Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

06-01-2009 om 11:19

Oorpijn en slapen

dreumeszoon heeft al een hele tijd vocht achter zijn trommelvliezen, waarschijnlijk krijgt hij over een tijdje buisjes. Echter ik vroeg mij het volgende af. Overdag merk je niets aan hem. Maar als hij gaat slapen, brullen geblazen. Met af en toe auwa erbij. Heb je meer last van je oren als je ligt? Wordt de druk dan groter? en wat kan ik hiertegen doen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

06-01-2009 om 11:34

Aanvullende vraag, allergie

Kan een allergie de schuld zijn van de vocht en de verkoudheden, hij heeft als baby KMA gehad

MariaV

MariaV

06-01-2009 om 11:49

Oh ja zeker

Allergie kan zeker tot (chronische) ontstekingen leiden. Onze dochter neemt dagelijks antihistamine (Aerius) en zo niet, dan heeft ze meteen weer problemen met haar oren, zeker in de herfst en winter. Mijn zus heeft ernstige hooikoorts en een groot deel van de lente en zomer heeft ze keelontsteking. Heel vervelend.
Maria

MariaV

MariaV

06-01-2009 om 11:50

Oren en liggen

De druk op de oren neemt toe als je gaat liggen. Het is heel normaal dat een kind overdag geen last van zijn oren heeft en in bed wel. Ik herken het zelf en hoor het ook om mij heen.
Maria

angel3

angel3

06-01-2009 om 12:06

klopt ook door afleiding overdag lijkt het alsof ze minder last hebben. Je kunt ook gewoon een paracetamol geven voor het slapen gaan. Scheelt een stuk. Moet je niet weeeeeeken doen natuurlijk zonder overleg met de arts maar een paar keer is geen probleem.

ayla

ayla

06-01-2009 om 12:14

Tja

na de neusamandel ging het een paar weken echt beter, we hadden warempel een dreumes die tijdelijk doorsliep en ook even niet verkouden was. Nu zijn we weer terug bij af, wit gezicht, rode schrale wangen en al 4 of 5 nachten op rij brullen als een mager speenvarken 's nachts. Vannacht om 3 uur maar sinaspril gegeven en toen viel hij na 20 minuten in slaap. Vannacht geef ik maar op voorhand een zetpil denk ik.

De volgende afspraak bij de KNO arts stond op voor 3 februari maar ik heb gebeld of het eerder kon en nu mogen we volgende week vrijdag komen. Als de oren dan nog steeds niet beter zijn dan krijgt hij waarschijnlijk buisjes. Maar dan wil ik het ook eens met de KNO arts hebben over eventuele allergieen die kunnen meespelen. Of moet ik dan weer terug naar de huisarts?

amk

amk

06-01-2009 om 12:35

Via kno

bij ons deed de KNO arts eerst een allergie test om bij onze baby (nog geen 1) ernstige allergieen uit te sluiten. Gecombineerd met een mega dosis antihistaminica moest dat als er een allergie was verlichting geven. Zo niet, dan was er geen allergie in het spel volgens de KNO arts. De apotheek heeft de voorschrijvend kno arts 2x gebeld, en dan de apotheker zelf en niet de assistente, om het te checken. Want deze dosis kon niet bij een kind van 11 maanden.

Wat zij ook gelijk als tip mee gaf was het gebruik van Otalgan, dit zijn pijnstillende oordruppels. Gewoon te koop bij de apotheek en minder bijwerkingen als paracetamol omdat het zeer plaatselijk werkt. Het mag ook gecombineerd worden met paracetamol als de pijn erg is. Maar het oor moet wel dicht zijn. Helpt hier heel goed en ik heb het altijd in huis.
Als je gaat liggen neemt de druk op het midden oor toe. En dat doet pijn. Idd hoofdeinde hoger leggen. handdoek kan, maar dat deukt weer in. Ik heb een paar dikke boeken onder de poten liggen.

Groet,
Angela

ayla

ayla

06-01-2009 om 12:45

Amk

wat bedoel je met het oor moet dicht zijn?

ayla

ayla

06-01-2009 om 12:57

Goh zie nu net

dat ik een jaar geleden ook al postte over een eventuele allergie, zoon was toen 8 maanden. Huisarts wilde in die tijd nog geen verwijzing geven

amk

amk

06-01-2009 om 13:30

Dicht

als in geen loop oor, het trommelvlies moet gesloten zijn zodat de lidocaine niet in het middenoor zelf kan komen.

Wat ben ik dan blij met mijn huisarts die toen dochter 4 maanden was (eind januari) al aangaf dat als de volgende winter weer zo leek te worden ik een doorverwijzing kreeg. En zo geschiedde.

Angela

ayla

ayla

06-01-2009 om 13:37

Geen loopoor

het zit dicht, hij heeft ook geen oorontstekingen maar wel al maanden rode en matte trommelvliezen, dus vocht achter zijn trommelvliezen. Had hij vorige winter trouwens ook al.

Huisarts is hier wat minder makkelijk, ze hebben altijd het excuus dat het kind naar de opvang gaat en dus veel virussen oppikt en dus logisch gezien altijd verkouden moet zijn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.