Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mama 78

mama 78

02-07-2009 om 11:33

Ontstoken nagelriempje, wat te doen?

Mijn dochtertje loopt al een tijd met ontstoken nagelriempjes van allebei haar duimen. Het ziet er rood en opgezet uit en soms zie je dat er geel uit is gekomen.Ze krijgt er ook een rare nagel door.We doen het elke dag in de soda, maar heb niet echt het idee dat het overgaat.
Moet ik hiermee naar de h.a of kan ik nog iets anders proberen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

02-07-2009 om 11:39

Als ze er al een tijdje mee loopt en het wil ondanks je huismiddeltjes niet beter worden dan lijkt het mij raadzaam om even bij de h.a. langs te gaan, ook omdat haar nagel nu aangetast lijkt te worden. Misschien is er meer aan de hand zoals een combinatie met schimmel o.i.d.

Mamvantwee

Mamvantwee

02-07-2009 om 11:42

Huisarts lijkt me een goed idee. Die zal wsl ook wel soda aanprijzen. Dagelijks twee keer weken, en daarna met betadinezalf insmeren en een pleister erop. Dat heeft mijn dochter van zo'n gevalletje afgeholpen (duurde een dag of 4 geloof ik).

Biotex

Biotex wordt tegenwoordig vaker geadviseerd dan soda. Dus weken in de Biotex en die betadinezalf, daar ben ik ook fan van, vooral bij nagelriemontstekingen!

Gaat het niet over, dan is de huisarts natuurlijk een goed plan!

Huisarts

Oudste heeft dit vorig jaar ook gehad. In de soda / Biotex helpt niet als de huid gesloten is. Het beste is om even naar de huisarts te gaan, deze kan het "ontlasten" (kindvriendelijk woord voor openmaken met een scalpel) en hierna weken in soda / biotex, dan moet het wel over zijn. Oudste brulde logisch alles bij elkaar, maar toen de druk eraf was en de ontsteking weg, had hij er ook geen last meer van.

En hierna niet meer aan nagelriempjes pulken, ook heel belangrijk! Oudste heeft het hierna nog een keer gedaan, toen ging het ook ontsteken, maar toen kon ik het zelf even doorprikken. (en hierna weken in soda)

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, niet te lang doortobben met zoiets eenvoudigs, even laten verhelpen, je zegt zelf al dat haar nageltje er al gek uit ziet...

Linda

Zeker niet te lang doortobben

Zoontje van kennis van mij had laatst ontstoken vinger (weet niet of het bij nagelriempje was) is heel erg geworden, jochie kreeg rode streep en hij moest uiteindelijk naar het ziekenhuis zodat zijn vinger (onder narcose) goed schoongemaakt kon worden. Hij had een dreigende bloedvergiftiging.
ik wil je niet bang maken hoor, maar ga toch maar even naar de huisarts als het er raar uitziet.

Huisarts

toen ik met kersverse dochter uit het ziekemhuis kwam hadden we allebei ontstoken nagelriempjes, gadver wat was dat irritant. Gelukkig hebben we er een zalfje voor gekregen en was het snel over.

mama 78

mama 78

09-07-2009 om 12:43

Bedankt

Bedankt voor de tips.Ze wil nu niet meer in de soda (heeft er een hekel aan gekregen) en we hebben die zalf gehaald. Het helpt, want het is een stuk minder nu!! Hopelijk is het over een paar dagen helemaal weg, er zit nu alleen nog wat groen onder en naast haar nageltje en haar nagel is gebobbeld geworden. het andere duimpje is zo goed als 'genezen'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.