Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mar-ank

mar-ank

09-11-2009 om 09:04

Pijn in nek/keel

Ik heb sinds gisteravond pijn in mijn keel en nek. Ik zat met mijn hoofd opzij gedraaid en toen moest ik hoesten, en toen 'schoot het erin'. Ik voelde meteen pijn in mijn keel en nek. Het is een stijf gevoel in de rechterhelft van mijn nek, en het doet pijn als ik moet praten. Dan voelt het alsof ik ontzettend veel kracht moet zetten om geluid te maken. Ook slikken doet zeer, maar niet zoals wanneer je gewoon keelpijn hebt ten gevolge van een ontsteking oid.
Ik heb zelf het idee dat ik misschien een spier verrekt heb of zo. Maar ik weet niet zo goed wat ik hier nou aan moet doen om te zorgen dat het weer over gaat. Ik probeer te ontspannen, maar merk dat als ik dat niet heel bewust doe ik mijn nek, hoofd en schouders verkramp.
Iemand die dit herkent en weet wat ik zou moeten doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Even naar de dokter

ik zou er even naar laten kijken. Evt. zou je kunnen stretchen, voorzichtig (!! dus niet te ver) je kin op de borst proberen te drukken, dan zijwaarts hoofd op je schouder, achterover en hoofd richting andere schouder. Evt. kun je een beetje met je hand je hoofd richting schouder trekken.

Wel voorzichtig, dus niet te pijnlijk en niet hele abrupte bewegingen maken.

Puck2

Puck2

09-11-2009 om 10:17

Denk ook spiertje verrekt

Klinkt mij in de oren als een spiertje verrekt. Ik heb met hoesten wel eens een spiertje in mijn rug, tussen mijn ribben verrekt. Lijkt me net zo iets. Ik zou het even afwachten, maar als je het niet vertrouwt en het idee hebt dat de klachten ook ergens anders vandan kunnen komen dan zou ik voor de zekerheid even de huisarts bellen.

Bloeme

Bloeme

09-11-2009 om 17:44

Voelt het alsof er iets scheef zit?

Hoi,

Ik heb wel eens het gevoel dat mijn strottehoofd een soort scheef schiet als ik op een bepaalde manier gaap en net ff de verkeerde kant op kijk

Voelt eigenlijk best wel eng, duurt de ene keer iets langer dan de andere en ik probeer het altijd heel voorzichtig een beetje terug te duwen, en dan is het over.

sterkte !
Bloeme

mar-ank

mar-ank

10-11-2009 om 09:16

Beter

Gister en vannacht mijn nek goed warm gehouden. En af en toe voorzichtig wat gerekt en gestrekt, en een paracetamolletje genomen. En vanmorgen was de pijn zo goed als weg!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.