Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Van de (Forum)redactie

Van de (Forum)redactie

08-10-2009 om 12:17

Oproep: ouders van tieners met een drank- of drugsprobleem

betaald bericht

Ik ben freelance journalist en ik schrijf een artikel voor een krantenmagazine over het fenomeen dat tieners/pubers (naar het schijnt) steeds jonger en ook steeds grotere hoeveelheden alcohol en drugs gebruiken.

Graag kom ik in contact met ouders die mij willen vertellen over hun zorgen over hun kinderen en hun gebruik van drugs of alcohol.

Ik zou het artikel graag willen schrijven aan de hand van portretten van gezinnen die kampen of gekampt hebben met deze problemen met als achterliggende hoofdvraag: Hoe ga je als ouders om met het feit dat drinken en drugs gebruiken zo 'normaal' is geworden en zo makkelijk verkrijgbaar is?

En verder: Wat doe je als het uit de hand begint te lopen? Weet je dat überhaupt? Is alcohol- en drugsgebruik bespreekbaar binnen het gezin? Wordt het toegelaten? Of streng verboden?

De bedoeling is de lezers van het artikel inzicht te geven aan de hand van ervaringsverhalen en informatie van ouders, hulpverleners en onderzoekers. Alle betrokkenen krijgen hun bijdrage ter correctie te lezen voorafgaand aan publicatie.

Meer info: mail naar [email protected]

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

08-10-2009 om 18:07

Grappig

dat de forumredactie dit oproepje onder de naam (forum)redactie plaatst en niet onder de naam van de persoon die de oproep doet

havva

havva

09-10-2009 om 21:59

Jammer

Hallo,

Ýk kan je gelukkig niet helpen.
Ýk ben vertrokken uit Nederland naar Turkije, onder andere door dat drugsbeleid.
Drugs of alcohol gebruik heeft drie oorzakers, De persoon zelf, omgeving en aanwezigheid van middel. Dat derde is in Nederland een enorme aanwezige risicofactoor. Ýk was bang dat mijn kindje in de puberteit zou in aanraking komen. Dat is zo makkelijk verkrijgbaar. Je kan je auto niet ergens eventjes laten staan zonder te betalen in Nederland. Meteen krijg je boeten. Drugs en alcohol moet ook zo serieus aangepakt worden in Nederland. Overheid moet een keuze maken, jongeren of geld.
Ýk zie het zo. Anders ik heb grote heimwee naar Nederland, ik mis Nederland zoveel! Maar ik ben blij voor mijn kindje omdat ze in drugs en alcoholvrije omgeving zal opgroeien.

Groetjes en veel succes.

Lara Aerts

Lara Aerts

12-10-2009 om 14:49

Auteur

Ik ben de auteur: lara aerts, [email protected]

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.