Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mar-ank

mar-ank

10-11-2009 om 21:20

Prik gehaald (mexicaanse griep)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

16-11-2009 om 09:20

Hier valt mijn mond van open

Janine,
wat een mooi relativerend berichtje. Ik was van plan om niet meer te reageren op je postings maar hier kan ik het niet laten. Je vroeg waarom ik vond dat je er een vervelende mening op na houdt. Nou, dat zeg je hier zelf al: te stelling en te ongenuanceerd. Je kunt (m.i.) namelijk niet zeggen laat de kinderen maar weer sterk worden door de ziektes door te maken, dat vind ik survival of the fittest en ethisch niet verantwoord want daarmee geef je aan dat iedereen die op wat voor manier ook maar wat mankeert minder waard zou zijn. Met zulke (hoewel niet direct uitgesproken) uitspraken trap je veel mensen op hun hart. Verder vergeleek je appels met peren: deze mexgriepvaccinatie met andere vaccinaties en kwamen er op een gegeven moment ook geen verkeersslachtoffers bij (ik ben het allemaal een beetje kwijt geloof ik).
Ik hoop dat je na je laatste posting toch nog goed hebt kunnen slapen.

Puck2

Puck2

16-11-2009 om 09:23

O, janine

Sorry dat ik ergens in een ander draadje associaties kreeg met de Canadese huistrol. Ik begrijp uit je postings dat dat dat een onterechte link is. Onze huistrol heb ik nog nooit zien terugkomen op te stellige uitspraken.

Mijn moeder bijna dood door grieprik

k heb dit draadje gevolgd en ik vind dat iedereen zelf een weloverwogen beslissing moet nemen over wel/geen prik.
Ik heb nergens mijn verhaal verteld, omdat het alleen maar mensen ongerust zou kunnen maken, terwijl mijn verhaal juist uiterst zeldzaam is.
Maar ik wil toch even vertellen dat je wel degelijk (bijna) dood kan gaan aan die vaccinatie.
ZEER zelden kan je een anafylactische shock krijgen na de (gewone)griepprik. Dit heeft mijn moeder gehad, dit jaar, na 40 jaar zorgeloos een griepprik te hebben gehad! Zij is op de ic. beland en heeft moeten vechten voor haar leven, ze waren op tijd, ze leeft nog en is (ws.) blijvende schade aan hersenen en nieren voorkomen.
Je kan dus wel degelijk de (uitermate zeldzame) pech hebben er een gevaarlijke bijwerking aan over te houden.
(zomaar na 40 jaar geen enkel probleem)

Maar een ieder moet risisco's afwegen, iedereen kent zijn eigen leven/omgeving/risico's zelf het beste.
Mijn moeder mag zeker niet de mex. griep krijgen, zeer ws. zal ze daar aan overlijden, maar de vaccinatie is in haar situatie nu nog gevaarlijker.

Ik wens iedereen wijsheid toe bij het nemen van een beslissing!

Jakiro

Jakiro

16-11-2009 om 10:21

Rembrand

Ik weet niet of je dit genoeg wetenschappelijk bewijs vind, maar hier staat er wat over:
http://www.wellness.com/reference/allergies/newborn-immune-system/
en hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Immune_systems (bij passive memory)

Jakiro

Petra-

Petra-

16-11-2009 om 11:26

Janine

Wat een, zoals eerder gezegd, eerlijk bericht. En dat kan ik alleen maar waarderen!

En verder moet een ieder zijn eigen beslising nemen, hoe meilijk dat soms ook is.
Ik moet namelijk ook toegeven dat het soms hele zware beslissingen zijn.

Zoals vandaag weer hier, spuiten we vanavond de MTX, of is ze nog te zwak? Ik kijk het aan vandaag en vraag mijn gevoel en verstand om me de juiste beslissing te laten nemen.

