Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

zwartepietje

zwartepietje

15-12-2009 om 21:54

Orthodontie

Mijn zoon van 11 heeft in onze ogen echt een perfect gebit. Zelden iemand gezien waarbij het spontaan zo mooi staat en ook nog geen gaatjes.
Een beugel is volgens de tandarts zeker niet noodzakelijk maar we kunnen erover nadenken ivm een lichte overbeet. Ik vind het zelf jammer dat ik zelf vroeger geen beugel heb gehad maar vind het bij hem niet nodig. Of zie ik argumenten over het hoofd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

16-12-2009 om 07:45

Vraag de ortho

Ook ik mocht het zelf weten,of mijn zoon van 12 naar de ortho moest.Ik heb een consult aangevraagd bij de ortho,waaruit beek dat het harder nodig was dan de tandarts dacht.
Misschien een idee dus?En nee,die ortho deed dat niet om zijn zakken te vullen,ik zag het zelf op de foto's en de uitleg was zeer plausibel.
Groetjes,Bastet

zwartepietje

zwartepietje

16-12-2009 om 08:22

Ja, had ik niet aan gedacht. Denk wel dat een orthodontist het bijna altijd nodig vindt...................

kaatje66

kaatje66

16-12-2009 om 08:46

Hier ook zo

Is jouw zoon al helemaal klaar met wisselen? Onze dochter van 12 is deze week naar de tandarts geweest. Ze is het afgelopen jaar om de 3 maanden naar de tandarts geweest. DIt om te kijken hoe het met het wisselen gaat. Afgelopen keer weer gevraagd of het nodig was om te beugelen. Hij twijfelde en heeft ons meteen even doorgestuurd naar de orthodontist die daar ook zit. OOk zij twijfelde omdat onze dochter nog 3 tanden moet wisselen (boven)en dat het niet zeker was of hier genoeg ruimte voor is. Het zal misschien een buitenbeugel worden, dacht ze, maar dit weten we pas na een uitgebreide intake eind januari.Ik wilde het eigenlijk voor het eind van dit jaar weten, dit omdat ik de tandartsverzekering van mam en dochter wilde wijzigen!!! Ze heeft trouwens zoals je naar haar gebit nu kijkt ook een perfect gebit.
Als ze een buitenbeugel krijgt moet ze daarna dan ook nog een plaatjesbeugel? Ik heb helemaal geen verstand van beugels.
groetjes Kaatj(66)

Champagne

Champagne

16-12-2009 om 11:39

Ik heb mijn naam even gewijzigd in het kader van de feestdagen. Ja, hij is nu net klaar met wisselen.

100%mama

100%mama

16-12-2009 om 19:55

Bij

een overbeet kan het zo zijn dat je zoon in de toekomst zijn tandvlees achter de voor tanden gaat "op eten". Dit brengt slijtage aan het gebit met zich mee.

Wellicht kan je ortho een rsp foto laten maken (rontgen schedel profiel). Hier kan een ortho vrijwel exact de groei zien. Je kind is dan wel uit gewisseld, de groei is er nog lang niet uit en deze kan de boel ook nog "erger" maken. Op een rsp kan dit berekend worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.