Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

06-02-2010 om 17:18

Raadsel

Ik werk met verstandelijk gehandicapten. We hebben een man op de woning die bij tijd en wijle erg moeilijk gedrag heeft: in de vorm van onrust. Hij maakt zich boos en het blijft onduidelijk hoe het komt. We hebben in de loop der tijd al heel veel gevondnen wat het een beetje kan beinvloeden. Maar wat mij nu zo intrigeert is het volgende: bijna altijd als hij zo'n bui heeft krijgt hij om zijn ogen een witte kleur. Dus de huid rond zijn ogen wordt opvallend veel witter dan de iets donkerdere huid (het is een Turkse man)in een omtrek van ongeveer 1,5 tot 2 centimeter. Op zijn slaap zie het het het duidelijkste: daar loopt echt een enigzins vage grens tussen de witte en gewone huid. Trekt zijn bui bij, dan trekt dit ook weer langzaam weg. Soms wordt hij rustiger maar blijft de 'witte bril' nog aanwezig.
Wie heeft enig idee hoe dit komt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kadonaj

Kadonaj

06-02-2010 om 22:07

Masker...

Wel meer mensen krijgen een zogenoemd masker bij stress, opwinding of verdriet. Als ik het zo lees lijkt dat bij hem ook zo te zijn. Mijn zus heeft het ook heel erg als ze boos of verdrietig is. Ben blij dat ik dat niet heb...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.