Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ikh

ikh

21-03-2026 om 20:11

Pijnlijke spieren, lichaam door stress, spanningen?

herkent iemand pijnlijke spieren, in rug nek, schouders, benen etc. Wat komt door spanningen? 
Ik voel me inmiddels mentaal echt wel weer oké. Maar mijn lichaam. 
Iemand ervaringen? Tips? 

Ik heb wel regelmatig lichamelijk klachten door stress ivm hoge werkdruk. Buiten het werk weinig reden tot stress.

Op dit moment zit ik ook niet lekker in mijn vel, door een overlijden in mijn nabije omgeving. Ik ga weer geregeld op mijn prikkelmat. Dat helpt me best goed  om te ontspannen, de spanning gaat een stuk beter weg daardoor. 

Dat kan door stress komen. Maar ook door een virus, vitamine- of mineralentekorten, dalende hormonen door de overgang, enz.  Als het niet over gaat, kun je even bij de huisarts langsgaan.

hoe oud ben je?
Kan ook door de overgang komen

ikh

ikh

23-03-2026 om 12:36 Topicstarter

Marie111 schreef op 22-03-2026 om 19:26:

hoe oud ben je?
Kan ook door de overgang komen

Ik ben 33 jaar

Ja herkenbaar… bij mij zit het vooral in mijn schouders en nek als het druk is of ik slecht slaap. Sinds de kleine er is merk ik het ook sneller.

Wat hier wel helpt is warmte (douche/kruik) en proberen toch een beetje te blijven bewegen, maar het komt in drukke periodes ook gewoon weer terug.

Dit is al je 4e draadje in 5 maanden over lichamelijke klachten. Ik denk dat het goed is om eens naar huisarts te gaan.
Tekort aan vitaminen kan allerlei klachten opleveren. Dan denk ik vooral aan een tekort aan B12. Google daar maar eens op. Er is zelfs een stichting die zich daarop richt. Maar ook ijzergebrek en tekort aan vit D kan allerlei klachten geven.
Ook problemen met je schildklier zijn mogelijk. Maar hoe dan ook: als je zoveel mankeert is een forum voor ouders niet de juiste plek voor je vragen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.