Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Baukje

Baukje

29-04-2010 om 20:34

Puistjes en blaasjes in gezicht en mond. waterpokken/krentenbaard?

Hallo!

Mijn zoontje kreeg vier dagen geleden wat rode vlekjes op zijn wangen, die nu overgegaan zijn in puistjes en blaasjes op zijn gezicht. Vanochtend bleek dat op zijn gehemelte ook wat zweertjes zitten. Verder zitten er op zijn lichaam helemaal geen vlekjes of bultjes. Zouden dit toch waterpokken kunnen zijn? Die zitten normaliter toch over het hele lichaam?

Op de BSO waren ze bang dat het een krentenbaard is, maar dan zou hij toch niet eerst een paar dagen bultjes en puistjes gehad hebben?

Zijn er ervaren moeders of vaders die dit herkennen?

Alvast bedankt!
Groetjes Baukje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ef

Ef

29-04-2010 om 21:02

Krentenbaard

Krentebaard begint hier wel met rode plekjes en puistjes die later blaasjes worden. (Zoon is nogal bevattelijk voor krentenbaard) Kenmerkend voor krentebaard zijn de honinggele korstjes die op de blaasjes komen. Krentebaard in de mond heb ik nog nooit gehad, weet niet of dat kan. Misschien heeft je zoon een kombinatie van aften en krentbaard? Door een verminderde weerstand ofzo? Ik zou het even door de huisarts laten bekijken als ik jou was.

soepstengel

soepstengel

01-05-2010 om 17:18

Krentenbaard kan.

Zijn de korstjes wat gelig dan zou dat echt kunnen.Ze breginnen inderdaad met bultjes,een soort rode stipjes die op de huid liggen.
bij ons heerst ook hand-voet-mond ziekte, dat zijn blaasjes in de mond en naderhand op voetzolen en handen. Maar die zitten eigenlijk niet om de mond, ten minste dat heb ik niet gezien?
Ik zou toch even de huisarts bellen als het erger wordt want als het krentenbaard is dan is het nogal besmettelijk en breidt het zich snel uit.
Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.