Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dirkje

Dirkje

28-01-2010 om 21:03

Orthodontist

Onze oudste (bijna 11) is door de tandarts doorverwezen naar de orthodontist. Omdat er een nieuwe praktijk in de buurt is, was er niet zo'n lange wachttijd. Kind blijkt inderdaad een blokjesbeugel nodig te hebben, vanwege een aantal afwijkingen, waaronder te weinig ruimte voor alle tanden en kiezen. Kind heeft alles al gewisseld en volgens de orthodontist kan de behandeling op korte termijn beginnen. Mooi, was mijn eerste reactie. De verwachte behandelduur is zo'n twee jaar, tegen de tijd dat kind op het voorgezet onderwijs is, is het al bijna over.
Later vroeg ik me af of het feit dat kind na afloop van de behandeling nog volop in de groei is, kan maken dat het resultaat in de loop van de tijd erna minder wordt. Wie weet hier iets over, of waar kan ik hier informatie over vinden?
Groet,
Dirkje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

28-01-2010 om 21:45

Wat ik weet

De meeste kinderen zijn nog volop in de groei tegen de tijd dat ze uitgebeugeld zijn. Wat ze tegenwoordig doen om terugval te voorkomen is na afloop van de behandeling een draadje achter de voortanden vast te zetten zodat dat niet meer kan gaan verschuiven.

Ook zonder groei

Ook als je niet meer groeit (dus al volwassen bent) krijg je zo'n draadje. Een soort ijzerdraadje..dat achter de voor en hoektanden wordt bevestigd (je ziet het dus niet). Dochter (16) heeft net zo;n draadje gekregen. Zij heeft de beugel nog, maar is over 3 weken uitgebeugeld (hoera!). Het draadje zit vast met een of andere glasachtig spul. Ter controle moet ze erna nog na 3 maand komen, dan met een half jaar en daarna houd de tandarts het 'bij'. Mocht ie eruit vallen binnen nu en 2 jaar dan wordt aangeraden een nieuwe erin te laten zetten...daarna bekijkt de tandarts of dat nog nodig is. Mijn vriendin die ook een beugel had (volwassen dus) en al zeker 2 jaar uitgebeugeld heeft het draadje ook nog.
groeten albana

an mien

an mien

31-01-2010 om 12:43

20 jaar

heb ik zo'n draadje gehad, de tandarts vond dat ik nu wel zonder kon (het draadje ging steeds los), de ortho (waar ik nog met de kids kom) vond van niet, ik kijk het even aan want het is wel fijn zonder zo'n draadje appel en stokbrood eten gaat nu lekker. Als m'n tanden weer aan de wandel gaan dan maar weer een draadje.

Ann mien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.