Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ellen

Ellen

17-01-2010 om 18:31

Pijn op borst na kneuzing ribben

De titel zegt het al. Ik heb vorige week bij een val mijn rib(ben) gekneusd, en nu heb ik er pijn bij gekregen boven mijn borsten. Hoewel ik nog steeds last heb van de ribben is de pijn bovenin intussen bijna nog hinderlijker. Herkent iemand dit? Kan het komen doordat ik te hoog adem vanwege die zere ribben? Ik vind het allemaal behoorlijk pijnlijk en lastig. Ik heb een paar dagen ibuprofen geslikt, een paar dagen voltaren en nu paracetamol omdat ik een beetje bang ben voor de bijwerkingen van die zwaardere pijnstillers.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ademhaling

Het kan inderdaad komen door de 'verkeerde' ademhaling. Mijn moeder, een structureel gestressed mens, haalde altijd heel hoog in haar borst adem en dat had op een gegeven moment tot gevolg dat ze een vervelende druk en zelfs pijn op de borst kreeg, waardoor ze nog hoger ging ademen om die druk te voorkomen. Met behulp van fysiotherapie heeft ze goed leren ademen (in de buik) en toen waren de klachten snel voorbij.

Pijnlijker dan breken

gekneusde ribben schijnt uitermate pijnlijk te zijn. Pijnlijker zelfs dan gebroken ribben. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om rustig en diep te ademen, omdat dat zeer doet. Wellicht kan je wat tips van een fysiotherapeut krijgen, hoe je met deze beperking goed kan ademen.

Sterkte ermee, lijkt me erg vervelend.

groetjes van Purk

Puck

Puck

17-01-2010 om 22:02

Fysio

Op voorhand bang zijn voor de bijwerkingen van de pijnstillers is misschien wat overdreven, maar het is wel verstandig om er voorzichtig mee om te gaan. Maar nog veel belangrijker is dat de gekneusde ribben een goede ademhaling niet belemmeren. Je loopt dan namelijk een risico op longontsteking en dan ben je nog verder van huis... Ik zou dus toch proberen om je ademhaling goed te laten zijn, de fysio kan je daar wel bij helpen evenals toch die pijnstillers. En hoeveel paracetamol slik je op dit moment? Voor een paar dagen is het helemaal niet zo erg als je 4x2 tabletten van 500 mg neemt.
Beterschap

Pluk53

Pluk53

18-01-2010 om 15:12

6 weken

6 weken gaat dat duren voor je er van af bent. Ik heb ook dooe vallen mijn ribben gekneusd, en dat is a.s woensdag 6 weken geleden. En ik voel het nog bij bepaalde bewegingen, en als ik erop druk. (en 's nachts als ik op die zij lig, en 's ochtends bij de eerste bewegingen en .... )
Maar na 3 weken was het ergste wel achter de rug.

ilsepilse

ilsepilse

21-01-2010 om 20:11

Kan lang duren

ik heb een paar jaar geleden 3 ribben gebroken bij een val in bad bij familie in Belgie, bij de eerste hulp kreeg ik een medicijn om geen longontsteking te krijgen en werd mij geadviseerd een paar keer per dag door een rietje in en uit te ademen zodat ik meer moeite moest doen.
In nederland wuifden ze de noodzaak van deze medicatie weg....
mijn man heeft vorig jaar al zijnr ibben gebroken bij een auto ongeluk, hij heeft er nu nog last van...
die vliesjes rond de ribben kunnen bij herstel ook pijnlijk zijn ...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.