Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ontstoken teen (kleuter)

Ik maak me een beetje zorgen om de grote teen van mijn zoontje. Een paar dagen geleden leek hij wel een gevoelig voetje te hebben toen ik hem afdroogde na het douchen maar heb er verder niet veel aandacht aan besteed omdat hij geen pijn aangaf tijdens het lopen of bij het aantrekken van zijn schoentjes. Vandaag kietelde ik hem een beetje en zag dat het hoekje van zijn teennagel dik en rood is. Er lijkt ook wel wat gelige viezigheid (opgedroogd) bij te zitten. Ik wil maandag met hem naar de huisarts maar weet nu al dat hij de dokter er niet aan laat friemelen. Altijd als hij zich ergens bezeert, mag ik er niet eens naar de plek kíjken, laat staan aankomen. En stel, als de dokter er meteen wel raad mee weet en de boel een beetje wilt openknippen, bestaat er dan een vedoving in de vorm van een spray ofzo? Een prikje zie ik niet zo zitten.
Ojee ik zie er echt wel tegenop om er naartoe te gaan. Hij is enkel nog maar voor pijnloze zaakjes naar de dokter geweest waarbij hij lekker heeft kunnen spelen terwijl hij onderzocht werd. Iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Biotex en trekzalf

Als je nou eens begint om hem elke dag 10 minuten met zijn teen in een biotexsopje te laten zitten en daarna een pleister met trekzalf erop doet? Dan is het maandag misschien al een stuk beter.

Zwelgje

Zwelgje

22-11-2008 om 18:02 Topicstarter

Tja karin

Biotex,daar dacht ik ook al aan..dit soort dingen gebeuren nou altijd in het weekend, op een moment dat er al geen supermarkt of apotheek meer open is.. Ik ga maar even bij de buurvrouw langs, misschien dan zij nog iets heeft staan. Die trekzalf, da's een goeie. (Ontbreekt ook in mijn medicijnkast dus ook maar even lenen..)

Sjillie

Sjillie

22-11-2008 om 18:19

Badedas groen

wil ook nog wel eens helpen en als je mazzel hebt verkopen ze die ook in de apotheek. Moet je alleen even kijken welke apotheek bij jou in de buurt weekenddienst heeft en met een beetje meer mazzel verkopen ze daar ook nog trekzalf.........

nyed

nyed

22-11-2008 om 18:41

Soda

Gewoon weken in warm water en soda.
Dan een nat verband wat je even in de soda hebt gelegd erom leggen en een extra verbandje eromheen en nat houden.
Plastic zakkie vannacht om de voet.
Maar goed nat houden dan komt alle troep eruit.
Morgen weer schoonmaken en weer weken en wederom snachts een nat verband erop.
Succes met zijn teentje.

angel3

angel3

22-11-2008 om 18:58

Desnoods

de huisarts zal er niks aan doen vermoed ik. Zoon heeft dit ook gehad met een jaar of 4. Dikke rode etterende teen. Hij liep er wel gewoon op ook in schoenen. We hebben geweekt in soda en biotex, hielp niks. Uiteindelijk toch dokter en zo n fucidin antibiotica zalfje gekregen. Hielp super. Weg was het en voortaan heel goed opgelet bij nagels knippen

Zwelgje

Zwelgje

22-11-2008 om 21:38 Topicstarter

Ingegroeid nageltje

Manlief heeft zojuist laten weten dat het erg op een ingegroeid nageltje lijkt. Ik heb dat zelf ook al eens gehad en ik heb die pedicure in stilte verrot gescholden, zo'n pijn deed het toen ze dat nageltje knipte. Heb ook geen soda in huis dus het eerste wat ik doe maandagochtend is naar de winkel en de apotheek voor een voorraadje soda, biotex en trekzalf. Altijd handig.

Aluminiumfolie

De tip die ik ook heb gekregen. Een klein stukje aluminiumfolie opvouwen en ertussen doen. Is moeilijk, maar als het zit, laten zitten!!! Dan gaat het vanzelf over....

