Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Puberdochter moe en lusteloos

Hallo,

Mijn dochter van 13 is nu al maanden moe en lusteloos. Een bloedonderzoek in december heeft niets opgeleverd, inmiddels zijn we bij een kinderarts geweest en die laat opnieuw (en uitgebreider) bloedonderzoek doen. Algemeen lichamelijk onderzoek wees niets uit.

Het lamlendige gevoel wordt eigenlijk steeds erger en vorige week is ze op school uit het niets flauwgevallen. Sindsdien is ze niet meer naar school geweest.

Kinderarts begon over een 'reeds overwonnen virus, maar hersenen hebben dat nog niet door en blijven lichaam signalen van moe geven'. Dit vinden wij onwaarschijnlijk, vooral omdat de problemen alleen maar toenemen.

Iemand iets dergelijks meegemaakt?

O ja, volgens dochter is er niets ernstigs gebeurd, waardoor de klachten een psychische achtergrond zouden kunnen hebben.

Ben benieuwd naar andere ervaringen, we beginnen ons toch flinke zorgen te maken.

Groet, ljip

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

16-04-2013 om 12:08

Omgeving

is er iets in de omgeving veranderd?
Waardoor dit bv een allergische reactie zou kunnen zijn.

Zelf bleek ik na een verandering van school en vlak daarna een verandering van het schoonmaak regime allergisch te zijn voor de vloerbedekking in de school. Gevolg: hoofdpijn en flauwvallen. Ik was niet de enige die er last van had, ook 1 van de docenten. Het rooster is aangepast voor mij (lokaalwisseling naar een ander gebouw) en het probleem was opgelost.

Marie

Marie

16-04-2013 om 12:32

Pheiffer?

Hoi
Je schrijft dat het bloedonderzoek niets heeft opgeleverd. Weet je ook waar ze op onderzocht is? Het is namelijk zo dat er bijvoorbeeld niet meer automatisch op Pheiffer wordt gecontroleerd, omdat iedereen in zijn leven wel eens een Pheifferinfectie doorloopt volgens onze huisarts. En niet iedereen is daar even ziek van.
Onze puberdochter was in de winter een paar keer ziek geweest (wie niet) met keelpijn (wie niet), dus wij waren niet direct ongerust, totdat ze ging klagen over duizeligheid. Toen maar een bloedonderzoek laten doen. De huisarts wilde alleen op Pheiffer laten testen, omdat ik daar nogal op aandrong.
Bij de uitslag bleek dat ze inderdaad herstellende was van Pheiffer. Toen werden er ook meerdere dingen duidelijk, zoals slecht kunnen concentreren en hele slechte cijfers halen (en wij maar denken dat het door de verliefdheid kwam).
Dus wellicht is dat bij jullie dochter ook zo?

Vit b12

Misschien te kort aan vitamine B12? Ik heb dit zelf gehad in de pubertijd. Is gekomen nadat ik ongesteld was geworden. Lang geduurd voordat ze er achter kwamen aangezien ijzergehalte wel goed was. Volgens de boekjes kun je dan in principe geen B12 te kort hebben (hebben de artsen mij wijs gemaakt). Moe duizelig lusteloos waren de klachten. Het is eigenlijk een ouderdomskwaal. Na eerst twee spuiten elke week daarna af kunnen bouwen. Heb dit tekort overigens weer gehad toen ik op mijn 20 met de pil begon. Dus waarschijnlijk hormoon gerelateerd bij mij. Succes ermee!

Kaaskopje

Kaaskopje

17-04-2013 om 01:26

Fijn

dat de kinderarts het probleem wel serieus genoeg neemt voor een nieuw onderzoek.
Ik schat zo in dat bij de bloedtest van vorig jaar toch wel gekeken is naar Pfeiffer. Als de signalen erop wijzen doen ze dat wel. De uitslag van zo'n onderzoek duurt wel een week. Was dat bij jullie ook zo?
Flauwvallen schijnt vrij normaal te zijn bij een ziekte als Pfeiffer, dus dat schijnt niet eens zo zorgwekkend te zijn als het lijkt, maar om eerlijk te zijn zou ik nu ook niet eerder rusten dan dat je dochter grondig nagekeken wordt. Ik hoop dat het meevalt en dat het meevalt. Wie weet is ze echt 'gewoon' moe. Zo'n eerste jaar op het VO kan behoorlijk wat energie kosten. Bovendien hebben we te maken gehad met een lange winter. Wie weet heeft dat invloed op je dochter. Ik heb geen medische kennis, dus ik probeer met je mee te denken.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-04-2013 om 01:27

Ik hoop dat het meevalt en dat het meevalt.

