Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ayanna

Ayanna

11-02-2010 om 14:15

Peuter al ruim een maand verkouden

Ik begin er nu een beetje moedeloos van te worden. Kind is al meer dan een maand verkouden. En met het snot valt het wel mee, het is voornamelijk hoesten. Ben al drie keer met hem naar ha geweest, maar zijn longen zijn schoon (gelukkig maar!). Hij heeft 'gewoon' te kampen met een heel hardnekkig verkoudheidsvirus en ik kan niets anders doen dan hoestdrank (kind zit inmiddels tsjokvol voor mijn gevoel), neusspray en evt, sinasspril. Soms gaat een dag of twee wat beter met hem en dan lijkt het wel weer terug bij af. Hij heeft een hoest die het midden houdt tussen kriebel en rochel. Ik weet ook niet meer wat voor soort hoestdrank ik hem moet geven.
Sinds dinsdag is hij weer flink neusverkouden en inmiddels hoest hij zich weer helemaal krom...... Even los van het feit dat ik al ruim een maand geen fatsoenlijke nachtrust meer heb gehad, wil ik NU gewoon dat mijn kind beter wordt...... Ik smeer hem in met Luuf, hij gaat regelmatig in een eucalyptusbad, elke dag een multi-vitamine als aanvulling enz. enz. Eten en drinken gaat redelijk. Drinken sowieso wel en eten gaat op en af. Ik heb net Kaloba gekocht in de hoop dat dat enige verbetering brengt. Maar eigenlijk wil ik nu een toverfee met een stafje die mijn kind beter maakt.
En ik weet het, het is 'maar' een verkoudheid maar dit duurt nu al zo lang.......

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Allergie

Is ie niet toevallig verkouden? Huisdieren , huisstof of iets anders?

Overgevoeligheidsreacties + longontsteking?

Luuf, eucaplyptus e.d. kan ook juist overgevoeligheidsreacties tot gevolg hebben. Mijn zoontje is ook veel verkouden en heeft last van pseudokroep, dan worden al dat soort spullen juist afgeraden.

En blijf wel steeds de longen laten controleren, en als je het niet vertrouwt, vraag dan of er een foto gemaakt kan worden. Mijn zoontje had afgelopen zomer ook een periode van lang hoesten en af en toe een avond koorts, verder gezond en vrolijk, maar op een gegeven moment liet de huisarts een foto van de longen maken en bleek het toch een lichte longonsteking te zijn, hoewel er steeds niets aan de longen te horen was. Met een antibioticakuur was hij snel weer beter, en toen merkte ik eigenlijk pas goed hoe weinig energie hij had gehad de laatste tijd... na de kuur ging hij weer vrolijk traplopen, klimmen en rennen, dat was hij geleidelijk aan steeds minder gaan doen...

Ik denk dat je verder niet veel kan doen: zover als mogelijk is: gezond eten, veel slapen, vaak handen wassen (hij en jij), besmettingshaarden vermijden, stress voorkomen, schoon huis, en misschien een keer laten nakijken of hij geen bloedarmoede o.i.d. heeft? Overleg met de huisarts dus...

Ayanna

Ayanna

11-02-2010 om 19:27

Snot?

Kinkhoest is door ha niet onderzocht. Maar dat gaat volgens mij toch ook niet gepaard met snot en niezen? Longontsteking denk ik zelf eerlijk gezegd niet. Hij heeft verder 'klassieke' verkoudheidsverschijnselen (oortjes onrustig, opgezette kliertjes, snot, niezen enz.) Ik heb zelf afgelopen zomer een longontsteking gehad en wat hij heeft lijkt niet op mijn ziekte. Maar ja, ik sluit niets uit. Allergie zou me dan nog eerder aannemelijk klinken. Shit, straks moeten de poezen de deur uit.....
Op zich is kind niet 'ziek'. Hij heeft wel eens een mindere dag (ook qua humeur) en hij slaapt ook weer wat vaker 's middags. Maar verder is het gewoon mijn eigen kleine 'rotzakkie'. Maar het zit me niet lekker. Zeker niet nu hij weer sinds dinsdag een groot snothoofd is met weer zo'n rothoest, terwijl er juist een opgaande lijn in zat. Denk dat ik morgenochtend toch ha bel voor afspraak. Hoop dat ik er nog tussen kan.