Wat een berichten over de mexicaan

Ik ben zelf van mening dat je de mening van iedereen moet respecteren. Ik heb zelf een man die 4,5 maand voor zijn leven heeft mogen vechten. Nu MOET hij ieder jaar de griepprik halen van zijn arts. Doet hij dit niet dan is de kans dat zijn afweer het niet aan kan zeer groot. Weg papa!!! Hij doet het met liefde en hoopt altijd maar dat de bijwerkingen mee zullen vallen.

Jongste zoon is prematuur geweest en heeft al veel in het zh gelegen voor allerlei infecties. Nu heeft een simpele verkoudheid hem ook een longontsteking bezorgd. Ik ga met hem zeker op vaccinatiepad (moet alleen die verdomde oproep nog krijgen van GGD).

In het ziekenhuis waar ik werk wilden ze eerst alleen de risicogroepen doen. Nu mag iedereen komen die wil. Kans dat we elkaar aansteken is toch vrij groot.

Tot zover mijn feiten.

Janine (nine)

Janine (nine)

16-11-2009 om 11:40

Petra

Jij bent een veel moediger mens dan ik ooit kan zijn/worden. Dat iemand met veel grotere en moeilijkere beslissingen toch kan invoelen in iemand anders (kleinere twijfels) vind ik knap en waardeer ik enorm.

Ik wens je alle sterkte en kracht toe.

Jacoline29

Jacoline29

16-11-2009 om 11:56

Petra

hoe is het nu bij jouw thuis en met andere kinderen die nu de verdomde tacogriep hebben?knappen ze al op?

Tirza G.

Tirza G.

16-11-2009 om 12:49

Rembrand (licht ot)

Dat zit volgens mij in je standaard-lesstof. Lars Hanson is the place to be, denk ik.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

16-11-2009 om 12:54

Rugby (licht ot)

Zonder afbreuk aan je verhaal te willen doen: het lijkt me stug dat je moeder al 40 jaar de gewone griepprik krijgt. Voor zover ik weet, wordt die pas een jaar of 15 gegeven.

Tirza

De milde griep

Wat mij het meeste stoort aan de communicatie over de H1N1, is het verwarrende woordgebruik.
Het is officieel een 'milde griep' en dat roept terecht de vraag op of we ons dan wel zo druk moeten maken. De hype lijkt door dit woordgebruik veel op de commerciele drukmakerij om schimmelnagels. Dan kun je nog wel duizend keer beweren dat je er ook dood aan kunt gaan, maar ik wens mij niet op dat detailniveau zo hysterisch druk te maken over mijn gezondheid.
Simplificatie: In de Randstad wonen is minstens zo gevaarlijk als het ondergaan van een milde griep.
Maar dan nu de spraakverwarring: Het begrip 'milde griep' gaat helemaal niet over de ernst van de ziekte zelf. Het zegt niets over het gevaar of het aantal doden onder de ziektegevallen.
'Milde griep' is beroepsdeformatische terminologie voor 'het verspreidt zich niet zo snel'.
De vraag die voor mijn persoonlijke afweging van belang is, gaat helemaal niet over het aantal besmettingen op de wereld en de snelheid van verspreiding, maar over de mogelijke effecten van de ziekte als ik het krijg, of voor een ander als _ik_ die besmet.
Daar komt nog bij dat ik voor die afweging niks heb aan vergelijkingen met de Spaanse griep. 'Niet zo gevaarlijk als de Spaanse griep' is net zo makkelijk 5 keer gevaarlijker dan de gewone griep.
En hoewel ik me om die gewone griep niet zo druk maak, zou dat wel een reden zijn om me om de Mexicaanse griep wel druk te maken.
Nee, ik behoor niet tot de risicogroep. Mijn dochter wel, maar die zit op zee (waar ze overigens met de voltallige bemanning een gewone griep heeft doorgemaakt. Griep op een schip is per definitie een drama).
Mijn zoon werkt in de zorg en staat dus ook op het priklijstje.
Moeten zij prikken, of is het hysterisch gedetailleerd gezondheidszorgen simpelweg omdat het kan?
Hoef ik niet omdat het allemaal niet zo gevaarlijk is, of is de woordkeus bewust verwarrend omdat iedereen vaccineren eenvoudigweg niet kan? Worden we ten onrechte gesust met termen als 'mild' in een betekenis die je niet verwacht?
De site van de overheid zegt:"Bij de meeste mensen verloopt de nieuwe griep inderdaad mild. Net als de seizoensgriep. Maar er zijn mensen die extra risico hebben op een ernstiger verloop. Ook dat is net als bij de seizoensgriep. Vaccinatie wordt aangeboden om te voorkomen dat de griep bij deze risicogroepen complicaties geeft. Het vaccin wordt aangeboden aan zorgpersoneel om te voorkomen dat zij deze risicogroepen tijdens de verzorging kunnen besmetten."
Dat verklaart niet dat mijn zoon wel een oproep krijgt voor vaccinatie voor deze griep en geen oproep krijgt voor vaccinatie tegen de gewone griep.
Dat betekent dat deze griep erger is, of dat met deze griep inderdaad een nieuwe trend tot nog preciezer ziekteweren is ingezet. Alsof het om kalknagels gaat.
Groet,
Miriam Lavell

