Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Camille75

Camille75

17-03-2010 om 18:25

Opgezette klier hals

Hallo allemaal,
Ik heb al lange tijd een opgezette klier (zeg maar in het gedeelte waar de hals overgaat in de keel, net onder de kaak). Ik had het toevalllig een paar maanden geleden gevoeld na een stevige verkoudheid, dus dat lijkt me normaal. Maar nu zit ie er nog steeds (wel kleiner dan eerst), aan de rechterkant voel ik m ook maar is t minder dik. Nu ga ik er vanuit dat ik gewoon aan 1 kant een iets voelbaarder klier heb zitten, maar vraag me toch af of meer mensen dat hebben. 2 van mijn kinderen hebben er een, maar die zit meer in de nek, onder het oor.
Ik zou natuurlijk ook naar de huisarts kunnen, maar :
a)ik denk dat het gewoon bij mij hoort ,
b) ik woon in Frankrijk en daar hebben ze nogal de neiging om alles van a tot z te onderzoeken, dus als ik naar de huisarts ga, gaan ze zeker een echo en/of punctie doen want ja alles moet 100% zeker gescreend worden. En daar zit ik niet echt op te wachten (tenzij ie natuurlijk groter wordt, da's wat anders).
Nou veel info voor een simpele vraag: hebben meer mensen voelbaar dikkere klieren zonder dat ze verkouden zijn? Of zit ik raar in elkaar...?
Alvast bedankt.
Groetjes, Camille

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

17-03-2010 om 18:39

Ik heb opgezette klieren in hals, oksels en liezen, ook als ik niet ziek ben. Toen ik dat voor het eerst merkte, 18 jaar geleden ongeveer, ben ik in het ziekenhuis helemaal binnenstebuiten gekeerd met puncties e.d. Daar kwam toen niets uit, en aangezien ik nog steeds geen verdere klachten heb en niet dood ben neergevallen, ga ik er maar vanuit dat het geen kwaad kan.

Camille75

Camille75

18-03-2010 om 14:26

Vic

Ha Vic,
Dank voor je reactie.
Ik ben verder ook behoorlijk "klierig" , met name onder oksels, maar na de echo hebben ze het nooit nodig gevonden een punctie te doen. Er is wel eens een uitgebreid bloedbeeld gemaakt, maar dat was perfect en verder ben ik ook zo fris als een hoentje, dus ga ik er ook maar vanuit dat het geen kwaas kan.
Groetjes, Camille

reina

reina

18-03-2010 om 17:25

Ook hier

Ook ik zit vol opgezette klieren, altijd dus, o.a. in hals, onder m'n oren en in m'n liezen. Zoon heeft dat ook. Hoort kennelijk bij ons. Zoon is ooit ernstig ziek geweest, zijn oncoloog voelde wel verschil tussen bobbels die wel onderzocht moesten worden en de opgezette klieren die hij altijd heeft.

Dochter ook

Hier heeft jongste dat ook...wij hebben net de laatste echo gehad. Het begon al een jaar terug...haar opgezetten klieren zijn echt zichbaar in de hals...je ziet ze gewoon zitten. Maar w.s. komt dat ook omdat ze amper vet heeft...Ze is binneste buiten gekeerd, bloedprikken, echo, knoarts, cameraatje in keel en neus gehad etc. Maar niks te vinden. Dus hebben ze ze laten zitten...ook omdat ze vlakbij de lymfeklier zitten (lastig operabel). Ze gaan ervan uit dat het opgezetten klieren zijn die gewoon permanent aanwezig zijn en bij haar horen. De klieren veranderen niet van grootte...
We moeten wel jaarlijks terug voor een echo en dan meten ze of ze gegroeid zijn of niet.
groeten albana

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-03-2010 om 20:36

Jongste zoon ook

Altijd wat opgezette klieren. En als hij verkouden of ziek is, lijken het echt twee eieren...

Camille75

Camille75

20-03-2010 om 23:22

Reina, albana, ijsvogel

Ha! Ik ben dus niet raar. Hartelijk dank voor jullie reacties.
Volgens mijn man moet ik toch naar de huisarts, want "alles wat anders is, daar moet gewoon naar gekeken worden". Mja, ik weet het nog niet....

Nogmaals dank.
Groetjes, Camille

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.