Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

agressiefje

agressiefje

27-11-2008 om 09:27

Opvliegend

Herkend iemand dit: in bepaalde periodes ben ik echt vreselijk opvliegend, agressief bijna. Ik vloek, word boos op de kids, etc. Vannacht had ik zelfs 2 vreselijke dromen waarin ik zo kwaad ben en vloek!! Dat is toch niet normaal... zouden het hormonen zijn? (ik ben vrouwelijk). Ik denk wel eens dat ik teveel testosteron heb! Of zou het wat anders zijn. Ik heb niet zo heel veel zin om naar de huisarts te gaan, uiteindelijk is het best vaag. En dan natuurlijk..wat kan ik er aan doen? Ik ben niet heel erg gestrest.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eerste vraag

Heb je al eens bijgehouden of er enig verband is met je menstruatiecyclus?

Overigens is boos worden en vloeken misschien minder wenselijk, maar om het nou 'niet normaal' te noemen, ach...

Groeten,

Temet

Pms?

klinkt als een hormonen kwestie.
is het kortgeleden ontstaan? of heb je er al je hele leven last van?
kan ook de overgang zijn,hoe oud ben je?

Pms dus

dit klinkt als pms.
je slikt al veel,dus kies je er voor om het uit te zitten tot je er van af bent?
dat kan nog best 10 of 12 jaar duren.
heb je dat er voor over?
ik zou naar de huisarts gaan,er zijn best middeltjes waardoor de klachten minder worden,dat is toch een stuk aangenamer voor jou en je omgeving?
vraag hem eens naar orgametril,dat middel werkt bij mij fantastisch,mijn pms klachten( en die waren extreem heftig)zijn zo goed als verdwenen.

agressiefje

agressiefje

27-11-2008 om 11:03

Aanvullend

dank voor de reakties allereerst. lekker om even van me af te praten.
ik heb het al een tijdje maar lijkt wel erger te worden. ik ben bijna 40 dus nog geen overgang...(hoop ik). IK moet zeggen dat ik het niet heb op medicijnen. Zou dan eventueel nog voor 'de pil' gaan..
ik heb net een schemaatje uitgeprint om het PMS bij te gaan houden. MIsschien eerst dat eens bijhouden en dan naar de huisarts. Hoor graag nog wat meer ervaringen!

Ja zeker

er zijn eerder draadjes over geweest. Ik heb hel vel last van mijn cyclus, ik ben ronduit labiel, agressief maar ook suicidaal/ depressief, het beste functioneer ik als ik geen cyclus heb (prikpil oid).

Er zijn dagen in mijn cyclus dat het goed is dat er een wapenverbod is in Nederland en dat ik dus niet bij me heb.

Laatst moest ik inparkeren, staat er een puberella van 16 te schreeuwen en te vloeken tegen mij omdat ze net van de stoep af wilo fietsen. Dat arme meisje trok dus wit weg en wist niet hoe snel ze weg moest komen dan ontpop ik namelijk in een heel akelig monster die in staat is iemands hoofd eraf te rukken.

OP die dagen vermijdt ik zoveel mogelijk menselijk contact en ben ik thuis dus ook lichtontvlambaar. ZOdra ik bevallen ben ga ik aan de prikpil, het is ook energieverslindend die rolarcoaster elke maand.

Laptop

vreselijke typefouten, komt door onmogelijke laptop... sorry.

Puck2

Puck2

27-11-2008 om 20:38

Ja hoor

De laatste 2 dagen voor ik ongesteld moet worden ben ik ook tamelijk licht ontvlambaar. En Puckman heeft dan regelmatig de opmerking "je moet zeker weer ongesteld worden" Argh..... dan ontplof ik helemaal.

