Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pijn in kuiten - groeipijn?

Zoon (7) klaagde gisterenochtend en ook deze ochtend over pijn in zijn kuiten als hij loopt. Volgens hem zou het overgaan als hij langer loopt, maar binnenshuis loopt hij alleen maar korte stukjes natuurlijk.

Ik dacht eerst aan kuitkramp, maar rekken deed alleen maar zeer volgens hem - bij mij helpt dat juist altijd geweldig tegen kramp.

Inmiddels heb ik wat gegoogled en begrepen dat groeipijn ook wel in kuiten voorkomt (ik dacht dat je dat in je knieën had), maar daar staat dan weer dat kinderen het 's avonds en 's nachts hebben.

Herkent iemand dit als groeipijn?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

04-01-2013 om 12:21

Hier ook

Mijn zoon van 7 had een tijdje geleden ook heel veel last van pijntjes in zijn benen, dan weer hier dan weer daar. Ook overdag. Nu hoor ik hem er niet meer over, ik zal straks eens vragen, hoewel ik dan hopelijk geen slapende honden (of was het koeien) wakker maak Ik vermoed zelf gewoon groeipijn en laat hem niets speciaals doen. Zie het maar eerst even aan.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-01-2013 om 00:04

Pijn in de benen

Ik weet nog wel dat ik als kind soms pijn in mijn benen had, die mijn moeder beoordeelde als 'groeipijn'. Ik heb mijn dochters er ook wel eens over gehoord. Ik vermoed dat er dan een groeispurtje plaatsvindt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.