Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lys Lionne

Lys Lionne

12-02-2009 om 21:47

Orthodontisten-vraag

Dinsdag met de kinderen bij de ortho geweest, 1e bezoek. Dat bij de jongste (11 jr) een hoop moet gebeuren was ons al duidelijk, bij de oudste (13 jr) ging het allen om een kleine scheefstand van een voortand en hoektant. Dàchten we, want de ortho had het over een 'buitenbeet' en dat behandeling wat laat, maar zeker noodzakelijk is. De tandarts heb ik deze term nog nooit horen noemen en bij de ortho werden vragen naar de volgende afspraak verwezen...... Wie kan mij echter nu al wat meer vertellen over een 'buitenbeet'?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nausicaa

Nausicaa

12-02-2009 om 22:35

Buitenbeet?

Helaas kan ik je niets vertellen over een buitenbeet. Wel wil ik je aanraden, als je het niet eens kan worden met de orthodontist en twijfelt, een second opinion aan te vragen bij een ander. Als ik dat een jaar geleden niet had gedaan, waren er inmiddels als vier kiezen bij mijn dochter getrokken om haar overbeet op te heffen. Gelukkig dacht mijn tandarts daar heel anders over en heeft mij aangeraden een second opinion te vragen bij een andere orthodontist. Resultaat: een mooi gebit, een overbeet van 6 mm waarmee valt te leven en dat zonder dat er ook maar één kies is getrokken!

Lys Lionne

Lys Lionne

13-02-2009 om 18:49

Geen kwestie van niet goed voelen hoor

We zijn nu één keer geweest en op zich vond ik de man prettig in de omgang. Met ons, maar zeker ook naar de kinderen toe. Alleen hij had duidelijk geen tijd voor een vragen-rondje, die gelegenheid krijgen we volgende keer als er foto's gemaakt gaan worden en er (neem ik aan) gehapt wordt.

Maar een buitenbeet is dus dat de knobbels van de kiezen niet mooi in elkaar vallen. Ik snap 'm )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.