Rafelkap

Rafelkap

11-02-2010 om 19:48

Hoest

kan op zich lang duren. Maar ik zou weer naar de huisarts gaan, omdat je ongerust bent. Het zullen eerder virusjes zijn, die nu heersen dan een allergie denk ik. Mijn kinderen hoesten nu ook, maar vooral 's ochtends vroeg en ze zijn ook lang verkouden.
Mijn ervaring is dat hoesdrankjes niet werken (misschien als placebo)

Tineke

Tineke

11-02-2010 om 20:43

Tja

Peuters worden niet voor niets snotneuzen genoemd...

dc

dc

11-02-2010 om 20:47

Allergie

ik heb het hier een periode met mijn oudste gehad. Veel hoesten tot overgeven toe. Van wasmiddel veranderd en op slag over...

Linda99

Linda99

11-02-2010 om 21:06

Lage weerstand

Mijn jongste is altijd onwijs lang verkouden als haar weerstand laag is. Ik gooi er dan een tijd multivitamine en probiotica tegen aan en dan gaat het weer.

Ze heeft trouwens wel een allergie verleden en in die tijd was ze eigenlijk altijd verkouden. Dus die link zou er ook kunnen zijn maar hoeft niet.

amk

amk

11-02-2010 om 21:23

Longontsteking kan prima

die van mij huppelt er ook vrolijk door heen zonder koorts, maar alleen ellelange hoestbuien 's nachts.
Inmiddels is het protocol bij haar, als we niets horen wachten we het nog 2 dagen af, geen verbetering foto laten maken. Daar is nu al 3x een longontsteking uit gekomen.

Kinkhoest gaat gepaard met zeer typische hoestbuien, tot bijna brakens aan toe. En vervolgens een benauwde inademing. Stoom inademen verlicht wel.

Na een maand zou ik toch zeker aandringen op een longfoto, want daar zijn ook bronchitis dingen op te zien door de kinderradioloog.

Ayanna

Ayanna

12-02-2010 om 09:41

Naar ha

We kunnen om 12.00 uur nog terecht. Hij heeft weer een rotnacht achter de rug met hoestbuien tot kokhalzen toe. Echt zo'n rot-stik-hoestje.

Ayanna

Ayanna

12-02-2010 om 14:53

Toch kuurtje

Huisarts hoorde nu dan toch een kleine ontsteking aan de rechterzijde, dus kind heeft 7-daagse kuur gekregen. Mocht dat geen effect hebben dan krijgt hij een puffertje. Als het idd zover komt dan moesten wij volgens ha er toch ook maar aan denken om idd gordijnen weg, aantal knuffels verminderen enz. Jeetje..... Ik heb overal in huis gordijnen, wat moet ik dan voor mijn ramen? En een stoffen bank. Wel maar 1 vloerkleed en verder door het hele huis parket. Enne....mijn 12-jarige katten doe ik echt niet weg....zijn ook mijn kinderen.
Nou ja, eerst maar eens kijken wat peniciline doet. Hij heeft nu 1 dosis gehad en vond het vies....!!! Gaat nog wat worden dus, 2x daags een week lang.

Puck

Puck

12-02-2010 om 15:24

Ayanna

Ik vind het wel erg kort door de bochtvan de huisarts om op basis van 1 maand verkouden en het evt. niet aanslaan van een a.b. kuurtje al te gaan lopen roepen dat de gordijnen en knuffels eruit moeten. Lijkt me toch dat er dan eerst een bewezen allergie voor moet zijn op basis van een allergietest. En dan zal er ook wel meer onderzoek gedaan moeten worden naar de oorzaak. In deze periode zijn er gewoon heel veel kinderen met een hardnekkige hoest en het is ook de leeftijd. Beterschap in ieder geval.

amk

amk

12-02-2010 om 15:39

Afgesneden binnenbocht idd

dit gaat wel heel erg snel.
Mijn dochter heeft dus geregeld dit soort klachten maar de huisarts heeft het nog nooit gehad over saneren van het huis. En we hebben toch echt geregeld ab. Dochterlief neemt ze bij voorkeur als ze slaapt.

Lees de bijsluiter ook even, wat ik met dochterlief afspreek is dat ze er na veel mag drinken. Limonade kan altijd wel, zuivel en sap niet.
Dus zij houdt dan haar rietjesbeker vast en neemt braaf de medicijnen en daarna gaat ze drinken. Ab zijn echter nooit een probleem, die neemt ze bijna juichend in zo lekker vind ze ze.