Jakiro

Jakiro

16-11-2009 om 13:17

Miriam

Voor je zoon; de reden dat hij nu wel opgeroepen wordt voor inenting is omdat men verwacht dat 1 op de 3 besmet wordt met de mex.griep dit winterseizoen en de gewone griep een besmettingsgraad heeft van 1 op 10 of minder.
En de term "milde griep" slaat wel op het verloop van de griep persoonlijk gezien. De besmetting van mens op mens loopt voor zover ik weet wel zoals verwacht, aangezien men voorspellingen voor wat betreft die 1 op de 3 niet bijstelt.
Maar de mex.griep is zelfs milder dan de gewone griep. dat is dan weer een voordeel.
Jakiro

Niet ziek mogen worden

Jakiro:"Voor je zoon; de reden dat hij nu wel opgeroepen wordt voor inenting is omdat men verwacht dat 1 op de 3 besmet wordt met de mex.griep dit winterseizoen en de gewone griep een besmettingsgraad heeft van 1 op 10 of minder."
Maar wat is nu het gevaar? Dat hij mensen besmet, of dat hij ziek wordt en een week niet kan werken? Dat laatste schrijnt. Beweren dat het een milde griep is in de betekenis van niet gevaarlijk, maar toch hysterisch prikken om te voorkomen dat werknemers ziek worden, opent de deur naar nog veel hysterischer ziekte voorkomen.
Het risico op ziektedagen van de zolder verbouwen is groter dan dat van een rondwarende griep. Mag hij straks de zolder niet verbouwen? Of mag dat voortaan alleen nog maar in een ingenieus wisselschema zodat niet te veel werknemers tegelijk ziek worden?
Jakiro:"En de term "milde griep" slaat wel op het verloop van de griep persoonlijk gezien."
Nee.
"Roel Coutinho, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM, reageert dan ook tamelijk lakoniek op het nieuws. “Het is eigenlijk niet zo bijzonder,” zei Coutinho eerder vandaag in het Radio-1-Journaal. “Het zegt vooral iets over de snelheid waarmee het virus zich over de aardbol verspreidt, en niets over de ernst van de ziekte.”
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/42093693/
Je vindt dit trouwens ook terug op de site van het RIVM. Dowload de informatie voor professionals.
Groet,
Miriam Lavell

