Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Heleentje

Heleentje

18-02-2013 om 23:58

Plastische chirurgie

Nu ik een hoop ben afgevallen overweeg ik serieus een cosmetische ingreep.
Ik zie bijvoorbeeld een buikwandcorrectie en liposuctie als mogelijkheden.
Heeft iemand hier daar al ervaring mee?
Ik zou graag wat horen van een ervaringsdeskundige.

Groetjes
Heleentje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
alleen

alleen

19-02-2013 om 12:55

Afvallen

Wat knap dat je bent afvallen. Ik ben wel benieuwd hoe je dat hebt gedaan.
En blijft het dan nu stabiel en hou je dit levenspatroon dan aan.

Beetje

Beetje

19-02-2013 om 15:35

Helaas een negatieve ervaring

Zelf heb ik geen ervaring. Mijn vriendin heeft wel een buikwandcorrectie laten doen, nadat zij veel kilo's kwijt was geraakt. De ingreep viel haar tegen, ze heeft veel pijn gehad. Zij kreeg ook nog een infectie erbij en heeft serieus op het randje gelegen. Dat is niet gauw iets waar je aan denkt, als je zo'n ingreep wil laten doen.
Het litteken heb ik nooit gezien, die is dus erg goed weggewerkt. Ze vindt het fijn dat ze geen overtollig vel meer heeft, maar het valt haar tegen dat haar buik er nu zo onnatuurlijk uitziet. Ik vind het resultaat wel een verbetering, maar het is mijn buik natuurlijk niet. Al met al was het voor haar een traumatische ervaring, met een resultaat waar ze niet echt tevreden mee is. Ze zegt nog steeds dat, wanneer ze dit van te voren geweten had, ze het niet gedaan had. Het is alle ellende niet waard geweest.
Dit is natuurlijk één slechte ervaring, wellicht staan er nog wel honderd goede ervaringen tegenover. Laat je in elk geval heel goed informeren als je van plan bent dit door te zetten.

Heleentje

Heleentje

20-02-2013 om 19:08

Juist goed

@ Beetje,
Het is juist goed om ook de negatieve verhalen te horen. Op internet heb ik wel gezocht maar zie vooral de mooie foto's natuurlijk.

Ik heb nu een afspraak staan bij Bergman Kliniek. De naam is bekend en ik kan ook geen negatieve verhalen vinden bij deze kliniek.

Het is zo jammer dat als je zoveel bent afgevallen, je buik eruit blijft zien alsof je zwanger bent.
Ik moet nog een paar kilo en dan ben ik op mijn streefgewicht. Daarna zou ik dan dat overgebleven stuk vel en buik willen laten weghalen.

@Alleen, Ik heb met een boekje en een weegschaal, gewoon alles afgewogen en mijn calorie verbruik verminderd.

Groet
Heleentje

Nieuwsgierig

Ik ben dus nu bijna klaar en ongeveer 60 kilo kwijt en zou heel graag een buikwandcorrectie willen maar heb geen middelen om het zelf te betalen. Krijgen jullie dit vergoed van jullie zorgverzekering? Ik namelijk niet terwijl ik een mega vel overschot heb wat tot op mijn bovenbenen komt en ik het meest uitgebreide pakket van VGZ heb wat er is

Heleentje

Heleentje

27-02-2013 om 02:16

Nee

Wauw wat knap... 60 kilo!
Nee helaas wordt er niets vergoedt.
Het is dan ook iets waarvan ik al jaren zeg dat ik het echt ga laten doen en heb er ook al wel voor gespaard.
Maar dan nog zal ik kritisch moeten zijn.
Ik ga dan ook vragen hoe het werkt als er zich complicaties voor doen en wie dan wat moet betalen. Of je dan alsnog voor de overige zorg bij de verzekering terecht kan oid.
Ik ben heel benieuwd. Ik heb vandaag mijn 1e consult.

Vergoeding

Ik lees op een forum uit 2009: "Delta Lloyd top. Deze vergoedt 1500 euro éénmalig per verzekerde per verzekeringsduur."
Weet niet of dta nog steeds zo is. Succes, ik vind het afvallen echt heel knap.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.