Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nasha the first

Nasha the first

05-10-2008 om 21:50

Opgezette klier in de nek

daarstraks kwam ik bij dochter.....binnen een uur had zij een enorme bobbel in haar nek gekregen, ws een onstoken klier. Ze is verder niet ziek, geen koorts, doet niet pijn bij het drinken, maar hij is behoorlijk groot. Heb wel even gebeld met de HA-post, zij denken een virusinfectie, even in de gaten houden, wordt hij groter of krijgt ze koorts, dan weer even bellen of de eigen huisarts. Kon overigens wel langdurig zijn voor het weg was. Iemand hier ervaring daar mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet in de nek

maar wel in de lies had mijn dochter een paar maanden geleden opeens een flink opgezette klier. Ben wel even naar de HA gegaan omdat ik in eerste instantie dacht aan een liesbreukje maar bij blazen op de hand zette het ding niet verder op.
De HA zei me het even in de gaten te houden, als het na 6 weken niet weg zou zijn moesten we terugkomen om bloed te laten prikken. Na een week of 3 was het weg, dus waarschijnlijk toch een virusje opgelopen waar ze verder niet ziek van is geweest.

reina

reina

06-10-2008 om 12:34

Zowel zoon als ikzelf heb snel opgezette klieren (er zijn altijd klieren voelbaar trouwens, maar dan is het erger) in hals en liezen. Soms is het snel weg, soms duurt het weken.

Nasha the first

Nasha the first

06-10-2008 om 18:34

Toch naar ha...

assistente vond dat ik even moest komen jaja, die zijn er ook nog.....ws is het een ontstoken lymfe-klier....ze heeft een kuurtje en dan moet het gaan slinken, is dat niet zo, dan weer terugkomen.....

Nasha the first

Nasha the first

08-10-2008 om 13:23

Hoe lang voor ab-kuur aanslaat?

Sinds maandag heeft dochter nu de kuur, maar ik heb nog niet het idee dat hij slinkt.....hoe lang zou dat kunnen duren?

Zelf

heb ik altijd min of meer opgezette klieren in mijn hals, wanneer ze groter worden weet ik dat er een verkoudheid of griepje aan zit te komen. Zo ook bij mijn zoontje, die reageert hetzelfde als ik. Eigenlijk nog nooit mee naar de huisarts geweest, vond het altijd normaal, is volgens mij toch een soort afweersysteem.

groetjes van Charlotte

Nasha the first

Nasha the first

08-10-2008 om 14:29

Normaal

zou ik wellicht ook niet gebeld hebben, maar omdat hij in zeer korte tijd van niks naar zeker fors knikkerformaat was gegroeid (en dan bedoel ik meer zo'n grote dan die kleine), daarom heb ik toch maar even gebeld.....

amk

amk

08-10-2008 om 15:08

Dag of 3-4

kreeg ik te horen bij een iet wat te heftige reactie op een muggenbeet bij mijn dochter.
Voor luchtweginfecties al binnen een dag, maar dit soort dingen schijnt dus behoorlijk wat langer te duren.

groet,
Angela

Natuurlijk

moet je inderdaad altijd de huisarts bellen als je het niet vertrouwt. Dat bedoelde ik ook niet, misschien kwam het wat evrkeerd over, sorry.

groetjes van Charlotte

Nasha the first

Nasha the first

08-10-2008 om 19:24

Charlotte

Je opmerking was zeer terecht, en ik ben normaal ook niet zo snel hoor, het was meer omdat hij echt binnen zeer korte tijd zo snel gegroeid was dat ik de ha-post had gebeld. Dat ik mijn eigen ha belde is meer omdat ik de ha-post altijd wel erg gemakkelijk vind denken....(paramolletje erin, klaar.....).....en het is de assistente die over mij heen viel dat ik niet onmiddelijk wilde komen )))

Marjoleine

Marjoleine

09-10-2008 om 22:02

Zoon heeft zoiets gehad met traanklieren

hij had zomaar ineens na het eten een oog wat helemaal dichtzat, en het 2e ook half. Manlief is toen 's avonds toch nog maar even naar HAP geweest, en heeft er een druppeltje voor gekregen meen ik. We weten niet echt wat het was, kon ook een virusje zijn werd gezegd. Zoon reageert ivm allergie nogal heftig op allerlei virusjes, gelukkig niet te vaak.
Marjoleine

Nasha the first

Nasha the first

12-10-2008 om 22:06

Hij slinkt!! gelukkig

Pfoe....maar het heeft lang geduurd, pas gister dacht ik echt, ja hij wordt kleiner! En je kan er nu ook al beter aanzitten, daarvoor deed het te veel pijn....morgen nog even bellen met de dokter, maar ik denk niet dat we nog langs hoeven!

Gelukkig

maar.

groetjes van Charlotte

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.