Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

elides

elides

30-12-2008 om 09:32

Pijn in buik

ik werd vannacht wakker met pijn rechts stukje onder mijn ribben. tijdje geduurd (soort aanvallen) en toen weg. vanochtend krepeerde ik van de pijn. lag gewoon gillend in bed. weer even rustig en net weer. blindedarm ligt lager, dus dat kan het niet zijn. wat wel???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

30-12-2008 om 09:47

Darmen?

Dat kan heel pijnlijk zijn, voelt het zo nu en dan ook een beetje opgezet of hard aan?

elides

elides

30-12-2008 om 09:50

Nee

het voelt niet heel hard aan, het zijn gewoon erge steekaanvallen.
ik ga vanmiddag toch maar naar de dokter.

MaximeM

MaximeM

30-12-2008 om 10:09

Nierstenen of galstenen?

Hoi Elides,

Goed dat je even naar de dokter gaat, misschien zijn het nierstenen of galstenen?

Sterkte ermee,

Maxime

Galstenen

Op die plek heb je pijn als je galsteenkolieken hebt. De pijn is een soort wee-achtige pijn die toeneemt in hevigheid en na verloop van tijd weer afneemt, dit kan een aantal uren duren. Soms voel je je ook misselijk erbij. De pijn is hevig, je ligt echt te kronkelen, zo vervelend.

Herken je dit?

Sterkte ermee!

Gr.
Moon32

elides

elides

30-12-2008 om 11:10

Moon

ja dat herken ik wel. ik heb nu echter weer geen last. daarom huiver ik er altijd voor om een afspraak te maken. zul je net zien dat je geen last meer hebt

Brianna F

Brianna F

30-12-2008 om 11:30

Wel gaan

Als het galstenen zijn gaan ze niet vanzelf weg. Een echo geeft duidelijkheid. Mochten het galstenen zijn dan zul je toch echt geopereerd moeten worden. Die aanvallen blijven anders terugkomen.

ishtar

ishtar

30-12-2008 om 11:59

Elides

als het galstenen zijn heb je er ook niet doorlopend last van. Het zijn aanvallen. Die verschillend in tijd verlopen. Een 'typisch' symptoom ervan is dat je er niet stil mee kunt zitten. (als je je best doet vast wel, maar wiegen voelt als verlichting) Ook schijnen ze vaker een half uur/uur na het eten voor te komen. Bij mij kwamen ze ook gewoon midden in de nacht, dus dat hoeft niet.
Het kan evt ook je maag zijn. Verlicht een glas warme melk?
Gewoon even naar de arts!
Sterkte!!
Alvast een goed uiteinde!

Wel gaan!

Want die kolieken komen terug (er even van uit gaande dat het galstenen zouden zijn). Soms is dat bij bepaalde voedingsmiddelen, vet met name en koffie/cola, bij sommige mensen ook bij pepermunt en kruiden.
De huisarts zal een echo laten maken en dan weet je het zeker want nog een keer midden in de nacht wakker worden met die pijn is niet echt fijn!

Gr.
Moon32

elides

elides

30-12-2008 om 12:58

Ppfff

nu geen pijn voor maar nu achter iets boven mijn heup rechts.
ik ga wel naar huisarts, hoop toch niet dat het galstenen zijn. kan nu echt geen operatie gebruiken begin volgende week met mijn nieuwe baan.

Rembrand

Rembrand

30-12-2008 om 14:27

Nierstenen?

Wellicht toch nierstenen dan ?
De dokter kan het je vertellen !
( hou je urine in de gaten, bij nierstenen kan er bloed inzitten ).
M.

Brianna F

Brianna F

30-12-2008 om 16:20

Wachttijd

Ook al zijn het galstenen, verwacht niet dat je meteen geholpen wordt. Ik kwam op een wachtlijst van een jaar.
Succes met je nieuwe baan

elides

elides

30-12-2008 om 17:32

En het is

mijn blinde darm die opspeelt. aangezien ik alleen er pijn heb die nog niet uitstraalt naar links en ik niet braak en geen koorts heb, moet ik gewoon thuis paracetamol innemen en afwachten. zodra ik ook maar 1 van de bovenstaande symptonen krijg, moet ik direct bellen.

mijn schoonzus had ook last van galstenen paar maand terug, maar die is binnen een maand geholpen trouwens.

bedankt voor jullie reacties en nu maar hopen dat ik gezond het oude jaar uitga en gezond het nieuwe jaar in!

elides

elides

30-12-2008 om 23:13

Cameron

dank. ik hoop het ook. blijft onrustig in mijn buikstreek!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.