Pms

Kort lontje, kortzichtig,labiel,kort tegen man en zoon, snel stem verheffen(lees: schreeuwen) en dat allemaal om niets. O ja, ik heb het dan ook een dag of 2 koud, ben bleekjes, hoofdpijn,stijve nek en misselijk...
Ik kan het wel iets beter onder controle houden. Ik zeg gewoon: blijf uit mijn buurt, laat me met rust, anders pleeg ik een moord. Dat helpt...een beetje.Als het heel erg is, gelukkig niet iedere maand, dan houd ik mijn verplichtingen net vol en kruip de rest van de dag op de bank en ga vroeg naar bed.

Asa Torell

Asa Torell

27-11-2008 om 21:22

Hier door moeheid

Vanaf een bepaalde hoeveelheid slaap per nacht (bijvoorbeeld nu weer, dat dochter alsmaar om kwart over 6 wakker wordt sinds een week of 2, GRRR) gaat het bij mij ineens waardeloos met het humeur. Dat ik moe ben heb ik verder nog niet eens echt door, maar daaraan merk ik het.
Maar als het echt zo terugkerend met periodes lijkt te zijn is het vast hormonaal zoals bij de anderen hier.

Yep

vermoeidheid speelt een grote rol. Maar ik ben nu de hele dag vreselijk moe van de zwangerschapshormonen en toch ga ik niet zo door het lint als een week voor de ellende.

Sancy

Sancy

28-11-2008 om 08:32

Niet zo opwekkend bericht gelezen over pms

Vraag me niet waar ik het las, ik heb de link niet opgeslagen (ontkenningsfase zal ik maar even zeggen) maar een tijd terug las ik dat de pms periode langer wordt naarmate de leeftijd vordert. Waar een 18-jarige misschien 1-2 dagen pms heeft, kan een 40-jarige daar 1-2 weken voor uittrekken schijnbaar. Hoe opwekkend :-s

Mamasan

Mamasan

28-11-2008 om 11:54

Vanaf eisprong

Ik merk ook dat mijn minder optimistische periode langer wordt. Vanaf de eisprong (waar ik de laatste maanden ook heel veel last van heb) totdat ik ongesteld word wordt ik steeds opvliegender en chagrijniger. Dat uit zich (gelukkig) met name naar vreemden, zoals suïcidale fietsers aan de verkeerde kant van de weg of debielen die bij het minste of geringste regenspatje als een idioot gaan autorijden.

wendelien

wendelien

28-11-2008 om 11:54

Toen

ik hier las over 'Axium Multi Vrouw Extra" heb ik me direct naar de drogist gespoed. Ik ben sindsdien zowaar weer mijn immer sympathieke, invoelende zelf en als ik maar voldoende nachtrust krijg zelden meer een gevaar voor mijn naasten en directe omgeving, zelfs niet als ik moet huishouden. Ik kan beamen dat pms-klachten heftiger én langduriger worden zo halverwege de veertig. Er gloort echter hoop, wil ik maar zeggen.
Dit gezin is OO veel dank verschuldigd!

emmonis

emmonis

28-11-2008 om 14:59

Aha

dus ik kan er niets aan doen dat de periode van opvliegendheid, onredelijkheid enz steeds langer duurt?

Ikzelf word er knettergek van en mijn gezinsleden ook. Als ik voldoende nachtrust heb gehad en uitgerust ben gaat het veel beter. Ik heb dan zelf nog net op tijd in de gaten dat ik aan het doordraaien ben en dat ik een pas op de plaats moet maken. Dat ik zelf vervelend doe en niet mijn kinderen.

Als het erger wordt

dan spring ik met een molensteen om mijn nek uit het raam en dan hoop ik dat die molensteen precies goed op mijn schedel valt anders ben ik nog niet dood, het zou vreselijk zijn als ik na zo'n actie slechts een schram oploop of een gekneusde teen.

nee ik ga voor veel heftigere maatregelen dan wat vitamine, ik ga mijn cyclus plat leggen met de prikpil, geen menstruatie, geen cyclus, ik word stabiel. IK zal dus als mens compleet veranderen, iets saaier want minder onberekenbaar en minder 'enthousiast emotioneel'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.