Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

EZW67

EZW67

08-02-2009 om 13:53

Onstoken vinger (fijt)

Mijn man is een chronische nagelbijter. Eens in de zoveel tijd gaat het dan weer mis en ontstaat er een (bijzonder pijnlijke!!) ontsteking aan de zijkant van zijn vinger, langs de nagel. Hij is er al een paar keer mee naar de dokter geweest en binnen een jaar al 2 x een anti-biotica kuur gehad.
Nu lijkt het alweer mis te gaan.. en om nou direct alweer aan de anti-biotica te gaan... Is er niet een huismiddeltje dat hij eerst kan proberen? Weken in soda of biotexbadje en/of nat verband kennen we. Wie heeft er nog een goede tip om de vinger uit zichzelf te laten genezen?

groetjes Emmy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Betadine zalf

goed schoonmaken (chloorhexidine, alcohol) dan betadinezalf op de vinger, pleister erom, dat helpt (alhoewel ik de biotexbaadjes erbij zou doen)

Pas wel op dat het bot niet aangetast raakt of is, daar helpt geen betadine meer tegen namelijk..!

Guinevere

Guinevere

08-02-2009 om 15:27

Stoppen met nagelbijten....

Zet je man om te beginnen maar eens aan de bytex!
Verder kun je als er een abces is dit nog héérlijk doorprikken met een onsmette naald, en leegduwen. En daarvoor en daarna toch je al gebruikte methode toepassen.
Ik had dit probleem trouwens afgelopen zomer in Frankrijk en er bestond daar een flesje met ontsmettingsspul, speciaal om je vinger erin te steken. Was bedoeld om max. 1 week te gebruiken. Werkte goed!

Mayte*

Mayte*

08-02-2009 om 20:42

Trekzalf

Eerst schoonweken in badje met soda of biotex en dan een pleister met trekzalf erop.

margje van dijk

margje van dijk

08-02-2009 om 23:07

Ik heb dat bij mijn teen (nee, geen nagelbijten)

Ik heb al sinds driekwart jaar of zo een telkens terugkerende ontsteking bij mijn teennagel. Vreselijk irritant. Het begint met jeuk vlak naast de nagel en daarna volgt er een wit blaasje (ontsteking dus weer). Ik weer met die teen in de biotex en dan gaat het weer een tijdje over. Totdat het weer begint.

Ik zou ook wel willen weten of dat ooit nog stopt? Ik heb het nu al een keer of vijf teruggehad.

Overigens mocht ik willen dat ik kon nagelbijten aan mijn teennagels, dus dat heeft er in dit geval niks mee te maken

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.