Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mama_Lynn

Mama_Lynn

12-12-2012 om 10:45

Pfeiffer

Na mijzelf en vermoedens bij de jongste (maar nooit laten prikken), hebben we de officiele diagnose bij oudste (5.5): ook pfeiffer. getsie, ik baal echt wel. Bij mij duurt het ook al zo lang (half jaar al zowat en wellicht daarvoor al) en nu zij dus ook. Op zich geen wonder, want het is hartstikke besmettelijk (man zal het dus onderhand ook wel hebben). Maar wat nu? ervaringsdeskundigen in de zaal met jonge kinderen en pfeiffer? We zullen wel met school gaan praten (gelukkig nu bijna kerstvakantie) en we stoppen haar altijd al vroeg in bed en zo. OOk wil ik het verder laten communiceren naar de ouders via de klassenmail, zodat iedereen het weet (dus niet meer zoenen, knuffelen enz, hoewel besmetting natuurlijk al lang heeft kunnen plaatsvinden), meer ook zodat mensen het weten als ze signalen bij het eigen kind zien.

Verder nog tips en tricks om dit zo snel mogelijk te boven komen (behalve rust, rust, rust en geduld)?

Bedankt, Lynn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leerplicht

Informeer de school per mail of schriftelijk dat kind pfeiffer heeft. En zie er op toe dat alle betrokkenen daarvan op de hoogte zijn. Mochten er onduidelijkheden zijn en vragen dat je de leerplichtambtenaar kunt pareren. Het afgelopen jaar hier een geval gehad van een zorgcoordinator die wel en een schoolleider die niet op de hoogte was en naar aanleiding van het ziekteverzuim een melding deed naar de leerplichtambtenaar, die opgevolgd moest worden met een pv-gesprek. Om dat te voorkomen had een schriftelijk bewijs handig geweest.

Lynn,

Bijna alle kinderen worden voor hun kleutertijd besmet met het Epstein Barr virus, kinderen worden er in de regel niet heel erg ziek van. Tieners en volwassenen kunnen wel erg ziek worden van dit virus. Bijna alle volwassenen hebben antistoffen tegen dit virus.
Ik vind het wel erg netjes en attent dat je er over nadenkt wat voor gevolgen dit voor de mensen om je heen kan hebben, alleen denk ik niet dat dat nodig is.

NOg even volhouden en straks lekker genieten van de kerstvakantie.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

12-12-2012 om 19:58

Dank

Ja, akka, daar heb je wel een punt. Ik zat vandaag ook al wel te dubben, na gesprek met manlief, want we willen ook niet dat ouders moeilijk gaan lopen doen en dat ze dan nergens meer kan spelen of zo. Je weet niet wat mensen denken he...
Anne, ja dank, dat is een goede tip. Ik ga morgen de juf mondeling even inlichten, dat is natuurlijk 's morgens vroeg, dus het zal nog niet direct heel uitgebreid worden. En dan denk ik dat we na de vakantie maar een gesprek moeten plannen of zo, of informeren wat de mogelijkheden zijn. Misschien loop ik nog wel even bij de directeur binnen, kan ook. Ik zal ze in elk geval nog wel een mail sturen daarover.

Ze lijkt het overigens minder heftig te hebben dan ik (gelukkig), maar ze is evengoed errug moe aan het eind van een dag, zeker als ze naar school geweest is of een speelafspraakje heeft gehad. Soms ligt ze 's middags te slapen en 's morgens is ze bijna niet wakker te krijgen. Vanavond lag ze om kwart voor 7 in bed en dan is ze enorm gesloopt. Nu maar eens een plan bedenken, over hoe haar een beetje te beschermen zonder dat ze gelijk nooit meer speelafspraakjes heeft (want te moe). Zal wel beetje puzzelen worden. Ergens ben ik wel heel blij dat ze nu bijna kerstvakantie heeft en we even niks hoeven!

Maar verder is het gewoon echt ff balen dat we het allemaal hebben (of vermoedelijk hebben of hebben gehad). Hoop dat het gauw maar voorbij is.

Lynn

Als kind

Heb ik pfeiffer gehad.....Ik werd er zelfs voor opgenomen (in z.h.). In carantaine dat ook nog....Nou ja nu zijn we daar wel wat anders over gaan denken (gelukkig), maar ik was moe,moe,moe. Ik was 7/8. Mijn moeder heeft me toen maar halve dagen naar school laten gaan. Afhankelijk van de lessen op school. Met gym etc. was ik thuis. Mijn moeder is toen gaan overleggen op school, wat kon ik makkelijk missen en wat niet? De uren die ik kon missen was ik thuis en sliep. Ook weet ik nog dat ik pas écht sliep in bed......Dus niet op de bank. Pas toen ik heel veel écht sliep ook tussendoor voelde ik me beter. Op 1 middag hadden we én gym én zwemles. Die avond en de dag erna waren mijn 'beste dag'. Dan sliep ik de hele middag, kon 's avonds nog wat tv kijken enz.
Mijn neefje heeft nu Pfeiffer (11) en zo hadden we het er over bij mijn vader pas geleden....dat bracht van alles 'terug'. Neefje is hele dagen thuis. W.s. omdat hij iets ouder is.

groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.