Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

dihanne

dihanne

25-02-2013 om 17:30

Oppeptips gevraagd! (longontsteking)

hoi allemaal,

Ik ben al tijden aan het kwakkelen.
Eerst griep gehad, toen dacht ik weer op te knappen, kreeg toen enorme hoestbuien en pijn in mijn rug.
Blijkt een longontsteking te zijn, dus nu een flinke anti-biotica kuur (waar ik (letterlijk) kotsmisselijk van wordt)

Al met al nu vijf weken niet in orde, en volgens mijn huisarts duurt het nog wel 6-8 weken tot ik echt weer fit ben.

Ik vraag me toch af of dat niet sneller kan!

Heeft hier iemand wel eens longontsteking gehad, en weet je nog iets wat voor jou een echte oppepper was?

Dihanne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

25-02-2013 om 18:28

Ja en nee

Ja, ik heb (twee keer) longontsteking gehad.
Nee, ik heb geen tips waar je je beter van gaat voelen. Nouja, twee soort van tips dan.
- rust nemen
- accepteren
Heel veel rust nemen en goed naar je lichaam luisteren. Als je moe bent rust nemen en niets forceren, anders gaat het echt alleen maar nog langer duren. Accepteren dat het lang gaat duren en dat je er rekening mee moet nemen. Wees lief voor jezelf en laat je verwennen.

Veel beterschap, het is echt een flinke aanslag op je lichaam. Ik ben er beide keren een maand of drie zoet mee geweest, van begin totdat ik echt weer helemaal mezelf was. (Ik heb nog wel eens in de Efteling op een bankje gelegen omdat ik heel graag even uit wilde rusten)
Er zijn trouwens wel vaker draadjes over geweest, die zijn best leerzaam.

ugheughe

ugheughe

25-02-2013 om 20:13

Helaas

Helaas, de enige tip die ik je kan geven is: slapen en uitrusten. Ga maar gerust uit van 3 maanden hersteltijd vanaf de start van de longontsteking. Zelf heb ik 'm september j.l. opgelopen en pas eind november was ik weer bijna fit.
Het goede nieuws is dat het nu echt helemaal over is, zonder restverschijnselen, ik heb zelfs volop kunnen skiƫn de afgelopen week.
Sterkte ermee en onderschat het niet (zie mijn draad van september j.l. hierover :-p).

Er staat kennelijk gewoon 3 maanden voor

Zelf heb ik gelukkig nooit een longontsteking gehad, maar mijn broer wel en die zei precies hetzelfde: het duurde drie maanden totdat hij echt weer terug was op zijn oude niveau.

Er staat dus gewoon drie maanden voor kennelijk. Het is niet anders. Nou is er met dit xxx weer toch niet veel beters te doen dan op de bank te liggen met een boek of een fijne film, dus doe daar je voordeel mee

groeten,

Temet

Geen oppepper

Ik heb ook een keer longontsteking gehad, je bent er gewoon drie maanden brak van. Rustig aan doen en goed voor jezelf zorgen is de enige remedie, helaas geen quick fix oppepper.

skik

dihanne

dihanne

26-02-2013 om 09:55

Mmmmmm

bedankt tijgeroog, temet en ugheughe,

het lijkt alsof jullie met mijn huisarts gesproken hebben!

het begint steeds meer tot me door te dringen dat dit een langdurige kwestie gaat worden

ik heb hier in het archief gekeken, ik vond geen draadje van ugheughe, maar het woord 'longontsteking' gaf inderdaad hits, en ook daar wordt gesproken over een lang proces.

Zoals jullie al begrijpen kan ik me daar nu nog maar moeilijk bij neerleggen, maar ik heb gisteren wel mijn agenda voor de komende tijd geleegd (ik geef nogal veel trainingen, die zijn vaak lang van tevoren gepland, dus heel onhandig om die af te moeten zeggen, maar ik zie ook wel in dat het nu niet anders kan)

Nou, ik zal me erop in moeten stellen dat ik hier langere tijd mee bezig zal zijn............

Dihanne

Brianna F

Brianna F

26-02-2013 om 10:16

Hoeft niet

Ik heb anderhalve week voor mijn vakantie een dubbele longontsteking gehad, met antibiotica was ik binnen een week weer op de been en ben gewoon op vakantie gegaan (rondreis) Die drie maanden is gemiddeld neem ik aan.

Stem in het koor

Ik heb ook longontsteking gehad en ik ben ook twee weken na de kuur weer op reis gegaan. Maar wel kalm aan. Want het duurt inderdaad meestal gewoon een tijd voor je weer op niveau bent. Gun jezelf de rust die je nodig hebt, misschien dat je meer hersteltijd nodig hebt dan een ander. Als je jezelf die tijd niet gunt, ben je alleen maar langer aan het herstellen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.