Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Roos Vicee

Roos Vicee

05-02-2010 om 15:59

Ortodontist, overstappen?

Kun je tijdens een behandeling overstappen naar een andere orthodontist?
Het zit namelijk zo:
Mijn dochter is nu ongeveer een jaar onder behandeling van een orthodontist. Deze behandeling gaat nog wel 2 jaar duren. We hebben heel bewust voor die praktijk (meerdere orthodontisten) gekozen omdat hij lekker dichtbij school zat en ik dus niet altijd mee zou hoeven want we wonen niet in de stad waar dochter naar school gaat.
Een week of wat terug kregen we ineens een adreswijziging in de bus. De ortho die mijn dochter behandelt is voor zichzelf begonnen en we moeten nu helemaal naar de andere kant van de stad (nog veel verder van huis af). Wij wisten hier helemaal niets van dat dit ging gebeuren en zijn daar uiteraard hélemaal niet zo blij mee want nu moet ik altijd mee. We hebben daarom gevraagd of we niet in die andere praktijk konden blijven en of ze voortaan niet onder behandeling van de andere ortho kon komen. Maar dat kon volgens hen niet omdat zeiden ze, elke orhto weer anders werkt en als je overstapt, je dus helemaal opnieuw met een behandeling moet beginnen.
Dit lijkt mij aan de ene kant wel een beetje logisch, maar aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat het zo een heel groot probleem zou zijn dat het echt niet kan. Ik heb meer de indruk dat ze het niet willen omdat er dan vast meer zullen zijn die dat willen en het voor hen alleen maar lastig is. Want wat als je zelf tijdens een behandeling gaat verhuizen, dan moet je toch ook kunnen overstappen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Naar een van de andere ortho's

Inderdaad, dan zou niemand meer kunnen verhuizen tijdens een behandeling die meestal twee jaar duurt van een ortho
Ik zou gewoon naar een van die anderen gaan en het voorleggen. Wedden dat ze je dochter willen nemen

Ze proberen het natuurlijk om het zo te brengen dat het beter is enz. En dat zal het misschien ook zijn maar het is natuurlijk niet zo dat je nooit zou kunnen veranderen

gewoon even bellen met een van die anderen

Dakar

Vast wel

Mijn dochter loopt ook bij een ortho, maar stel zij kan het niet vinden met degene die met haar bezig is of idd je gaat verhuizen dan moet je kunnen overstappen. Ik zou gewoon ff bellen en het voor leggen aan degene waar zij nu bij zit.

Roos Vicee

Roos Vicee

05-02-2010 om 17:21

Gedaan

Ja dat had ik dus gedaan maar helaas... volgens hen kon het dus echt niet. De andere was vandaag niet bereikbaar dus die ga ik maandag nog even weer proberen te bellen. Als het voor hen geen probleem is gaan we het gewoon doen. Maar ik was even zo van mijn stuk gebracht door wat ik te horen kreeg vanmiddag, dat ik het gewoon haast ging geloven dat het echt niet kon :s Vandaar mijn vraag hier.

Roos

laat me raden. Die ortho's gaan uitelkaar en ortho A wil zijn patiënten meenemen.... naar het andere einde van de stad. Wat zou jij dan tegen je receptiedame zeggen als ze wordt overspoeld door patiënten die willen wisselen?
De schoorsteen moet ook roken aan de andere kant van de stad
Beetje paranoia misschien maar ik vind het wel erg voor de hand liggen....

Roos Vicee

Roos Vicee

05-02-2010 om 18:55

Rodebeuk

Ja hehe! Dat snap ik ook nog wel )
Maar toch wilde ik het even checken... want je kunt mij alles wijsmaken, ben erg naïef (soms), geef het gelijk toe. Dus... het zou maar zo kunnen dat elke ortho zo zijn eigen unieke behandelplan heeft. Al bleef ik twijfelen... dat heb je gemerkt.
Maar bedankt, ik ga er werk van maken en laat me niet met een kluitje in het riet sturen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.