Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

cobi

cobi

18-12-2008 om 16:25

Ontstoken voetkloven

En ondanks dat ik al een paar keer met mijn voeten in het sodawater heb gezeten gaat het maar niet over. Het is best pijnlijk, en er zitten onsmakelijke zwarte randjes aan. Man zegt dat ik er gewoon mee naar de huisarts moet, maar voordat ik die mijn onsmakelijke verhoornde koudvuurvoeten onder de neus wil duwen, wil ik eerst even hier vragen of er iemand een probaat huismiddeltje weet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

18-12-2008 om 16:48

Hmmm......

Groene biotex is veel beter dan soda.Maar als dat ook niet doet wat het moet doen,vind ik dat je man (ik durf het haast niet te zeggen) gelijk heeft....
Strkte,lijkt me pijnlijk!
Groetjes,Bastet

Soms...

is het verstandig om wél naar je man te luisteren. Heeeel soms. Misschien moet je het dit keer maar eens doen.

Pedicure

Pedicures hebben ook wel verstand van dit soort dingen.

Rembrand

Rembrand

18-12-2008 om 23:32

Cobi.

Gaan !!!
Het kan overigens ook nog voetschimmel zijn, en daar helpt soda niet tegen !
M.

Bastet

Bastet

19-12-2008 om 07:34

Cobi

Daar is de huisarts voor,dat is zijn lot..Ik heb altijd geleerd groene biotex,maar wie weet helpt blauwe ook.
Bastet

Zalf

Zonder goede zalf gaan je kloven nooit meer weg hoor.

Louis Widmer heeft een erg goede voetenzalf, en Gehwohl is ook prima.

Maar eerst naar de huisarts om te kijken of het geen schimmel is.

Zalf

Jawel hoor, er bestaat wel een zalf die bacteriën aanpakt (zelfs antibiotica resistente bacteriën)én schimmeldodend werkt: L-Mesitran!
Verkrijgbaar zonder recept bij de apotheek (indien voorgeschreven door een HA, vergoed door het ZF)
Succes!
groetjes, Daniëlle

Jujube

Jujube

19-12-2008 om 21:37

Betadine

Probeer 't eens met betadine. Ik had ongeveer een half jaar geleden een blaar op mijn kleine teen die was gaan ontsteken. Mijn halve voet was ontstoken, rood en warm. Ik dus braaf in de soda, maar toch even langs de huisarts gegaan; ik strompelde namelijk als een halfbejaarde slak door het huis.
Huisarts drukte mij op het hart om vooral NIET te gaan zitten weken in soda of biotex, omdat alles daar week van wordt en dat is juist niet bevorderlijk als iets al open is. Ik moest gewoon 2 maal per dag betadine erop doen en idd, dat hielp. Na een paar dagen liep ik weer als een kievit.
Groet,
Jujube

Centella creme

Ik heb centella creme, gebruik ik voor alles wat klooft, jeukt, ontsteekt, rood is, pukkelt, enz. Wondermiddel! Te bestellen via www.centella.nl. Mijn buurvrouw is pedicure en raadde me aan mijn voeten - toen de kloven waren genezen - regelmatig te scrubben met voetscrub. Het zullen nooit modellenvoetjes worden, maar ze zijn acceptabel om te zien en ik heb nergens meer last van.

Cobi

ga alsjeblieft langs de huisarts. Onstoken plekken op de voet kunnen hele nare gevolgen hebben. Gelukkig meestal niet, maar ik weet dat 1 pietluttig wondje je hele leven overhoop kan halen.

Xyda

Schaaf

Als je last hebt van kloven heb je waarschijnlijk ook last van eelt. Als die ontsteking weg is moet je zorgen dat je het eelt onder controle krijgt door regelmatig met een eeltschaaf (soort kaasschaaf, maar dan voor eelt dus) het overtollig eelt weg te halen. Verder je voeten goed vet houden met vette creme. Die nare kloofjes zijn dan vast verleden tijd!
Niet met een rasp/vijl proberen, dat is leuk om de boel een beetje glad te maken maar hardnekkig eelt krijg je er niet mee weg!

Vet

Ja, vet houden, eelt zacht maken met klovencreme van de apotheek. En ik schaaf elke week mijn eelt weg met een oud scheermesje wat een beetje bot is geworden. Daarmee snij je niet in je vel,maar schaaf je alleen je eelt weg. Wel eerst even een tijdje weken met lauw water.

Calmurid

Helpt tegen voetkloven. Hier zit inderdaad ureum in. Misschien hoef je niet eerst naar de huisarts maar is dit ook zo via de assistente te bestellen? Het helpt in ieder geval super.
Inge

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.