Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tijgeroog

Tijgeroog

05-11-2013 om 20:54

Puistje met ontsteking op bil- voor zwelgje

Zwelgje, je schreef dit in het draadje 24 uur wakker blijve, maar het had volgens mij een nieuw draadje moeten zijn.

puist met ontsteking op bil (4 jaar)
Mijn dochter had een klein puistje op haar bil. Toen werd de huid eromheen een beetje rood. Nu, 2 dagen later, is het een grote, ronde vlek geworden (diameter van 10 cm.)die een beetje warm is in het midden. Ik dacht aan een steenpuist maar het puistje zelf is nog redelijk klein en subtiel, gladde ronde kop, zonder etter. Het is pijnlijk, ze kan moeilijk op beide billen zitten. Ze heeft gisteravond en vanochtend Perdolan siroop (kinderpijnstiller) gehad Ik heb er inmiddels 2x Fucidin opgedaan maar weet niet zeker of dat werkt. Zou ik hiermee naar de HA moeten gaan?

wizzer

wizzer

05-11-2013 om 20:57

zeker

Fucidin moet sowieso toch voorgeschreven worden door een dokter, dus ik zou daar niet zomaar zelf mee gaan smeren.

Tijgeroog

Tijgeroog

05-11-2013 om 20:59

En dan mijn reactie

Hmm, bijzonder... Ik heb 1 keer op versturen gedrukt, kreeg de melding dat er iets fout was gegaan en ik het later nog eens moet proberen, en ondertussen is het bericht twee keer geplaatst...

Ik vind het inderdaad klinken als krentenbaard, dus ik zou er ook fucidin op gesmeerd hebben. Is de huid open? (Dat hoort volgens mij wel bij krentenbaard)
Maar 10 centimeter vind ik wel heel groot, zeker op een kleuterbilletje. Als het open is en het morgen nog niet verbeterd is zou ik daarom toch even bij de huisarts langs gaan.

Toch even naar de HA

Zal toch even langs gaan - beetje te groot en pijnlijk om niet even aan een arts te laten zien joh!

Mariel

teek?

Zou het puistje een tekenbeet kunnen zijn? In dat geval is de ronde vlek een Erythema migrans en dat betekent dat je kind besmet is met lyme en zo snel mogelijk aan de antibiotica moet.
Hup naar de huisarts, zou ik zeggen!

Bedankt Tijderoog!

Oeps, had niet eens in de gaten dat het bij een ander draadje geplaatst was..
De rode vlek is nu een beetje zachter van kleur en lijkt ook kleiner te worden. De puist is nu wel wit geworden dus die zal vandaag of morgen wel openbarsten. Ik dacht ook even aan een tekenbeet maar het is toch wel een lichaamsdeel dat constant bedekt is. Bij mijn kinderen heb ik wel vaker mysterieuze vlekjes, pukkels en wondjes opgemerkt. Na 3 dagen ging ik er dan toch maar mee naar de HA. Die wist vaak niet wat het precies was maar gaf wel de juiste crème mee. Nu heeft die Fucidin wel geholpen dus het zou ongetwijfeld een soort infectie geweest zijn.

Bakje

Bakje

07-11-2013 om 13:22

Zwelgje!

Waarom laat je niet even checken of het een tekenbeet is? Als het wel zo is, dan kun je nu nog effectief behandelen met anti-biotica. Later is dat veel moeilijker. Dan heb je misschien wel spijt.

Teken lopen over je huid onder je kleren en gaan juist heel vaak in de schaamstreek zitten, omdat het daar lekker warm is.

En het zal een infectie zijn, maar bij sommige infecties kun je niet overzien wat de gevolgen zijn.

Naar de huisarts, echt doen hoor!

Puck

Puck

08-11-2013 om 11:22

zwelgje

teken zoeken juist lekker warme plekjes op. Il heb diverse keren een tekenbeet opgelopen en altijd was dat op huid die bedekt was: buik, onderbeen, oksel....
Als je het hebt over een witte puist dan associeer ik dat niet met een tekenbeet, maar zeker als het zon grote plek is dan zou ik ook even naar de dokter gaan ( en ik ben eigenlijk iemand die vaak te laat bij de dokter komt)

op je bil

Een ontsteking op je bil is wel heel vervelend hoor. Voor zoiets mag je meteen naar de dokter. Dat begrijpt de huisarts ook wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.