Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bertje1

bertje1

16-04-2013 om 22:52

Plekje been dochter

mijn dochter heeft een vies plekje op haar been; volgens mij was het ooit (dagen geleden) een ingegroeide haar of zo. klein bultje. Nu is het een groter ding, die gister ook open is gegaan, maar er zit nog in het 'witte korstje met iets rood er omheen, in het midden een bultje'. huisarts of niet? (lijkt dus niet zo te verbeteren)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ef

Ef

16-04-2013 om 23:28

Huisarts

Het zou krentebaard of een andere huidinfectie kunnen zijn, dan is er een zalf op recept nodig.

Krentenbaard

Het lijkt op krentebaard. Wat bij ons hielp was goed wassen en na het wassen zink zalf/ sudocreme erop en talkpoeder. Antibiotica hielp zelfs niet maar dat wel.

Maar ik zou het beoordelen laten door een arts. Krentebaard is erg besmettelijk dus voorzichtig er mee.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rafelkap

Rafelkap

17-04-2013 om 19:24

Krentenbaard

Krentenbaard begint dacht ik in de hals of het gezichts en kan zich daarna uitbreiden over de rest van het lichaam. Ik denk dus niet aan krentenbaard, maar ben geen dokter. Als je het niet vertrouwt en het gaat niet vanzelf weg is het iets voor de huisarts.

Koolmees

Koolmees

17-04-2013 om 22:05

Overal

Rafelkap, dat klopt niet, krentebaard kan overal beginnen. De patiënt heeft de bacterie op zij huid en bij een beschadiging begint dan de ontsteking. Een opengekrabde muggenbult is een voorbeeld van zo'n plekje.

Jesse_1

Jesse_1

18-04-2013 om 00:14

Impetigo

Impetigo is een huidinfectie. Deze _kan_ plaatselijk in het gezicht voorkomen ( als een baard) en wordt dan krentenbaard genoemd.
Mijn kinderen zijn (waren hoop ik) erg gevoelig voor impertigo en we hebben diverse besmette periodes meegemaakt, maar geen van drieen heeft ooit een krentenbaard gehad.

Tijgeroog

Tijgeroog

18-04-2013 om 00:16

Krentenbaard

Opvallend aan krentenbaard vind ik altijd dat het vaak rond plekken zijn, en dat ze snel groter worden. Naar de huisarts en zalf halen, dan is het zo over.
E het kan inderdaad overal op het lijf zitten en beginnen, als een gewoon wondje waar de krentenbaard-bacterie in komt.

Rafelkap

Rafelkap

18-04-2013 om 06:38

Weer wat geleerd

weer wat geleerd
Als de huisarts gebeld, bertje?

Toevallig

Gister bij dochter van 4 op haar arm een klein wat rood geworden waterwratje. Vanmorgen roder, vuriger èn nat, dus een pleister erop. En vanmiddag uit school was het echt een lelijke open wond met een doorsnee van 2cm... Meteen maar even langs de huisarts: impetigo (Krentenbaard, dus). Nu aan de fucidinezalf en hopen dat het snel overgaat, want dochter heeft er wel last van.
Ik zou zeker niet te lang wachten, maar even langs de huisarts gaan. Ik heb al eerder kinderen met impetigo gehad en weet zodoende dat het aardig snel uit de hand kan lopen als je er niets aan doet.

Ruim smeren en poederen

Vooral het poederen droogde het goed in. Hier hielp het om ze weg te krijgen. De zlm en 2 antibiotica kuren deden niks

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

bertje1

bertje1

19-04-2013 om 13:53

Nee nog geen ha

heb haar paar maal in badedas laten zitten; plekje lijkt nu iets beter. lijkt me geen krentenbaard. ik hou het in de gaten.

Tinkabella

Tinkabella

19-04-2013 om 18:18

Heb ik vroeger ook gehad.....

Ik vermoed dat je een ingegroeide haar hebt wat een ontsteking tot gevolg heeft. Dit kan zelfs een steenpuist worden en is echt heel naar. Toen ik een jaar of 14 was had ik er opeens een paar. Toen moest het uiteindelijk weggesneden worden bij de huisarts. Met een paar flinke littekens als gevolg, schaamde ik mij echt voor als puber. Hou het plekje goed in de gaten en als het een soort onderhuidse bult of puist wordt ben je eigenlijk al te laat!

zie:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/33652-ingegroeide-haren-en-schaamharen-bij-het-scheren-oplossing.html

Bij mij ontstonden die plekjes niet door het scheren maar zomaar....
Tenminste het zou kunnen dat je dochter dit heeft. Succes met een oplossing vinden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.