Een keer meevallen is genoeg

ljip

ljip

17-04-2013 om 09:30 Topicstarter

Dank voor het meedenken

Staan toch weer dingen bij waar wij nog niet aan hebben gedacht.

Inderdaad is er vorige keer ook op Pheiffer getest, bleek dat ze dat al wel eens gehad heeft (zonder dat we ons dat bewust zijn geweest, schijnt heel normaal te zijn volgens huisarts). Nu wordt er op veel andere virussen getest.

Gistermiddag/vooravond had ze even een opleving, een glimp van onze eigen meid gezien , helaas moest ze dat na een paar uurtjes bekopen met hoofdpijn en misselijkheid.

Maandag weer naar ziekenhuis, we wachten af.

Groetjes, ljip

Bellefleur

Bellefleur

17-04-2013 om 09:39

Lyme?

Mijn dochter is vorig jaar in de brugklas heel veel ziek geweest. Ook zij heeft bloedonderzoek gekregen, en daar kwam alleen een lichte bloedarmoede uit. Achteraf denken we dat die vermoeidheid en dat vele ziek zijn toch te maken had met het wennen aan de brugklas. Zij is getest op Lyme, B12, Pfeiffer en haar ijzervoorraad.

Onno

Onno

23-04-2013 om 10:33

Hpv

Veel meisjes vertonen een pfeiffer-achtig beeld na de HPV vaccinatie. Altijd goed om dat in het achterhoofd te houden. Anders liggen er jaren van aanmodderen in het verschiet.

Anna-

Anna-

23-04-2013 om 12:44

Aanvulling op onno

Veel meisjes vertonen datzelfde beeld zelfs al VOOR de HPV-vaccinatie en om het allemaal nog erger te maken: veel jongens vertonen dat beeld ook, en dat helemaal zonder HPV-vaccinatie!

ljip

ljip

23-04-2013 om 13:20 Topicstarter

Virus

Hallo,

We zijn gisteren weer in het ziekenhuis geweest en de uitslag van het bloedonderzoek gehoord. Het blijkt dat ze een virusinfectie heeft (gehad) dat erg lijkt op Pfeiffer. Gelukkig gaat het de afgelopen dagen wat beter met haar en we gaan er maar vanuit dat ze het dieptepunt is gepasseerd.

Bedankt voor alle reacties! Groet, Ljip

Fiorucci

Fiorucci

23-04-2013 om 20:48

Klopt onno

...maar het duurt slechts een week of twee. Niet gelijk in de paniekstand hoor.

Onno

Onno

29-04-2013 om 13:24

Bijwerkingen hpv vaccinatie

De meest gehoorde klacht na de HPV-vaccinatie is chronische vermoeidheid. Daarnaast heb ik ook al een aantal meisjes gezien met eczeem die daarvoor nog nooit last van eczeem hebben gehad. Met beide klachten is de reguliere 'genees'kunde machteloos. Gelukkig zijn deze klachten goed te genezen met homeopathie. Dat scheelt weer een lange tijd van regulier aanmodderen.

anna van noniemen

anna van noniemen

29-04-2013 om 22:43

Gos onno

mijn man had nooit hooikoortsklachten en geen allergie voor huisdieren en huisstofmijt. En ineens wel. Toch heeft hij geen HPV-vaccinatie gehad (want geen meisje en toen was het ook nog niet hahahahaha). Dusse....

Daantje50+

Daantje50+

30-04-2013 om 03:22

Hpv en pfeiffer?

Opgezocht: In 2009 waren er 427 meldingen van bijwerkingen, waarvan 6 ernstig. In 2010 waren dat 107 gevallen, waarvan 8 serieus. In 2011 werden er 61 meldingen van een mogelijke bijwerking bij Lareb gedaan: 5 waren opvallend. Per ronde van 100.000 meisjes.

Meest gehoorde klacht zou hoofdpijn zijn. Weet je zeker dat je het over het HPV vaccin hebt? Volgens mij haal je dingen door elkaar.

