Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ontsteking of verstopte klier

Sinds het weekend last van een bobbel tussen mijn vagina en mijn anus. Net of ik op een bal zit. Dacht dat mijn tampon (ongi) dwars lag maar niet dus.
Ben ik vandaag naar de HA mee geweest. Voelde mij niet erg gemakkelijk met dit euvel (al heeft die man genoeg gezien) maar goed. Het is een verstopte kier of ontstoken. De gland van Brtholini heet dat ding.
Ik kan pas over 3 weken terecht bij de Gyn (doorgestuurd).
Heb de laatste maand ook al te horen gekregen dat ik staar heb en nu dit. Lijkt wel of alles tegelijk moet komen. Nooit ziek en nu dit.
Wie heeft dat ook meegemaakt en wat was de behandeling?
Rym

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet gehad

maar het heet een cyste van de bartholin(i)

Kijk bijv. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/44234-cyste-of-abces-klieren-van-bartholinibartholin-vagina.html

of op het obgyn forum http://forums.obgyn.net/vrouwengezondheid/

Misschien kun je, in dit stadium vast zitbadjes nemen (zie eerste link) evt. met biotex, als het pijnlijker, warm en rood wordt, dan sowieso weer naar je HA!

Cyste van de bartholin(i)

..klier(en)

(dat moet er nog achter)

Abces

Ik heb in mijn zwangerschap een abces gehad , kan bijna niet genanter, op mijn clitoris. Was eerst een klein knobbeltje en toen werd het zo groot als een cherry tomaat. En pijnlijk. ZIt je al met een dikke buik krijg je zoiets. Schaamde mij rot bij de HA, die heeft mij ook gelijk naar gyneacoloog gestuurd en daar ben ik van de pijn flauw gevallen.
Die man keek erna kneep erin, wat hem bijna een klap opleverde en zei dat ik moest blijven. Nou graag, lag toch al op de bancard. Bij mij wilden ze het open snijden, dus 's avonds geschoren , de hele nacht wakker gelegen van de jeukende stiekels en tussen de middag slaappilletje gehad. Even later is ie open geklapt en was de druk eraf.
Uiteraard dacht die chirurg dat hij toch nog even in het wondje wilde kijken of het schoon was en roerde met een lan wattenstokje erin. Deze man heeft dan toch uiteindelijk een klap gekregen uit reflex, van pijn maar begreep het gelukkig wel.
Ze wilden het toch even goed schoon maken en na de narcose had ik eerst helemaal geen pijn en later kreeg ik morfine, dus nergens last van. Wel schrok ik mij een hoedje ton ik moest plassen en er tussen mijn benen een stuk rubberen handschoen bungelde....Dat was als drainage, maar dat kon ik niet weten. IK heb wel een paar dagen gelegen en de eerste nacht was ik erg in trek, kreeg meerdere zusters aan bed die vroegen of ze het even mochten zien....
Schijnt vrij zelden voor te komen op die plek, ik zei gelijk joh haal ff je camera.....Ik heb een paar dagen er gelegen en daarna geen last meer van gehad. Kwam later nog een keer weer terug maar toen kreeg ik gelijk in het begin loodhoudende zalf e toen is het weer gekrompen.
Toen ik 15 was had ik ook een keer een abces op mijn bil en die is uiteindelijk wel zelf open gegaan nadat ik dagen trekzalf erop moest smeren.

Rieke

Rieke

10-02-2010 om 08:45

Moyodo

Oh, het lijkt me afschuwelijk wat je had maar je beschrijft het heel grappig, ik zit hier echt te lachen achter m'n computer.

Gewend

Ach aangezien ik altijd de meest idiote aandoeningen krijg, ben ik er ook al aan gewend en kan er gelukkig wel om lachen. Ben blij dat ik iemand heb op kunnen vrolijken...
IK vraag mij wel af of het hetzelfde soort abces is als Rymke heeft.

*Rymcke*

*Rymcke*

10-02-2010 om 16:19 Topicstarter

Abces

Nee volgens mij niet, maar alle verhalen welkom. Ik heb geen abces volgens mij. ALthans niet dat ik weet. Vandaag lijkt "het" wel dunner (????HUH????). Na gisteren avond bij de herhalingsles EHBO giga last, kon haast niet zitten en van op de knieën opstaan. Nu lijkt hij minder gezwollen, of lijkt het maar. ALthans net terug van training in midden des lands en dus veel gezeten in de auto en op stoel (2 uur heen, 2 uur zitten, 2 uur terug) eigenlijk boven wonder minder last. Is het een wondertje, gezwollen klier en trekt het nu weg ? Scheelt weer een hoop gedoe, moet nog effe afwachten wat het gaat worden.
Gr. RYmcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.