Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

maman

maman

03-04-2012 om 15:44

Pijn na plaatsen beugel?

Mijn zoon krijgt vrijdagmorgen een slotjesbeugel. We hebben een afspraak om 11.00 uur en ik vraag me af of hij daarna gewoon weer na school kan of dat hij beter thuis kan blijven ivm eventuele napijn oid. Ik heb het nog nooit eerder bij de hand gehad. En ik vroeg me af of ik gewoon vanaf 11.00 uur totdat de middaglessen weer beginnen vrij voor hem ga vragen of dat ik hem gewoon voor de rest van de dag moet afmelden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janna3

Janna3

03-04-2012 om 15:53

Paracetamol

Wij hebben geen activiteiten afgezegd, ik zou hem gewoon naar school laten gaan. Hij is niet ziek en hoeft niet te herstellen. Wel paracetamol geven als het pijn doet, zeker 's nachts...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-04-2012 om 15:56

School

Gewoon naar school laten gaan hoor. Als het echt pijn doet een paracetamol geven maar uiteindelijk went het; ook het regelmatig bijstellen van de beugel. Je kan moeilijk al die keren verzuimen vanwege wat ongemak.

sinas

sinas

03-04-2012 om 16:13

1e dagen

kan het wel vervelend zijn, zoon was er ook niet altijd blij mee. Maar thuishouden, nee. Wel soms een paracetamol gegeven, en een enkele keer een ibuprofen, maar dat niet te vaak.

Mover

Mover

03-04-2012 om 17:11

En nog iets

zorg dat je een soepje hebt, of iets dergelijks om te eten voor je zoon. Zeker de eerste uren/dag willen de tanden nogwel eens strak gespannen aanvoelen en dan is kauwen op een broodkorst niet lekker, weet ik uit ervaring.
Dus gewoon naar school (pm in de tas) en wat verwennen met wat zachter eten.

eni65

eni65

03-04-2012 om 17:22

Later

Hier 2 beugelaars, de pijn komt pas later. Aan het eind van de dag of 's nachts, hier zelfs een huiler de eerste nacht. Maar de dag van plaatsen gewoon naar school geweest. Reken op zacht voedsel: soep, vla, cake, stamppot. Mijn jongste deed plakjes banaan op een schoteltje even in de magnetron, ook lekker zacht.

caton

caton

03-04-2012 om 20:12

School ot

Is er vrijdag wel school dan? Ik dacht dat alle scholen dicht waren op Goede Vrijdag?

maman

maman

03-04-2012 om 21:17

Oké

Ik lever hem gewoon weer af op school. We zullen even kijken waar en wat we gaan eten, na het plaatsen. Want hij heeft van 13.30 uur tot 16.30 uur nog les en is daarna om 17.15 uur thuis. Hier, in Frankrijk, is vrijdag gewoon een lesdag. Niks geen Goede Vrijdag oid. Wel de komende 2 week paasvakantie. Komende zondag staat er een redelijk zware mountaibike wedstrijd op het programma. Dus daar moeten we even rekening mee houden wat eten betreft. En bedankt voor de tips wat betreft eten. Ik zal zorgen voor voldoende zacht/vloeibaar voedsel. Zijn favoriete eten tijdens een wedstrijddag is altijd stokbrood met ham, kaas, tomaat en komkommer. Helaas hebben ze hier geen kadetjes of krentenbollen. Maar we verzinnen wel wat anders.
Groeten.

Holiday

Holiday

03-04-2012 om 22:17

Vervang het stokbrood door een bordje pap

Stokbrood lijkt me vrij onmogelijk, maar een kadetje of krentenbol lukte zelfs niet eens hier. Mijn kinderen hadden allebei veel last. Ook elke keer als er nieuwe draden geplaatst zijn of zoiets. Ze kunnen dan 1 tot 2 dagen niet eten/kauwen. Ze lusten graag brood maar dat gaat echt niet, zelfs niet zonder korstjes. Pap of brinta is dan lekker als de soep je de neus uit komt.

