Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

watnuweer

watnuweer

01-07-2012 om 20:54

Petechien, muggenbulten, rare vlekken

Ik heb zulke rare vlekken op mijn benen. Het begon 2 dagen geleden met een klein groepje petechien (puntbloedingen) op mijn dijbeen. De volgende ochtend was die plek rood gezwollen en jeukte wat. Ik had toen nog 2 plekken op mijn onderbeen die jeukten en gezwollen waren. Ik dacht aan muggenbultenIn de loop van de dag werden die plekken groter en nu vandaag zijn die plekken kleiner, maar nog wat dikker en bloedrood. Het rode is ook niet wegdrukbaar. Heb het nooit eerder gezien. Zou het kunnen komen door muggenbulten? Werd vanmorgen ook wakker met een opgezette onderlip (jeukte niet, deed ook geen pijn), misschien ook reactie op muggenbult.
Herkent iemand dit? Als het muggenbeten zijn, snap ik die petechien alleen niet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

01-07-2012 om 21:25

Heu

Huisarts?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

01-07-2012 om 21:28

Ringworm?

Even langs de huisarts lijkt me. Dochter had muggenbultachtige plekken en dat bleek ringworm te zijn.

Rosa van der Zanden

watnuweer

watnuweer

01-07-2012 om 21:35

Hmmm

Huisarts had ik eigenlijk niet zo veel zin in, zou dat echt nodig zijn?

Ringworm dacht ik ook aan, maar ziet er toch heel anders uit. De plekken zijn heel rood, net onderhuidse bloedingen.

Tinus_p

Tinus_p

01-07-2012 om 21:41

Nodig

"Huisarts had ik eigenlijk niet zo veel zin in, zou dat echt nodig zijn?"
Nouja, dat weet je pas achteraf...
Een huisarts heeft er verstand van, en kan die plekken ZIEN. Vooral dat laatste is best handig

watnuweer

watnuweer

01-07-2012 om 22:00

Huisarts

Tja, ik had eigenlijk niet zo'n zin erin en ben bang dat als ik morgen bel voor een afspraak, dinsdag kan komen en ze dan weg zijn. Vind ik altijd zo'n blooper.
Maar ik moet zeggen, rare plekken! Heb wel vaker jeuk of muggenbulten gehad enz maar nooit dit.
Als het morgen nog zo fel rood is bel ik de huisarts wel. Zou het gewoon een overgevoeligheidsreactie kunnen zijn?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

01-07-2012 om 22:40

Tuurlijjk kan dat

Maar de huisarts weet het.

Rosa van der Zanden

merel

merel

01-07-2012 om 23:17

Foto van maken?

Maak er anders voor de zekerheid foto's van. Mocht je pas dinsdag mogen komen en het is nog niet weg maar wel veel minder, dan kan je wat foto's laten zien. Mocht het helemaal weg zijn kan je altijd dinsdagochtend nog even afbellen toch?

Fiorucci

Fiorucci

01-07-2012 om 23:38

Foto maken,huisarts bellen. Zou ook nog de tijgermug kunnen zijn, vriendin had vergelijkbare ellende van dat beestje...maar goed,huisarts dus.

watnuweer

watnuweer

02-07-2012 om 09:21

Tijgermug

Ik denk dat het idd beten van een tijgermug zijn! Dat past wel in het plaatje, alleen verklaart dat niet die puntbloedinkjes voor dat ik gebeten werd.
Ik moet toch voor wat anders naar de huisarts, bedenk ik me. Dan vraag ik het wel.

Tinus_p

Tinus_p

02-07-2012 om 10:20

Deurknopvragen

watnuweer:
"Ik moet toch voor wat anders naar de huisarts, bedenk ik me. Dan vraag ik het wel."
Ik heb gehoord dat huisartsen een hekel hebben aan dit soort 'deurknop'-vragen, en dat ze een oorzaak zijn van uitlopende spreekuren. Kortom, als het belangrijk genoeg is om aan de huisarts te vragen, is het ook belangrijk genoeg om er een afspraak voor te maken.

watnuweer

watnuweer

02-07-2012 om 10:35

Tinus

Ach welnee, duurt 1 minuut om die plekjes te laten zien en waarvoor ik kom duurt ook hooguit 5 minuten. Overigens waarvoor ik ga, zou nog verband kunnen houden met die plekjes ook. Zou dus dom zijn als ik het niet meteen zou laten zien, maar pas bij een volgende afspraak. Ik ga er zeker geen dubbele afspraak voor maken. Zou het iets zijn wat meer tijd in beslag neemt dan zou ik dat wel doen ja.

koentje

koentje

02-07-2012 om 10:56

Watnuweer....

jij hebt vast een heel heel heel enge huisarts!! Of wat? Ik kan me echt niet voorstellen dat je met dit soort dingen afwacht. Ik vind het echt heel eng klinken, hoor.
Maar we zullen het op je grafsteen zetten:
'Mijn huisarts was niet zo'n lekker dier,
daarom lig nu stilletjes hier'

beterschap he!☺

watnuweer

watnuweer

02-07-2012 om 11:00

Hahaha koentje

Grappig ben je!
Ik vind het eigenlijk niet zo eng en denk dat het is wat Fio zei: beten van een tijgermug.
Ik heb 2 hele lieve huisartsen trouwens.

watnuweer

watnuweer

02-07-2012 om 21:53

Woensdagochtend ga ik naar de huisarts. Ik denk dat die plekken er dan nog zijn, want het is nog niet eens minder geworden. Heb er wel foto's van gemaakt, dat was een goeie tip!

koentje

koentje

03-07-2012 om 11:15

Ik heb erop gegoogled...

nou ik vind ze wel eng! Maar ja, ik ben ook een beetje hypochonder...

watnuweer

watnuweer

03-07-2012 om 12:34

Koentje

Maar wat vind je eng? Dat het beten van een tijgermug kunnen zijn? Of de plekken op zich? Ik heb ook gegoogled en het zijn volgens mij purpura. Kan komen door iets naars idd, maar ik denk in mijn geval door muggenbeten. Nou ja, ik hoor het morgen

watnuweer

watnuweer

04-07-2012 om 10:38

Insektenbeten

De ha keek er 2 seconden naar en constateerde dat het insektenbeten waren. Niks aan de hand en zeker niet een dubbele of aparte ha afspraak waard!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.