Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anna van noniemen

anna van noniemen

23-05-2012 om 12:36

Opvangen ontlasting en een "plonspot"

oftewel, zo'n gat aan de achterzijde . We moeten van onze zoon 3 dagen ontlasting verzamelen, althans, een deel....lekker fris werkje, maar onze 2 toiletten in huis hebben allebei zo'n gat aan de achterzijde, plonspot dus. Iemand een idee hoe we de ontlasting kunnen opvangen zonder eerst te hoeven "vissen"?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Emmertje

Klein emmertje in de bak zetten, met een plastic zak erin eventueel.

Zit niet lekker

Op een luieremmer zit het niet lekker. Plassen gaat dan nog wel, maar poepen?

Kobalt

Kobalt

23-05-2012 om 20:57

Ervaring

aha, daar heb ik ervaring mee. Wij legden een hele laag toiletpapier als een dakje over het plonsgedeelte en dan bleef daar ontlasting opleggen en die schepten we dan op met het bijgeleverde lepeltje

Gijsbertha

Gijsbertha

23-05-2012 om 21:26

Steek lenen

bij het groene kruis/Icare of hoe het bij jullie in de buurt ook heet. Is gratis. Of op het potje als je die nog hebt.

Kobalt

Kobalt

23-05-2012 om 21:41

Je kunt ook een deksel van een ijsdoos of een doos van de chinees in de pot leggen. Dan gooi je die na gebruik gewoon weg in een vuilniszakje.

Puck

Puck

23-05-2012 om 22:13

Plastic boodschappenzak onder zijn billen hangen en dan gewoon op de pot gaan zitten.

Potje

Van oudste hebben we dat eens moeten doen...Wij hebben toen zo'n klein potje waar baby's wel 's op zitten in de w.c. pot gezet en als ze poep voelde komen moest ze 'm er gauw inzetten. Zij plast en poept nogal 's tegelijk en het voordeel was ook dat de urine er grotendeels wel 'langs' liep. Ik denk dat dat kleine emmertje hetzelfde effect heeft. Alleen lijkt een emmertje me 'langer' qua hoogte en oudste kon het soms maar net aan redden om die pot erin te zetten. En als je al 'moet' nog weer opstaan om er iets ingewikkelds of hoogs in te zetten lijkt me niet eenvoudig. Dit was in 1 haal te doen, dus 2 seconden en niet eens erg hoog opstaan.
Dat w.c. papier in laagjes b.v. had hier oudste nooit gered. Als die moet, dan moet ze en dan wel accuut...en zeker als ze die plas al gedaan heeft. Dan heeft ze helemaal geen tijd meer voor ingewikkelde constructies.
Dus hoe poept je zoon is ook wel even een puntje dat handig is om te weten in dit geval.
groeten albana

anna van noniemen

anna van noniemen

26-05-2012 om 17:31

Lading wc-papier

en dat is gelukt. Nog 2 dagen te gaan (gelukkig dat we nu 3 dagen achter elkaar vrij zijn!) Thnx voor de tips.

anna van noniemen

anna van noniemen

27-05-2012 om 21:11

En wat kunnen ze dan eigenlijk voor info uit die ontlasting hale

Daar ben ik nou ook wel benieuwd naar. We moeten van 3 dagen verzamelen (uitgerekend vandaag poept hij niet....aarrghh!). En met drie verschillende manieren en potjes.

anna van noniemen

anna van noniemen

28-05-2012 om 11:28

Ok en waarom

moet het dan over 3 dagen verspreid zijn? Weet je dat misschien?
Ik zit nu met een dag er tussen en morgen begint de school natuurlijk weer...

Parasieten

Sommige parasieten worden niet elke dag uitgepoept. Om die niet per ongeluk te missen moet je dan van 3 dagen ontlasting inleveren.

anna van noniemen

anna van noniemen

28-05-2012 om 12:20

Ah, duidelijk!

Dank je! Ik wilde al, als hij vandaag poepte, dat ook in die 3e tube doen, maar dat is dan wellicht niet zo verstandig....

anna van noniemen

anna van noniemen

28-05-2012 om 22:54

Tjonge

normaal elke dag ontlasting, nu al 2 dagen niet....

anna van noniemen

anna van noniemen

29-05-2012 om 13:27

Als ik het niet dacht

op school geweest....hoe lang mag er tussen zitten eigenlijk? Voor het verzamelen bedoel ik.

anna van noniemen

anna van noniemen

30-05-2012 om 16:51

Toch gelukt uiteindelijk

het is op de bus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.