Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fransien

Fransien

28-07-2009 om 20:32

Overgang?

Hoi,
Waarschijnlijk ben ik niet de eerste en ook niet de enige die zit te denken aan overgangsklachten, maar ik wil toch even weten of ik goed zit (en mijn huisarts is op vakantie en de vervanger wil ik niet met vage dingen lastig vallen, heeft op dit moment een dubbele praktijk).
Goed, ik ben onregelmatig (maar dat ben ik mijn hele leven al, gemiddelde cyclus tussen de 2 en 10 weken. Maar ik heb de laatste tijd ook nog wel eens dat mijn hart ineens in mijn keel gaat bonzen, een paar minuten lang, en dat kan ook rustig in mijn slaap zijn zodat ik er wakker van wordt. Ik ben nu 35 (mijn moeder was 38 bij haar laatste menstruatie), dus het is wel erg vroeg, maar zit op zich in de familie. Complicerende factor is wel dat ik op een afdeling zit met ietwat veel werkstress (al wordt dat door de leidinggevende ontkent), 2 collega's zitten al met een forse burn out thuis, 4 lopen bij de bedrijfsarts met burn out klachten en werken nog wel, maar minder. Van de andere 5 zitten er twee op het randje (waaronder ik), zijn er twee gedemotiveerd en heeft er eentje nergens last van (de leidinggevende).
Iemand herkenning? Tips? Is dit overgang of moet ik meer aan stress-gerelateerde klachten denken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoeft niet

Vanaf ongeveer je 35e ofzo kun je al gaan "rommelen" hormonaal gezien. Misschien wordt dit wel wat versterkt door stress. Maar toch zou ik even naar de huisarts gaan als die weer terug is, dan weet je het zeker.

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.