Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sneeuwitje

Sneeuwitje

26-01-2013 om 11:41

Ontstoken vinger peuter

Mijn zoontje van bijna 3 heeft een behoorlijk ontstoken vinger, ter hoogte van de nagelriem. Van de week kwam er behoorlijk wat pus uit, schoongemaakt en verder gelaten want ik mocht er niet aan komen (gillen, krijsen). Maar het vingertje blijft wat opgezet en rood. Hij lijkt er niet veel last van te hebben zolang je er niet aanzit, maar het ziet er niet uit. Iemand tips wat hier mee te doen? Of moet ik het laten?

Sneeuwitje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

26-01-2013 om 12:10

Huisarts

Naar de huisarts ermee. Zo'n ontsteking kan overslaan op het bot of bloedvergiftiging veroorzaken.

Margriet*

Margriet*

26-01-2013 om 20:10

In de biotex

Schoonhouden dus. Met drie jarigen lukt dat prima om er even naast te zitten en de tv aan. Een huisarts zal hetzelfde adviseren is mijn ervaring.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

26-01-2013 om 21:19

Dank voor de reacties zover. Ik vind het nog niet erg genoeg voor de huisarts, maar het moet me natuurlijk niet te lang duren. Ik zocht dus iets als biotex...maar op een of andere wijze zat er 'soda' in mijn hoofd, maar na het lezen van de verpakking dacht ik nee, laten we dat maar niet doen Ik heb nu bepanthen creme erop gesmeerd met een pleister, maar eens kijken of dat wat doet. En anders dus maar biotex of de huisarts.

Ik hoop voor hem dat het gauw over is, volgens mij moet het aardig pijn doen (als ik me mijn eigen ontstoken nagelriemen herinner), maar je hoort hem verder niet (behalve als je er aan zit).

Sneeuwitje.

Tijgeroog

Tijgeroog

26-01-2013 om 23:50

Biotex of soda

Toch biotex of soda hoor. Natuurlijk wel verdund in water. En als het dan niet minder wordt maandag naar de huisarts, als het erger wordt morgen al. Zou ik doen...

Wel naar de huisarts hoor!

Ik had een week of 2 geleden ook een ontstoken vinger (er ook over gepost). Het leek aan de buitenkant wel mee te vallen, maar het was gigantisch pijnlijk. Als ik 'm even stootte zat ik "tegen het plafond". Ik heb bij de huisarts antibiotica gekregen.
Het is echt heel pijnlijk hoor (en zeker als je 3 jaar bent ) en ik zou echt maandag naar de huisarts gaan.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

27-01-2013 om 19:35

Morgen naar de dokter

Dat hebben we zojuist besloten. Ineens uit het niks begon hij vreselijk te piepen over zijn vinger (kan het me heel goed voorstellen, overigens!) en het zag er nog steeds rood uit.Zelfs man vond dat het erger werd, dus we gaan morgen even naar de dokter, maar even zien wat die zegt. Sjonge, we hebben wel een abonnement momenteel. Misschien maar goed dat ik werk morgen en man moet gaan

Bedankt voor alle input.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

Sneeuwitje

28-01-2013 om 10:25

Afspraak gemaakt

voor zoon en dochter! Dochter kwam gisteren ook ineens met een rode vinger aan, en bleek vanmorgen een enorme 'pusblaar' te hebben op die vinger. Ik heb er niks aan gedaan en voor allebei samen een afspraak gemaakt. Man gaat vanmiddag met ze, dus ben benieuwd.

Sneeuwitje

Krentenbaard

Misschien is het krentenbaard, hier had zoon dat ook eens aan zijn vinger. En dat is hartstikke besmettelijk.

kastanjet

kastanjet

28-01-2013 om 20:21

Dacht ik ook gelijk aan

Krentenbaard begint bij onze dochter ook altijd op de vingers.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

28-01-2013 om 21:38

Geweest

Volgens man leek dokter het allemaal niet zo zwaar op te nemen. De pusbult van dochter is geknapt, dus het is nu een rode plek. Hij heeft een creme voorgeschreven en verder de al genoemde biotex of soda. Kortom, morgen gaat man het allemaal halen (dat lukte niet meer vandaag) en dan hopen we er gauw van genezen te zijn.

Bedankt voor alle input.

Sneeuwitje.

Hombre

Hombre

29-01-2013 om 22:14

Hier standaard

Zoontje 3 bijt op zijn nageltjes en dan komt er wel eens zo'n ontsteking. Doorprikken, dokter, biotex en Betadine. En als het uit de klauwen loopt, antibiotica. (dat heb ik zelf wel eens gehad en kostte me een nagel)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.