Wat een herkenning

Ons dochtertje word volgende maand 2 jaar. Zij is de afgelopen 11 maanden eigenlijk al ziek. Vorig jaar april/mei zijn haar neusamandelen er al uitgehaald. We zijn hier ook helemaal radeloos. Ze was de afgelopen 2 weken eigenlijk weer helemaal beter en ze is de afgelopen twee dagen weer ziek. Ze is weer aan de antibiotica want ze heeft een ontstoken oor. Het hoesten gaat af en aan. bij pech ongeveer elke 2 minuten een aantal hoesten stoten achterelkaar en als het iets beter gaat dan elke 10 minuten. Soms is het 2 uurtjes stil en dan midden in de nacht begint ze weer. Vaak ook nog eens om de zelfde tijd. We zijn nu ook weer 2 nachten in touw. Ze is inmiddels vanaf 18:00 weer aan het hoesten.soms is het even 10 minuten stil maar dan begint het weer. ik weet nu al dat nacht nummer drie ook weer een drama word. En dat dit net zoals alle andere keren met de verkoudheid/griep dit een aantal weken kan gaan duren. We zijn dan echt een week of 3 snachts met haar in touw.Ik begrijp helemaal hoe je voeld. Je begint op te raken en het gevoel van machteloosheid maakt je nog meer uit je doen. Ik heb het gevoel dat ik het allemaal niet meer aan kan. Ik ben overdag onrustig en weet eigenlijk niet hoe ik mijn gezin draaiende moet houden. dan kom je er achter wat slaap te kort met je doet. Ik wil je mee geven als je het niet vertrouwd en dat je moedergevoel zegt dat er meer aan de hand is doe daar dan wel wat mee. We staan in middels onder controle van een kinderarts. mijn dochtertje heeft inmiddels 2 pompjes. Een toverfee kan ik helaas niet voor je zijn. Maar ik snap wel precies wat je bedoeld. kop op hou nog even vol. je kindje zal weer aan de betere hand worden

Ayanna

Ayanna

16-02-2010 om 08:50

Late reactie...sorry

Ik ben een beetje druk geweest met werken, dus het kwam er niet van om eerder te reageren. Sinds dag 2 van de ab hebben wij een heel ander kind! Hij hoest nog wel maar het klinkt heerlijk los. Het zijn ook geen giga hoestbuien meer en hij slaapt weer heerlijk door 's nachts! Ik nu dus ook..... En ik merk nu pas hoe moe ik eigenlijk ben.
Het relaas van de ha over het verwijderen van knuffels, gordijnen enz. was bedoeld als zijnde 'worst case scenario'. Stel dat ab niet aanslaat dan enz. enz. enz. Wat ik van hem begrepen heb, is het op zo'n jonge leeftijd nog niet mogelijk om een goede allergietest te doen. Uitslagen zouden dan niet betrouwbaar zijn.
Maar ja, kind reageert super op ab, dus weg 'worst case'! Poehee, hadden we dit niet drie weken eerder kunnen doen???
Kaarslicht, bedankt voor je reactie en ik wens je heel veel beterschap met je kindje!!!

Alette

Alette

16-02-2010 om 11:49

Allergietest

Een huisarts kan op deze leeftijd inderdaad nog geen goede allergietest doen. Maar een kinderarts moet aan de hand van een test van het bloed (prikken dus) heel goed een IgE bepaling kunnen doen. Alleen is die dan weer niet alleszeggend over het daadwerkelijk reageren op een stof. Laat ik het zo zeggen, mijn zoon had op 3jarige leeftijd een hele hoge IgE voor huisstofmijt maar dat merk je niet direct terug aan hem, echter een langdurig stoffige omgeving geeft wel verergering van klachten.

Succes ermee.

Asje2

Asje2

16-02-2010 om 15:15

Tuurlijk wel allergie test

Bij mijn dochter van 15 maanden is een maand geleden dmv "krasjes" een allergie test afgenomen die gewoon betrouwbaar is hoor.

Ze kreeg 8 krasjes op haar onderarm, in 6 van de krasjes werden verschillende stoffen gedaan oa huisstofmijt en katten en twee krasjes waren voor controle om te zien of ze antihistamine aanmaakt.

Dit werd wel bij de kinderarts gedaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.