Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Doortje

Doortje

29-09-2008 om 14:45

Pessarium

Heeft er iemand ervaring met een pessarium? Hoe bevalt het? Is het lastig inbrengen of krijg je daar snel handigheid in? Het blijft een beetje zoeken naar de ideale anticonceptie, en dit is zo'n beetje het enige wat ik nog niet heb geprobeerd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

29-09-2008 om 16:57

Zoek maar even in het archief, onder Gezondheid of Seksualiteit. Heb er al meerdere keren over geschreven.

Groet, Ellen

Doortje

Doortje

29-09-2008 om 19:28

Ellen

Bedankt voor de tip. Grappig, ik zag dat je in het verleden al heel vaak mensen hebt 'doorverwezen'. Ik had er zelf op OOL nog nooit over gelezen. Volgens mij is een pessarium toch niet iets voor mij. Ik weet een uur van tevoren meestal nog niet of ik sex ga hebben. Of moet je hem gewoon elke avond 'preventief' inbrengen?

Ellen Wouters

Ellen Wouters

29-09-2008 om 19:35

Doortje

Het is niet minimaal een uur, maar maximaal een uur . Dus 2 minuten vantevoren mag ook. Dat heeft te maken met de zaaddodende pasta, die blijft maar een uurtje werkzaam. Pessarium sowieso indoen kan dus ook, later nog extra pasta toevoegen kan ook.

Ik ben er zelf mee opgehouden, door een combinatie van factoren. Het is toch wel een beetje gedoe, die pasta is ook niet meer overal verkrijgbaar (wel per postorder trouwens), maar vooral dat ik door cyclusperikelen toch weer aan de hormonale anticonceptie moest. Ik gebruik nu de Nuvaring.

Maar het fijne van het pessarium vond ik wel dat het verder niks met je lichaam deed. Ik heb me er jarenlang goed bij gevoeld.

Groet, Ellen

Roos

Roos

01-10-2008 om 01:34

Eruit halen

Ik vond het een ramp om hem er weer uit te halen. Echt even bang geweest dat ik naar de huisarts zou moeten. Heb hem denk ik een keer of 4 gebruikt en ben er niet aan gewend geraakt. Ook vond ik het risico op een zwangerschap toch iets te groot. Ik wil echt niet meer zwanger worden namelijk, ook niet over een tijdje bedoel ik. Ik heb nu de mirena, bevalt prima.
Roos

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.