Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

100%mama

100%mama

24-07-2009 om 11:16

Raar gevoel in duim

Heel apart, vanochtend ben ik opgestaan met in mijn rechterduim een raar dood gevoel aan de rechter zijkant. Kan hem gewoon gebruiken, maar als ik eroverheen wrijf dan is het zo'n raar gevoel. Iemand enig idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen idee

Maar ik heb dat sinds kort met mijn ringvinger.

Fenomeen van raynaud?

Is het ook wit op de plek waar het 'dood' voelt? Dan zou het het fenomeen van Raynaud kunnen zijn. Daarbij is de doorbloeding tijdelijk verstoord en dat zorgt voor witte vingers en een raar tintelend gevoel. Ik heb daar ook regelmatig last van. Soms in mijn wijsvinger en ringvinger tegelijk, zijn die spierwit terwijl de andere vingers normaal zijn. Ziet er vreemd uit maar kan geen kwaad. Ik moet wel zeggen dat het bij mij vooral in de winter is en dat het meestal binnen een kwartiertje wel weer over is, het duurt zeker geen hele ochtend bij mij. Dus misschien is het toch iets anders. Maar je zou er eens op kunnen googelen.

Tirza G.

Tirza G.

24-07-2009 om 21:29

Google eens op

skiduim.

Tirza

bibi63

bibi63

25-07-2009 om 14:42

Heb ik ook gehad

aan de zijkant van de bovenkant van m'n duim. Heel raar inderdaad, dood gevoel als je er overheen wrijft. Verder geen functieverlies of pijn of zwelling o.i.d.. Is na een paar maanden weer over gegaan. Geen idee verder.
Groetjes,
Bibi

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-07-2009 om 17:08

Doof gevoel

Ik herken dit gevoel; zeker omdat ik vijf jaar geleden een acute nekhernia had en toen mijn wijsvinger doof aanvoelde. Mijn duim voelde laatst ook weer doof en ik heb toen mijn nek en schouders laten masseren omdat ik vermoedde dat er een zenuwknoop zat. Het werkte; het dove gevoel ging weg zodra de blokkade weggemasseerd was. Succes!

Prul

Prul

28-07-2009 om 19:15

Ja, vanuit nek!

Een vriendin van me heeft soortgelijke klachten door een nekhernia zoals Elisa ook omschrijft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.