Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

eni65

eni65

08-12-2011 om 23:46

Oogdruppels

Heeft iemand ervaring met oogdruppels? Ik heb ooit van de ha gekregen, maar die prikten en waren niet fijn. Zelf nog iets van de drogist geprobeerd, maar die prikten ook. Iemand een tip voor savonds droge ogen? Dat scheelt me hopelijk veel verschillende uitproberen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fransien

Fransien

09-12-2011 om 09:42

Lenzenvloeistof

Lenzenvloeistof (als je die hebt waar je je lenzen niet mee schoonmaakt) is gemaakt om de oogvloeistof zoveel mogelijk te benaderen. Toen ik nog lenzen had en droge ogen heb ik wel eens wat bijgedruppeld, was de opticien het helemaal mee eens (was niet bij hem opgekomen, maar hij nam het mee als handige tip).

Eens met fransien

Zo doe ik het ook. Neem wel inzetvloeistof en geen vloeistof die alleen voor schoonmaken geschikt is, want dat is niet handig (je hebt ook multipurposevloeistof en dat kan ook, als er maar bijstaat dat het voor inzetten is).

Het proberen waard, want dat spul is niet duur (eigen merk drogist).

Groeten,

Temet

Hylo-comod

is een vloeistof die je bij de opticien kan kopen, voor droge ogen. Het blijft iets langer "smeren" dan inzetvloeistof en kan ook bij lenzen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

09-12-2011 om 12:52

Droge ogen

Je zou niet tegen bepaalde conserveringsmiddelen in oogdruppels kunnen; dan gaan je ogen ook prikken. A. Vogel heeft oogdruppes zonder conserveringsmiddelen die goed werken.
Verder zou je ook bij de apotheek kunnen kijken wat ze hebben.
Daarnaast veel knipperen met je ogen; zeker bij beeldschermwerk. Extra Omega-3 slikken heeft mij erg geholpen bij het tegengaan van droge ogen.

eni65

eni65

10-12-2011 om 00:27

Dank

Dank jullie wel voor de tips. Ik zal nu met een paar namen op zak gaan rondkijken. Kan eerst lenzenvloeistof proberen, mijn zoon heeft lenzen.

Moontje

Moontje

20-12-2011 om 22:09

Oog patiënt

Ik ben al jaren oog-patiënt en gebruik als kunsttranen Oculotect (minims, zonder conserveringsmiddelen) of Filmabak (idem, druppelflacon).

Deze bevallen mij beiden prima en geven nooit prikkelingen. Filmabak moet je voorgeschreven krijgen en zelf betalen (tientje voor een flacon die 8 wk. mee gaat), Oculotect (ook op recept) krijg je wel vergoed.

Enkele malen per dag druppelen, suc6 verzekerd

p.s. als je erg geïrriteerde ogen hebt die prikkelen met knipperen en eventueel ook een witte waas geven, dan raad ik je aan de oogarts te bezoeken. In mijn gevoel zaten mijn ogen (al lange tijd) vol met bindweefselfollikels, en het duurde maanden voordat mijn ogen weer in een goede balans waren met kunsttranen, anti histamine middelen en prednison.

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.