Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pukkeltjes en jeuk op benen

Ik heb sinds een paar dagen af en toe vreselijke jeuk aan mijn onder-benen, er zitten dan allemaal pukkeltjes op. Ik vraag me af of het iets te maken heeft met ontharen ( dat doe ik soms met de epilady en soms met een ladyshave) omdat het precies op die plaats is. Het is trouwens niet gelijk of kort na ontharen gekomen. Ik heb wel in de tuin gewerkt met een korte broek aan. Ik heb wat bemeste tuingrond gestrooid en grasmatjes gelegd.
Iemand een idee hoe ik hieraan kom? ( of liever: hoe ik eraf kom!)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
(Janneke)

(Janneke)

27-05-2009 om 16:12

Jasset

Het kan natuurlijk een reactie zijn op wat je in de tuin hebt gedaan.

Maar ik moest direct aan mijn vriendin denken. Die had vroeger ook eens van de een op de andere dag hele kleine jeukende pukkeltjes op haar onderbenen. Dat bleken naderhand vlooienbeten te zijn van de vlooien van de kat.

Tot die hoogte konden de vlooien springen zeg maar, vandaar dat het alleen op de onderbenen was.

Heb je toevallig ook geen kat(ten)?

Brrr...het gaat nu al jeuken bij mij)

Sterkte in ieder geval!

Mamba

Mamba

27-05-2009 om 16:26

Heb ik ook wel eens

Bij mij is het een allergische reactie op een plant in de tuin. Ik krijg allemaal soort van minimuggenbultjes. Antihistamine werkt bij mij goed.

jasset

jasset

27-05-2009 om 19:41 Topicstarter

Jeuk jeuk

Gelukkig geen vlooienbeten! Ik weet er alles van. We waren verhuisd en hadden de vloerbedekking nog even laten liggen op de trap van ons nieuwe huis. De vorige bewoners hadden katten....wat een feest. Als je op de trap liep voelde je ze op je benen springen...nee, dat is het deze keer niet.
Ik zal eens een hooikoortstabletje van mijn man proberen mamba, misschien heb ik geluk...

Wat maf!

Dat had ik dus een paar weken geleden ook. Geen idee wat het was, behalve jeuk + pukkeltjes. Het is nu weg, en geen idee hoe.
Heb je niets aan dus , maar je bent in elk geval niet de enige.

Groeten,

Temet

jasset

jasset

29-05-2009 om 17:18 Topicstarter

Huisarts

nadat het gisteren ook al op mijn armen begon toch maar even naar de HA geweest, en ja hoor, Mamba, ik kreeg dezelfde tabletjes als mijn man ( voor de hooikoorst) voorgeschreven, het is gewoon een of andere allergie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.