Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

proza

proza

24-08-2012 om 18:06

Preventief ad slikken

Hoi allen.

Een paar maanden geleden ben ik gestopt met het slikken van prozac, ondat het na een maand of 8 slikken weer beter ging en ik stabieler was enz.
Nu gaat het in proncipe prima maar ik weet sat er een. Rii stressvolle periode aankomt, waarin veel verandert en ik voor mij erg veel prikkels mort gaan vererrken.

Nu vraag ik me af of ik albast weer de ad zal gaan slikken (incl de opstartbijwerkingen die op zich meevielen), zodat ik er straks iets aan heb.
Of niet.. En het ook wel redden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Goede arts heb ik hier niet. Ik weet dat ik het zelf moet beislissen maar be benieuwd naar jullie mening.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda

Linda

25-08-2012 om 01:57

Proza

Jammer dat je geen arts hebt om je te begeleiden.
Ik raad je aan om deze uitzending van Zembla "De pieker Pil" eens te gaan bekijken voordat je weer wil starten met prozac.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1134783
Ik hoor graag van je hoe je na het bekijken van die uitzending er tegen aan kijkt.

Tinus_p

Tinus_p

25-08-2012 om 09:53

Preventie

Vziw is nooit aangetoond dat 'preventief slikken van antidepressiva' werkt.

proza

proza

25-08-2012 om 11:21

Linda

Ja die uitzending heb ik wel gezien.
Toch heeft de prozac me zeker geholpen om weer 'op gang' te komen. Maar misschien is het beter om vast een goede hulpverlener te zoeken dan weer die rommel te gaan slikken ja

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-08-2012 om 12:58

Prozac

Waarvoor slikte je Prozac? Voor depressie, dwangstoornis, angstgevoelens, paniekstoornis, bulimia? Hoe dan ook, alleen ad slikken werkt uiteindelijk niet. Daarnaast is het zaak om dmv therapie te leren omgaan met de oorzaken en aard van je stoornis/ziekte. Anders komen de symptomen meteen weer terug in bepaalde situaties nadat je bent gestopt met de ad; lukraak op eigen houtje ad-hoc weer slikken is niet aan te bevelen en geen oplossing.
Sowieso wordt aangeraden om als je baat hebt bij een bepaald ad dit middel minstens een jaar lang te gebruiken. De gewenningsperiode duurt zo'n 6 weken en afbouwen moet heel geleidelijk gaan, liefst gedurende een periode van enkele maanden.
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een goede therapeut/arts om je te begeleiden, ook qua medicijngebruik. Gebruik van ad moet goed gemonitord worden, zeker in het begin en bij het afbouwen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.