Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rieke

Rieke

29-05-2011 om 18:39

Oog laseren

wie heeft er ervaringen met oog laseren bij vision clinics? Ik kan alle informatie van de website halen en ik zoek eigenlijk een ervaringsverhaal. En doet het pijn ??

Groeten, Rieke.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ervaring

...maar niet bij Vision Clinics.
Ik heb mijn ogen laten laseren bij FYEO Vision. Mijn ervaring is heel positief. Ik zou het morgen weer doen. Heerlijk om verlost te zijn van bril en/of lenzen.
Je vraagt of het pijn doet. Bij mij deed het 2 dagen erg veel pijn, daarna nagenoeg geen last meer gehad. Een vriendin van mij heeft helemaal geen pijn gehad dus blijkbaar kan dat per persoon erg verschillen. Ik hoop voor jou dat jij tot de pijnloze categorie hoort, succes!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

30-05-2011 om 13:16

Ooglaseren

Toevallig heb ik net 6 weken geleden een ooglaserbehandeling gehad. Niet bij Vision maar bij EyeScan in Utrecht.
Alles is uitstekend gegaan en ik heb nu al een zicht van 100%! Daarvoor had ik -6,5. De behandeling is bij mij grotendeels vergoed omdat ik een medische indicatie had.
Ik heb Intralasik Wavefront gehad. Dan heb je minder napijn dan bij Lasek. Bij Lasek kan de napijn drie dagen duren maar met pijnstillers is het te doen. Bij Lasik heb je een paar uur pijn maar idem. Na de behandeling duik je gewoon fijn je bed in met beschermingsbril en daarna heb je geen pijn meer. Na twee dagen weer je gezicht en haren wassen, na twee weken weer oogmakeup dragen. Bij Lasik blijft het flapje een zwakke plek dus met contactsporten en balsporten moet je minstens een jaar lang een speciale sportbril dragen.
De behandeling zelf is zo gepiept. Het maken van het flapje is even onaangenaam maar prima te doen. Vantevoren kan je een kalmerend pilletje vragen als je erg gespannen bent en je krijgt ook paracetamol. Maar het is wonderbaarlijk dat je binnenkomt met bril/lenzen en dat je na een halfuurtje gewoon weer kan zien! Nog niet optimaal natuurlijk; het zicht verbetert nog in de eerste 6 maanden na de ingreep. Na de behandeling moet je een maand druppelen met drie verschillende oogdruppels en daarna nog een aantal maanden met kunsttranen.
Laat je heel goed informeren en maak een zorgvuldige keuze tussen Lasik en Lasek. Als je geneigd bent tot droge ogen is Lasik minder geschikt dan Lasek bijvoorbeeld. Maar ik ben heel dankbaar en gelukkig met deze behandeling!

Rieke

Rieke

03-06-2011 om 21:31

Bedankt regien en elisa

Er is binnenkort een open dag bij de kliniek waar ik naar toe wil, dus die ga ik eerst bezoeken.
Ik ben er wel aan toe merk ik, steeds meer last van lenzen en het gedoe eromheen. En jullie positieve verhalen versterken dat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.