Jakiro

Jakiro

16-11-2009 om 13:24

Maryb

Nogmaals; de reden dat je zoon wordt opgeroepen is omdat die mex.griep zo besmettelijk is als de pest en 1 op de 3 hem krijgt. Kinderen kunnen hem (net zoals de gewone griep) wat erger krijgen omdat hun immuunsysteem nog niet volledig werkt tot 5 jaar. De kans op beademing of ziekenhuisopname is dus groter bij een kind van 3 dan bij een kind van 15 of een volwassene.
Men verwacht dus dat er 3 tot 4x zoveel kinderen opgenomen gaan worden dan bij een gewone griep, dat samen met de RS-virus klantjes en de gewone griep klantjes is iets wat men op de kinder-IC's niet aankan en ook op de gewone kinderafdelingen. Er zullen dus keuzes gemaakt moeten gaan worden wie er beademd wordt of niet...
Sowieso is beademing slecht voor kinderen en dat willen ze dus voorkomen ! (en als dat kan met een vaccinatie...)
Daarom wordt jouw kind onder de 5 jaar opgeroepen:omdat hij bevattelijker is voor complicaties dan een ouder persoon, ze de behandelmethode moeten kiezen die blijvende schade kan toebrengen (die voor ouderen niet blijvende schade toebrengen) en ze bang zijn dat ze niet de zorg kunnen bieden die op dat moment nodig is.
Jakiro

Verwarring

Jakiro:"Nogmaals; de reden dat je zoon wordt opgeroepen is omdat die mex.griep zo besmettelijk is als de pest en 1 op de 3 hem krijgt. "
Nee. Het is een milde griep in de betekenis dat de besmetting niet zo snel verloopt.
Jakiro:"Kinderen kunnen hem (net zoals de gewone griep) wat erger krijgen omdat hun immuunsysteem nog niet volledig werkt tot 5 jaar."
Ja, ik vind steeds meer informatie die erop wijst dat de aard van de ziekte zelf beslist niet mals is. Veel gevaarlijker dan de gewone griep. In een ander draadje schreef ik al citaat "De Mexicaanse griep is iets dodelijker dan de seizoensgevoelige griep die jaarlijks om zich heen grijpt. Wereldwijd sterft tussen de 0,2 en 1,23 van de geïnfecteerden aan de Mexicaanse griep terwijl de seizoensgevoelige griep voor 0,1 procent van de zieken dodelijk is."

Noem dat maar "iets". In mijn rekenmachine heet dat 2 tot 12 x zo veel.
Groet,
Miriam Lavell

Asa Torell

Asa Torell

16-11-2009 om 14:04

Mild

Volgens mij is het echt verwarrende van die term dat hij in de beide betekenissen gebruikt wordt (of tenminste werd) die hier genoemd worden. Nu lees je inderdaad steeds dat er een milde epidemie is en dat gaat dus over het aantal besmettingen. Maar eerder is al heel veel over 'de ziekte kent meestal een mild verloop' gesproken, door dezelfde partijen (rivm/overheid).

Jakiro

Jakiro

16-11-2009 om 14:08

2 termen door elkaar

De griep is mild én de griepepidemie is mild.
Ik heb het over een milde griep (klachten zijn niet zo heel erg)
Je hebt gelijk dat het ook een milde griepEPIDEMIE is (overdracht is momenteel nog niet zo heel snel) tot nu toe. Dit kan echter nog veranderen.
Uit de info voor proffesionals waar Miriam me op wijst:" Zo lijkt Nieuwe Influenza A(H1N1) ondanks het feit dat de meeste mensen milde symptomen hebben..." en uit het nieuwsbericht van 23 Oktober:" Hoewel het verloop van Nieuwe Influenza A H1N1) mild is, komt het voor dat gezonde mensen aan de gevolgen van griep overlijden. " dus de griep zelf is ook mild.
Conclusie; het is dus én een milde griep en tot nu toe een milde griepepidemie.
Jakiro

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-11-2009 om 14:29

Janine e.a.

