Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Oor zit dicht...

Grrr, vervelend bijverschijnsel van pittige verkoudheid. Hebben jullie handige trucs, behalve zout water snuiven cq neusspray?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

25-04-2012 om 11:14

Stomen

Bij sommige mensen helpt stomen (bij mij zelden). Liever neus ophalen dan snuiten, veel frisse lucht (wandelen, fietsen), regelmatig proberen de boel te klaren (gapen, bijvoorbeeld, of wat bij mij wel wil helpen: doen alsof je een spiegel bewasemt om een vlekje weg te poetsen). En verder moet het vanzelf overgaan. En aLs dat niet gebeurt, alert zijn op oorontstekingsverschijnselen.
Ik begin tegenwoordig bij de eerste tekenen van verkoudheid met neusspray, dan kan ik het voor zijn.

judiths mama

judiths mama

25-04-2012 om 12:41

Blazen

Maar dan je neus en mond dicht houden. Weet niet of blazen echt het goede woord is, maar ik bouw zo een druk op die dan bij mijn oren iets doet.

Succes

elsje78

elsje78

25-04-2012 om 18:30

Hier ook net gehad

En voor het eerst in mijn leven mijn oren uit laten spuiten. Niet te geloven wat daar uit kwam. En ik hoor alles weer, en hoor niet meer mezelf steeds praten. Bel huisarts assistente en zelfde dag kan je er af zijn! Wel paar keer beetje olie in de oren doen, kan het vast week worden

Cicade

Cicade

26-04-2012 om 16:13

'trucje' voor verstopte oren

Omdat je naar trucs vroeg. Oren uitspuiten kan je heel gemakkelijk zelf doen. Wel even een dagje olie druppelen van te voren.
Dan gewoon zo'n injectiespuitje met lauw water vullen, boven wasbak gaan hangen en spuiten maar.
Uiteraard beter niet doen bij oorpijn (ontstekingen).
Als er troep in je oor zit, zie je vanzelf het resultaat, werkt prima en je bespaart weer een rit naar je dokter.
Maar ik denk dat bij jou er gewoon een drukverschil zit tgv je verkoudheid. Dus proberen te ' klaren' door neus dicht te knijpen en tegelijk door je neus uitblazen. En anders wachten tot het vanzelf overgaat....

GS

GS

29-04-2012 om 15:29

Verstopt?

Dichte oren door oorsmeer (aan de buitenkant) is iets anders dan dichte oren door een verkoudheid. Dan is de buis van Eustachias verstopt en de druk binnen in je oor anders dan daarbuiten.
Neusspray gebruiken helpt en niet met een verstopte neus door blijven lopen, maar snuiten (of doorslikken). Je oren laten knappen kan door geeuwen, kauwen, neusblazen. Maar dan moet de buis van Eustachias wel open zijn. Ga je neusblazen als je verkouden bent, blaas je de smurrie uit de buis van Eustachias je oor in, dus niet doen!!
Beterschap!

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

02-05-2012 om 20:21 Topicstarter

Gezinslid met dicht oor

heeft nog steeds een dicht oor. Helaas, ondanks neusspray en zout water snuiven. Erg hardnekkige verkoudheid.

Ze moet over twee weken naar de KNO-arts, dan moet die maar eens verder kijken.

elsje78

elsje78

03-05-2012 om 19:05

Uitspuiten

Heb er weken mee gelopen, 10 min spuiten bij assistente en klaar! Zou het eens proberen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.