Vera*

Vera*

04-04-2012 om 16:18

Maman

In het kader van een zware mountainbikewedstrijd zou ik 'even' bij een Decathlon (oid) langs gaan en van die zakjes sportenergie kopen, die slurp je naar binnen.

Brinta

Ik heb een week op brinta geleefd destijds.
Alle tanden zitten los, doet veel pijn als je per ongelukt je tanden op elkaar klapt..
Succes!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

04-04-2012 om 21:05

Stokbrood

Is uberhaupt onhandig met slotjes. De kans is aanwezig dat de slotjes van zijn tanden gaan als hij in een stuk brood bijt (of in een appel ofzo). Hij kan dan beter kleine stukjes brood in zijn mond doen zolang hij die beugel heeft.

maman

maman

05-04-2012 om 09:21

Stokbrood en brinta

Stokbrood zullen we even in de ban doen de komende tijd. Zal niet meevallen in dit stokbroodland. Tussen de middag eet hij altijd warm op school in de cantine. Daarbij eten ze altijd stokbrood. En als hij niet genoeg heeft aan de maaltijd die hij krijgt, vult hij de lege plekken in zijn maag op met stokbrood. Gelukkig bakt de bakker in het dorp ook heerlijke pain de campagne. Meestal eten we dat dan ook. En wat betreft de brinta. Een kennis van mij heeft net 10 pakken voor ons mee genomen uit Nederland. Ik moet alleen even tijd vinden om het op te halen. Mijn echtegenoot kan namelijk na 10 jr Frankrijk, nog steeds niet zonder brinta-. Voor de rest zien we wel hoe het loopt. Hij heeft de komende 2 weken vakantie. Dus kan hij lekker rustig aan doen. Want naar school gaan is hier een dagvullende bezigheid. 6.15 uur opstaan, om 6.55 uur met bus naar school. Van 8.00 uur tot 16.30 uur school en daarna met de schoolbus weer naar huis. Om 17.15 uur weer thuis en dan nog vaak 1 tot 2 uur huiswerk. Dit jaar zijn ze de woensdag nog vrij. Vanaf volgend jaar moeten ze ook op woensdagmorgen naar school.

groeten

Fiorucci

Fiorucci

05-04-2012 om 12:42

Maman

Stokbrood hoeft niet in de ban. Gewoon een stukje afhalen en in je mond stoppen, zo eet mijn dochter stokbrood met slotjes.

Slurpzakjes

dirk heeft de eerste week slurpzakjes met babyhapjes gegeten, en pureesoep. Dat was na het zetten, eerste uren geen probleem maar in de nacht kwamen de tranen. Inmiddels eet hij na aandraaien met smaak tournedos en foie gras enzo.

Puree en yoghurtjes

Als ze iets te kiezen hebben in de kantine, dan zou aardappelpuree fijn zijn. Daar hoef je in ieder geval niet op te kauwen. En anders veel yoghurtjes en kwark. Daar hebben jullie in Frankrijk veel keuze uit en dat vult ook goed. Kan hij niet zelf wat eten meenemen naar school voor het geval het eten in de kantine te hard is?

Ik heb vroeger ook een slotjesbeugel gehad en had vooral de eerste twee dagen na het plaatsen van de beugel en het strakker trekken van de beugel last. Daarna is de pijn weer verdwenen en kan je (bijna) alles weer eten. Pas wel op met harde dingen zoals stokbrood en appel. Dat kun je niet altijd zo afbijten. Dat kan namelijk de beugel beschadigen.

Groet,
Pina

Momenteel - even sielug doen

gisteren heb ik net weer een nieuwe draad in mijn slotjesbeugel gekregen. Ditmaal niet een ronde draad, maar een zogeheten vierkante draad, die nog meer kracht zet.
Men....ik heb nog nooit zoveel pijn gehad aan mijn tanden als deze keer. Alles doet zeer, tandenpoetsen, eten....eigenlijk al als je er naar wijst.
Maar desondanks kan ik alles doen, hoor. Voor mijn beugel heb ik behalve afspraken verder nog niks verzuimd of gelaten qua afspraken/bezigheden.

Veel succes vandaag bij het plaatsen.

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.