Succes!

Naar huisarts en laten ontlasten

Mijn zoon van vier had dit een tijdje geleden, maar dan met zijn duim. (naast zijn nagel) Weken in Biotex hielp niet, het moest echt "open". Afspraak gemaakt met de huisarts en in de houdgreep genomen. Het was zo gepiept. Hierna nog een paar dagen geweekt in de Biotex, om het open te houden. Helaas had hij een paar maanden later weer een ontsteking, maar dan bij een andere vinger. Dit kon ik zelf even open maken, met een blarenprikker.

Hierna is hij prompt gestopt met nagelbijten en aan zijn nagelriemen pulken. Toch iets van geleerd.

Linda

Oh ja;

huisarts vertelde dat een ontsteking echt ontlast moet worden, openweken helpt gewoon niet.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Soms moet er gewoon even iets gedaan worden, om het niet erger te maken.

Ik zou niet te lang lopen prullen, maar even doorbijten.

Linda

Lusitaantje

Lusitaantje

24-11-2008 om 11:19

Lauwe melk

Het klinkt nogal primitief, maar ´s ochtends en ´s avonds 10 minuten weken in een bakje lauwe melk kan ook helpen. Hier ook zeer recent een soort van zwerende teen en na twee dagen melk was het stukken beter. De pijn bij het lopen was weg en de verdikking ook verdwenen. Er is geen dokter aan te pas gekomen en nu is alleen de huid nog wat rood. Ik geloof dat zoiets "fijt" heet, erg pijnlijk en als je er niets aan doet ook gevaarlijk.

Lusitaantje

Fijt

Fijt of een ontsteking laten sluimeren kan erg gevaarlijk zijn. Ik zou hem er niet al te lang mee laten rondlopen, hoor.

Linda

Zwelgje

Zwelgje

25-11-2008 om 11:11 Topicstarter

We gaan

ermee naar de dokter want het is nog meer opgezwollen en rood, met nog een soort blaar onder de nagelriem. Hij is er vannacht van wakker geworden en huilde van de pijn. Ik geef hem nu al 2 dagen Junifen en sinds gisteren dopen ze zijn teen 2x p/d in een beetje Hemoxidine. Pleistertje erover en afwachten. Vanmiddag uit school maar een voetenbadje met soda en dan naar de HA.

Verstandig

Heel verstandig, Zwelgje.

Hopelijk is het snel achter de rug (wat er ook moet gebeuren) en knapt de teen snel weer op!

Groet,
Linda

Zwelgje

Zwelgje

26-11-2008 om 11:14 Topicstarter

Cameron

Kon gisteren niet terecht bij de HA. (Ja, om 21:30 pas, maar dat was net ff te laat voor m'n guppie) Vandaag om 17:00 dus. Ik laat wel weten hoe en wat. Vandaag leek de teen er al ietsje beter uit te zien maar we gaan toch.
Fijne dag!

Zwelgje

Zwelgje

27-11-2008 om 07:00 Topicstarter

Het is al wat beter

maar de dokter vond het nog wel de moeite waard om er even naar te laten kijken. Ze deed er meteen een verbandje om met wat betadine en schreef een zalfje (A voor. Ze zei dat als het vrijdag avond niet minder rood/dik is, ik even terug moet komen voor andere AB.
Zoontje gaf geen kik; die had een speelgoedje uit de kist gehaald en was daar mee aan het spelen terwijl de dokter zijn teen inpakte. Hij was zo trots als een pauw dat hij zo'n flinke jongen was Vanaf vandaag liever geen pleister meer op de teen, ook niet om de zalf te bedekken. Wel moet ik letten om eventuele uitlopende rode strepen naar de wreef of enkel en pijnsignalen.
Voilà, dat was 't. Ben in ieder geval blij dat ie normaal kan lopen en rennen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.