan de Synapause (vaginaal creme met oestrogeen) want de klachten aan mijn 'onderkant' waren echt niet leuk meer.. de hele dag branden, steken en pijn! Het voelt als een blaasontsteking maar de urine is steeds schoon. Google maar eens op 'vaginale atrofie'. De terugval van oestrogeen houdt helaas iets meer in dan een droge vagina.. (

Ik ben 58 jaar en ben nog steeds regelmatig ongesteld . Ik zou graag willen dat het mu klaar was maar helaas..

Tav

Tav

07-04-2021 om 13:25

58 en eindelijk klaar, jippie! Van mij had het na de geboorte van de kinderen wel mogen stoppen, maar toen moest ik dus nog eindeloos door.

Rond mijn 48e hevige menstruatie vanwege de overgang. Spiraaltje laten zetten en niet meer ongesteld geworden.

Na 7 jaar mijn spiraaltje eruit laten halen, tijdens een uitstrijkje, nu na 6 weken weer hevig ongesteld....ben 55, hoe dan?

Ik ben nu ruim 54 en sinds 6 jaar in de overgang met heftige menstruaties, elke maand 9 dagen dijken aanleggen. Door de hormonale schommelingen nu wel lichaamseigen hormonen (pleisters en pillen) en Supplementen. Die nemen de geestelijke en lichamelijke klachten deels weg maar de menstruatie niet. Ik ben er echt zó klaar mee..  

ik werd pas op mijn 15e ongesteld en hoewel ik veel lichamelijke veranderingen door maak word ik nog steeds ongesteld. Ik ben net 54 geworden. Heb wel periodes gehad met opvliegers maar dat was toen ik met de pil gestopt was en na de corona vaccinaties. Toen bleef de menstruatie ook tijdelijk weg, maar ben nu weer heel regelmatig.

Haha leuk, ik lees mijn eigen draadje terug. Ik kan jullie vertellen: er is hoop! Nu al 4 jaar niet meer ongesteld geweest

Ik heb een aantal jaar hormonen geslikt ivm overmatig bloedverlies tijdens de overgang, ik mocht er vorig jaar mee stoppen maar helaas begin deze maand weer constant bloedverlies, elke dag wel bescherming nodig zoals maandverband en dan nóg doorlekken. Na een bezoek aan de gynaecoloog weer terug begonnen met de hormonen. Mijn moeder en zus hebben ook lang dit soort klachten gehad overigens. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.