Ik waardeer je eerlijke reactie zeer; ik begrijp zeker waarom je stelling is zoals hij is maar angst is een slechte raadgever... Het is en blijft een kwestie van de voor- en nadelen afwegen. Het is een ingewikkelde en verwarrende kwestie. Neem nu de term "mild" zoals hier ook over gedebatteerd wordt. Ja, het is een milde griep qua verloop en qua verspreiding maar ja, er gaan mensen dood aan de "gewone" griep en ook aan de Mexicaanse griep. Eigenlijk is dat ook geen juiste formulering; mensen gaan niet dood aan de griep an sich maar aan de complicaties zoals longontsteking.
Iedereen moet zorgvuldig voor zichzelf afwegen welke risico's aanvaardbaar zijn en welke niet maar niemand kan koffiedikkijken.
Wat vaccinatie en koorts betreft: als je al koorts hebt (boven de 38,5) is je immuunstelsel al van slag en hard aan het werk om een of andere infectie te bestrijden. Een vaccinatie zou dan een nog zwaarder beroep doen op je immuunstelsel en meerdere verschillende antistoffen moeten produceren wat mogelijk een te grote belasting is voor je lichaam. Daarom wordt afgeraden om als je koorts hebt je te laten vaccineren.

Verloop

Asa "Maar eerder is al heel veel over \'de ziekte kent meestal een mild verloop\' gesproken, door dezelfde partijen (rivm/overheid)."
Ook die tekst gaat moeiteloos over het aantal besmettingen, als je met het woord 'verloop' het besmettingsverloop bedoelt en niet het ziekteverloop. Dit is de definitie "Bij een consultatie ratio tussen 5,1 en 20/10.000 wordt van een ‘milde’ epidemie gesproken. Bij een consultatie ratio tussen 20 en 50/10.000 wordt gesproken van een ‘matige’ epidemie en boven de 50/10.000 van een ‘grote’ epidemie."
Het probleem zit in de vertaling.
Jakiro:"Ik heb het over een milde griep (klachten zijn niet zo heel erg)"
Maar dat is niet correct. Het verloop is ernstiger dan de gewone griep en vergelijkbaar met de vogelgriep. Het hele stukje tekst waaruit jij citeert:
"Er zijn wel (subtiele) verschillen in de pathogenese/pathogeniciteit aangetoond ten opzichte van de thans bekende en circulerende humane influenzavirusstammen. Zo lijkt Nieuwe Influenza A(H1N1) ondanks het feit dat de meeste mensen milde symptomen hebben, bij sommige patiënten ernstiger longbeschadiging te veroorzaken, zoals dat ook voorkomt bij hoogpathogene aviaire influenzavirussen zoals A(H5N1).2,3"
Ja, er zijn ook mensen die het in een milde vorm doormaken, maar dat is de kwestie niet. Vaccineren doe je om de ernstige complicaties te voorkomen. H1N1 is kennelijk ernstiger dan gewone griep omdat het gevallen kent die ernstiger verlopen.
Aan die ernst draagt nog eens bij dat vooral jonge mensen besmet raken. De schade in levensjaren is daardoor hoger.
Groet,
Miriam Lavell

reina

reina

16-11-2009 om 14:33

Janine,

petje af voor je laatste posting, Ik begrijp nu waarom je je zo 'stellig' opstelde.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-11-2009 om 14:47

Babies

Pasgeborenen hebben van de moeder via de placenta afweerstoffen (immuunglobines) meegekregen maar die raken binnen 3 tot 6 maanden na de geboorte op. Vanaf die tijd is hij helemaal afhankelijk van zijn eigen productie en antistoffen maak je pas als je de ziektekiem bent tegengekomen (en dus de infectie hebt doorgemaakt). De reden om babies al vroeg te vaccineren berust op het basisprincipe van vaccineren: een kleinere, verzwakte of niet-levende dosis van een infectieziekte toedienen zodat het lichaam zelf in staat is om antistoffen te produceren zonder de risico's en gevaren van de "echte" ziekte. En juist jonge babies lopen veel risico op het krijgen van een infectieziekte en als ze deze antistoffen niet hebben met alle mogelijke complicaties van dien puur omdat hun immuunstelsel nog in ontwikkeling is en ze niet voldoende immuunglobines hebben.