Onno

Onno

30-04-2013 om 22:29

Hpv en bijwerkingen

De eerste vraag is natuurlijk altijd: "Wanneer zijn de klachten begonnen". Aangezien de natuur meestal niets bij toeval doet is er meestal een oorzakelijk verband als er ineens klachten zijn. De ervaring leert dan dat de HPV vaccinatie weldegelijk klachten kan veroorzaken. Chronische vermoeidheid, concentratiestoornissen en depressieve klachten zie ik veel en ook eczeem klachten. Niet alleen ik maar ook collega's.
Omdat de reguliere 'genees'kunde werkt met 'genees'middelen waarmee je geen systeemklachten kunt genezen worden deze meisjes vaak eindeloos aan het lijntje gehouden bij de psycholoog, dermatoloog of allergoloog met alle gevolgen van dien. Het duurt vaak lang voordat ouders tot het besef komen dat het zo niet langer kan en gaan dan pas een oplossing zoeken. Al dan niet geholpen door advies van andere mensen. Tsja, als dan de klachten snel verdwijnen met de HPV-reeks kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat de HPV vaccinatie de oorzaak was.
Het Lareb is voor mij een lachertje, probeer daar maar eens iets te melden, dan weet je gelijk wat ik bedoel.
Natuurlijk krijgen de meeste meisjes niet al deze bijwerkingen maar dat wil niet zeggen dat er op lange termijn geen gevolgen zullen zijn. In mijn ogen is het een overbodig vaccin en over pakweg 30 jaar zullen we te weten komen of de gevolgen inderdaad wel zo positief zijn.

Daantje50+

Daantje50+

01-05-2013 om 01:45

Lareb melden

Je kan een online formulier invullen, niks moeilijks aan. Zo raar dat jij van alles ziet aan zieke meisjes en niks meldt. Zou je een boete voor moeten krijgen.

Denk ik, je doet alsof je een arts bent. Met een grote fantasie want met 8 meisjes per jaar is het voor je te hopen dat je weinig collega's hebt. geen droog brood te verdienen in die systeemziektes, zo.

Onno

Onno

01-05-2013 om 13:17

Lareb

Klachten die na een week of twee pas naar boven komen worden sowieso niet geregistreerd. Ik heb geen harde cijfers maar ik denk wel dat er heel veel meisjes met klachten rondlopen die door het HPV vaccin zijn veroorzaakt.
Over werk hoef je je geen zoregn te maken. Zolang de reguliere 'genees'kunde moet werken met 'genees'middelen waarmee je niets kunt genezen zullen de alternatieve geneeswijzen in omvang en gebruik alleen nog maar toenemen.
Vreemd eigenlijk nu de farmaceutische industrie met de codex in handen denkt alle macht in handen te hebben, er steeds meer mensen zijn die zich realiseren dat genezen iets anders is dan symptomen bestrijden en dat het eindeloos slikken van medicijnen niet zo goed is voor de gezondheid. Tegenwoordig zijn er zelfs artsen bij wie dit besef een heel klein beetje gaat doordringen.

Daantje50+

Daantje50+

01-05-2013 om 16:41

Nietus

Ze worden wel geregisteerd en je kan gewoon de datum invullen.
Wat een grote waffel over regulier heb je, jij moet ook gewoon naar het ziekenhuis als jouw bloedsomloop niet meer goed werkt of je een zware breuk hebt. Of kan je soms ook alternatief opereren onder een alternatieve narcose?
Ik krijg echt de kreibels van wannabeetjes die allerlei smoesjes verzinnen om maar neit te melden en ook een hoop blabla opschrijven. Zo veel moeite is het niet om een formuliertje in te vullen.

Primavera

Primavera

01-05-2013 om 18:24

Ohhhh, onno 'denkt'

Onno:"Ik heb geen harde cijfers maar ik denk wel dat er heel veel meisjes met klachten rondlopen die door het HPV vaccin zijn veroorzaakt." Ohh, je DENKT dat.
Dat is natuurlijk wel een wat magere onderbouwing voor je stellingen, des te meer omdat jij dankzij dit voortdurende angstaanjagen van ouders je dikbelegde boterham verdient.
Ipv me op jouw hersenspinsels te vertrouwen lijkt het me veel interessanter om eens te onderzoeken hoe vaak bepaalde klachten voorkomen zonder vaccinatie. Je kunt dan misschien eens je gedachten eens bijstellen.
Bij de draadstartster is de oorzaak inmiddels achterhaald. Een virusinfectie die niets met welk vaccin dan ook te maken heeft.

P

P

02-05-2013 om 10:47

Ideale klachten

Moe en depressief... lijkt me de ideale combinatie om op het HPVvaccin af te schuiven op deze leeftijd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.