Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Inez

Inez

30-01-2009 om 14:06

Oor druppelen met zonnebloemolie?

Mijn zontje moet zijn oor 3 dagen druppelen met slaolie en dan bij de huisarts zijn oor uit laten spuiten omdat er een prop oorsmeer in zit.
Zou dit ook kunnen met zonnebloemolie of stel ik nu een hele rare vraag?
Iemand ook ervaring met het uitspuiten zelf? Is dit pijnlijk?

Inez

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anja

Anja

30-01-2009 om 14:26

Olie

Hoi

Zonnebloemolie is prima. Ook olijfolie kan heel goed !!

Ik ben zelf de pechvogel dat ik ongeveer 2x per jaar m'n oren uit moet laten spuiten
Ik vind het niet pijnlijk, maar het is wel onaangenaam.
Daarom is dat druppelen ook heel belangrijk, gaat de prop er makkelijker en sneller uit en is dat vervelende gedoe ook snel weer achter de rug.

Succes

groet Anja

Er is nu

ook spul voor dat je bij de apotheek kunt kopen, ben even de naam kwijt. Onze oudste dochter heeft ook vaak haar oren vol zitten en wij spuiten het zelf uit met een spuitje met lauw/heetwater en dan eerst van tevoren dat spul erin.

Gr.
Moon32

koentje

koentje

30-01-2009 om 16:36

Dat heet

earoclean, te koop bij apotheek en drogist. Regelmatig gebruik, na het uitspuiten, voorkomt het probleem.
Overigens wordt afgeraden om nooit met iets dat
kleiner is dan je elleboog in je oor te peuteren. Zelf uitspuiten is geen goeie zaak volgens mij.

Jesse_1

Jesse_1

30-01-2009 om 23:54

Spuiten

Zelf heb ik ook eens met olie gedruppeld toen mijn oor verstopt zat, werkte zo goed dat er weinig meer uit te spuiten viel.
Uitspuiten is niet pijnlijk, plotseling druk en een soort suis in je oor. Even ongemakkelijk.
Jesse

Lady Grey

Lady Grey

31-01-2009 om 09:35

Pijn

Jesse, sommige mensen hebben zulke gevoelige oren dat alleen al de druk van je oor afsluiten (luchtdicht) met je handpalm errug pijnlijk is, laat staan het uitspuiten.

Holiday

Holiday

31-01-2009 om 10:18

Elke olie is goed hoor, zonnebloem/sla/amandel-olie noem maar op. Als de boel maar lekker vettig en zacht word.

Als de prop er makkelijk uitkomt hoeft het niet pijnlijk te zijn. Alleen een beetje vervelend door de druk van het water want zo'n straal komt best hard uit de spuit.

Hou er rekening mee dat het na deze eerste keer met zekere regelmaat opnieuw moet (halfjaarlijks of jaarlijks).

Holiday

Holiday

31-01-2009 om 10:18

Elke olie is goed hoor, zonnebloem/sla/amandel-olie noem maar op. Als de boel maar lekker vettig en zacht word.

Als de prop er makkelijk uitkomt hoeft het niet pijnlijk te zijn. Alleen een beetje vervelend door de druk van het water want zo'n straal komt best hard uit de spuit.

Hou er rekening mee dat het na deze eerste keer met zekere regelmaat opnieuw moet (halfjaarlijks of jaarlijks).

Waarom koentje?

Waarom zou zelf uitspuiten geen goede zaak zijn? We peuteren niet maar doen de olie erin en spuiten het daarna uit. Of je nou elk halfjaar naar de dokter gaat en het laat doen of je doet het zelf maakt m.i. geen verschil.

Gr.
Moon32

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.