Advies kinderarts

Vanmiddag moest ik met ons mannetje (over drie maanden vijf jaar) naar de kinderarts.
Mannetje heeft chronische bovenste luchtweginfecties en bijna om de week pseudokroep die dan een dag of drie aanhoudt. Hij gebruikt nu niet standaard 'pufjes' (heeft dat wel gehad). Nu nog incidenteel ventolin. Heeft een onderhoudsdosering antibiotica (bactrimel), gebruikt lomusol neusspray, antibiotica oordruppels, een sterke antibioticakuur ivm een zeer hardnekkige parasiet (hiervoor al twee kuren voor gehad).
In de herfstvakantie is ons mannetje heel erg ziek geweest. Hij had de symptomen die bij de Mexicaanse griep horen. Of hij dat ook daadwerkelijk had is natuurlijk de vraag.
Ik heb vanmiddag daarom de vraag aan de kinderarts voorgelegd. Wat te doen; wel of niet inenten. Zelf denk ik namelijk dat hij het al wel heeft gehad. Om dan te enten lijkt me een beetje overbodig. Daarbij verwacht ik ook dat het bij hem enigzins traumatisch zal zijn; twee keer prikken. (Hij krijgt binnenkort ook al een uitgebreid bloedonderzoek, dus eigenlijk in zijn ogen drie prikken). Mijn gevoel zegt daarom enerzijds; niet enten.
Aan de andere kant; ik ben heel erg bang dat mijn kind nog zieker wordt dan hij in de herfstvakantie al was en dan zal hij moeten worden opgenomen (was nu al randje).
De kinderarts gaf me het antwoord: "Ik weet het niet". Hij vond het allemaal verschrikkelijk overtrokken allemaal en ziet het nut er niet zo van in. In het geval van ons zoontje dan. Hij ziet hem niet als een risicokind. En dat dus met zijn medische geschiedenis en vatbaarheid van nu èn het feit dat hij nog geen vijf is. Op mijn vraag waarom nu dan al die kinderen wel ingeent moeten worden had hij geen antwoord.
Ik had gehoopt dat ik een duidelijk 'ja' zou krijgen. Dan zou dat mijn twijfel wegnemen. Nu word ik nog meer aan twijfelen gebracht... Bah, bah, bah...

heli

Huh?

de verbinding viel bij mij even weg. Heb mijn berichtje nog een keer gestuurd en nu zie ik dat hij er toch staat. En dan dus nu hetzelfde berichtje in twee verschillende draadjes...
Sorry!

Petra-

Petra-

16-11-2009 om 17:17

Hier

is zo'n eerste schooldag héél erg vermoeiend. Ik ga zo met manlief in overleg of we wel of niet MTX gaan geven.

Tirza, niet stug!! de waarheid, 1953

De Griepprik is een andere benaming voor een influenzavaccin. Het influenzavaccin is sinds 1953 internationaal op de markt. Het wordt ook wel de griepprik genoemd. De injectie is op recept verkrijgbaar onder de merknamen Influvac, Invivac en Vaxigrip. In de huisartsenpraktijken wordt jaarlijks gebruik gemaakt van het middel Griepvaccin huisarts inentingscampagne.

(citaat internet apotheek)

Mijn moeder is ernsig ziek geweest in 1970, toen zij zwanger was van mijn zusje, ze kreeg dubbele longontsteking.

Ik verzin zo iets niet..ik weet niet beter dan dat mijn moeder die prik krijgt.
En ik ben verpleegkundige sinds 1989, toen werd die prik al jaaaaren gegeven!

Tirza G.

Tirza G.

