Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bellefleur

Bellefleur

30-01-2013 om 10:11

Ontsteking in je lijf. kan die er langere tijd zitten?

Ik ben vorige week geveld geweest door een kaakholte-ontsteking. Dat was geen pretje. Nu wel. Het is praktisch over. Maar er is nog iets veranderd. Ik voel me veel fitter. De pijnlijke zeurende kies zeurt niet meer. De pijn aan het kaakgewricht is verdwenen. En mijn overgevoelige tandhulzen zijn ook minder gevoelig. Is het mogelijk dat ik al maandenlang een ontsteking heb gehad in dat gebied? En me daardoor lamlendig heb gevoeld, en diverse klachten aan mijn gebit heb gehad? Kan je maandenlang een ontsteking hebben ergens in je lijf zonder dat je het opvalt? En is het mogelijk dat je daardoor maandenlang kwakkelt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat kan zeker. Als je ergens een ontsteking hebt, gaat je lichaam het 'gevecht' aan om die ontsteking te genezen. Dat kost je lichaam een hoop energie die ergens vandaan moet komen. Soms lukt het je lichaam niet om zo'n ontsteking weg te werken en dan wordt het zo erg dat je er niet meer om heen kunt (en zoveel klachten krijgt dat je wel naar de dokter gaat). Maar je kunt dus een hele periode hebben dat je lichaam en de ontsteking in een soort evenwicht zijn: geen van beide krijgt de overhand. Dan heb je geen heel ernstige klachten, maar wel mogelijk allerlei vage. Tot een van de 2 het wint en je of geneest of zieker wordt.
Wie zien dat steeds bij onze zoon met een afweerstoornis: de hele winter lang kwakkelt hij, echt heel ziek is hij dan niet (of niet steeds) maar fit ook zeker niet. Als hij dan een onderhoudskuur antibiotica krijgt gaat het opeens weer beter. Blijkbaar kan zijn lichaam het steeds net niet helemaal op eigen kracht redden. Vroeger was hij dan wel voortdurend heel erg ziek, en nu dus steeds zo half. Het gaat vooruit in ieder geval!

Bellefleur

Bellefleur

31-01-2013 om 10:38

Jippox,

Interessant. Ik ben er nog steeds verbaasd over dat een kuurtje antibiotica een reeks klachten ineens oplost. Wat akelig dat je zoon een afweerstoornis heeft. Het lijkt me dat je voortdurend aan het proberen bent om hem in goede conditie te houden.

Bellefleur

Het gaat gelukkig wel beter, maar we hebben perioden gehad dat hij meer ziek dan niet ziek was Hij bleek bijvoorbeeld ook niet gereageerd te hebben op de standaard vaccinatie's, dus de meeste heeft hij nog een keer gekregen. Hij krijgt nu ook elk jaar de griepprik.
Verder is hij erg klein en heeft hij chronisch ontstoken oogleden (blefaritis).
Ik ben altijd erg bezig met gezonde voeding en een gezonde levensstijl. Daar valt wel wat winst mee te behalen. En dat is natuurlijk iets waar het hele gezin in meelift en ook voordeel van heeft. Dat zie ik dan maar als positief effect!
Hij heeft een paar jaar lang zo'n 6 maanden per jaar een onderhoudskuur antibiotica gehad maar dat is gelukkig niet meer nodig. Op het moment blijft hij weer erg hangen in een griep dus is het weer afwachten of hij het zelf gaat redden. We moeten sowieso altijd alert zijn op infectie's (krentenbaard is hier bijvoorbeeld wel eens ernstig uit de hand gelopen). Dan moet hij meteen naar de huisarts en bijna altijd meteen een antibioticakuur. En dan weer probiotica erbij om zijn darmflora een beetje in orde te houden....
Het naarst vind ik dat hij zich heel vaak niet goed voelt en dat hij dan ook geen energie heeft voor leuke dingen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.