Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

04-03-2009 om 21:04

Puistje met grote rode vlek ...

Mijn zoon heeft sinds enkele dagen een puist op zijn knie (met een klein wit puntje) en een grote rode vlek eromheen van enkele centimeters, inmiddels. Het doet pijn zegt mijn anders niet zo snel piepende zoon...
Wie weet wat dit is, en vooral, wat te doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

04-03-2009 om 21:36

Ooei...

ik heb al gegoogeld; het zou misschien een beginnende steenpuist kunnen zijn. Maar het is nog een kleine nu, maar de rode vlek en de gevoeligheid... Dat is toch niet normaal voor een gewone puist.
Maar die kunnen dus ook op de knie voorkomen?

Nasha 1st

Nasha 1st

04-03-2009 om 21:43

Ja!

hop naar de dokter, voor het echt een steenpuist gaat worden....vorig jaar had zoon ook zoiets op zijn dijbeen...een ongelooflijke rode schijf, en pijn dat het deed....dokter heeft het opengesneden en uitgedrukt (PIJN!!!!!!)....maar de dagen erna ging het gelijk een stuk beter....oh ja, hij kreeg nog antibiotica voor de ontsteking.

koentje

koentje

04-03-2009 om 21:54

Nah...

met een steenpuist hoef je toch niet meteen naar de dokter?

Nasha 1st

Nasha 1st

04-03-2009 om 22:08

Nou...

toen ik met dit ding bij de dokter kwam, zei hij, dat het goed was dat ik kwam VOOR het een steenpuist was....

Prulletje

Prulletje

04-03-2009 om 22:26

Haartje?

Misschien een ingegroeid en ontstoken haartje? Mezelf kennende zou ik het witte kopje stukprikken en kijken wat er uit komt. Daarna (en ervoor ook natuurlijk) goed ontsmetten. En dan nog een dagje afwachten voor een eventueel huisarts bezoek.

Prulletje

Prulletje

Prulletje

04-03-2009 om 22:28

Ontstoken?

Ik bedoel natuurlijk niet dat het haartje zelf ontstoken is. Ik geloof dat ik moet gaan slapen

Mamvantwee

Mamvantwee

05-03-2009 om 10:14

Wel even langs de dokter

Ik zou toch even laten kijken door een huisarts. Een steenpuist klinkt onschuldig misschien, maar het kan wel minder leuk aflopen. Ik wil niemand bang maken, maar ik ken een geval waar een verwaarloosde steenpuist (uit schaamte, zat op een bil) openbarstte aan de binnenkant en voor bloedvergiftiging zorgde, met rampzalige gevolgen.

En wat voor een moeite is het om even naar de huisarts te gaan? Het is nog niks ernstigs en wie weet kan hij/zij het direct behandelen?

rosa

rosa

05-03-2009 om 10:46

Link met foto

http://www.huidinfo.nl/steenpuisten.html

Schijnt met een week open te gaan en dan gaat het over.

rosa

Polly Shearman

Polly Shearman

05-03-2009 om 15:07

Is het warm?

voelt zijn knie en de plek warm aan?
Mijn man had ook ooit eens zo'n plek op zijn elleboog, dat bleek toen een slijmbeursontsteking te zijn, het voelde heel warm aan.

groet, polly

Tip:

Als het inderdaad een beginnende steenpuist is moet je het goed nathouden. (Met een (schoon) washandje bijvoorbeeld.) Dan zal deze eerder rijp zijn, en krijgt het niet de kans om groter te worden.

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.