16-11-2009 om 19:00

Rugby

Nou, dan loopt Zeeland echt achter. Ik heb zowel een man als een dochter in de risicogroep en die worden pas ingeent (regulier griepgedoe) sinds begin jaren 90. Mijn schoonvader (ook risicogroeper) overleed half de jaren 80 en toen was er in deze familie nog nooit een griepspuit van dichtbij gezien.
Excuses voor de verwarring.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

16-11-2009 om 19:05

Ziekte voorkomen (miriam)

In de zorg (daar zit je zoon, toch?) is het vrij gebruikelijk om gevaccineerd te worden tegen zaken waarmee je als zorgverlener mensen nog zieker kunt maken óf waar je misschien door wordt besmet. In mijn tijd was dat nog TBC, tegenwoordig bijv. hepatitis (weet niet welke letter van het alfabet). Ook "strooitesten" waren tot nog niet zo lang geleden gebruikelijk, ook heel fijn

Er zijn veel bedrijven die hun werknemers het griepvaccin gratis aanbieden, ook als ze niet in de risicogroep vallen. De werkgever van Tirzaman is er zo eentje. Nou krijgt-ie 'm al (risicogroeper), maar anders kon hij hem zó van de baas krijgen. En dat is puur eigenbelang van de baas Heus niet omdat-ie het zo sneu vindt dat jij ziek wordt

Tirza

Hoe te duiden

Tirza:"In de zorg (daar zit je zoon, toch?) is het vrij gebruikelijk om gevaccineerd te worden tegen zaken waarmee je als zorgverlener mensen nog zieker kunt maken óf waar je misschien door wordt besmet."
Snap ik. Het zal me im großen ganzen worst wezen eigenlijk. Als ik kapitein was, dan zou ik mijn bemanning ook laten vaccineren, voor alles wat maar kan.
De verwarring rond Mexicaanse groep ontstaat door de verschillende berichten, dubbele betekenis van woorden én inconsistent optreden: Nogmaals: Waarom moet zoon wel tegen de mexicaan gevaccineerd worden en niet tegen de gewone griep?
Tirza:"En dat is puur eigenbelang van de baas Heus niet omdat-ie het zo sneu vindt dat jij ziek wordt "
Ja. Dat lijkt me tot nog toe het enige steekhoudende argument, hoewel de werkzaamheid van het griepvaccin (in het algemeen trouwens) niet eens zo duidelijk is. Wat het griezelig maakt is de enorme ophef van WHO en overheden over juist deze griep.
Kapitein Miriam kan wel zo veel willen. Die heeft geen recht op campagne-ondersteuning door de diverse overheden om de werknemer over te halen. Sterker nog, die werknemer (burger) heeft recht op bescherming tegen kapiteins met teveel noten op de zang.
Groet,
Miriam Lavell

Puck2

Puck2

16-11-2009 om 20:21

Tirza, dat klopt deels + wanneer griepvaccinatie ingevoerd?

Tirza: "Nou, dan loopt Zeeland echt achter." Dat kan ik helemaal beamen. Mijn zusje woont ook in het Zeeuwse en heeft dezelfde oogaandoening als ik. De informatie die zij een half jaar eerder kreeg dan ik nam ik mee naar mijn oogarts in het slechtste ziekenhuis van Nederland. Zelfs daar zeiden ze dat de informatie die mijn zusje had gekregen minstens 10 jaar achter liep. De oogarts in het academisch ziekenhuis waar ik naar toegestuurd ben bevestigde dat en raadde aan om een second opinion te vragen.
En van de site van teleac geplukt:
De Amerikanen hebben bovendien de sterftecijfers nog eens goed op een rijtje gezet. Daaruit blijkt dat er sinds de invoering van de griepvaccinatie - rond 1980 -

Nely

Nely

16-11-2009 om 20:28

Hier idd via het werk

ook al val ik, vind ik zelf, nauwelijks in de risicogroep (schoonhoud) in vergelijking met artsen, verpleegkundigen enz enz. Heb de vaccinatie vanochtend dan toch maar gehaald.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.