Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ff zo

ff zo

13-05-2009 om 13:51

Rare klacht/hartoverslaan?

soms (laatste tijd wat vaker) heb ik een raar 'gevoel' rond adem/hart/longen (heeel vaag). Het is een soort iets alsof je heel erg schrikt of zo. Het lijkt een hartoverslag maar als ik pols voel, lijkt het normaal. Het is ook vaak als ik buk (voorover). zou het dan maagzuur kunnen zijn of zo? (geen pijn).
heb nog niet zo veel zin om naar de ha te gaan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

13-05-2009 om 13:55

"heb nog niet zo veel zin om naar de ha te gaan."
Doe dat toch maar wel.

LaMama

LaMama

13-05-2009 om 14:18

Overslag

Klinkt inderdaad als een overslaand hart, ik herken het gevoel. Alsof je even de adem ontnomen wordt. Bij mij zit het in de familie (mijn moeder heeft het heel erg) en ik weet dat het bij ons geen kwaad kan. Maar ga zeker even langs de huisarts. Die zal als het goed is een ECG laten maken om hartkwalen uit te sluiten. En als je het daarna krijgt, hoef je je er geen zorgen meer over te maken. En dat is heel fijn Bij mij is het gelinkt aan hormonen, vermoeidheid en stress.
Groet!
LaMama

tonny

tonny

13-05-2009 om 19:24

Heb het ook al een tijdje

en - het zal Tinus spijten, alle goede raad die hij steeds geeft aan dovemansoren....- ik ben er nog niet mee bij de huisarts geweest. Maar die combi hormomen, vermoeidheid en stress kan ik me goed voorstellen.

Tonny

m@

m@

13-05-2009 om 21:48

Zwangerschap

Heb er ook weer eens last van. Dit maal is de zwangerschap waarschijnlijk de boosdoener (meer bloed om rond te pompen), maar bij druk en stress heb ik het ook regelmatig.

M@

Mamvantwee

Mamvantwee

14-05-2009 om 14:03

Jawel

Ik ken het, ik heb er ook bij de huisarts gezeten omdat ik het eng vond. Maar intussen ben ik er aan gewend. In tijden van stress en vermoeidheid inderdaad, maar ook lijkt het, tegen de tijd dat ik ongesteld wordt (of zou worden, dankzij de mirena...)

Bij mij is het een extra hartslag die te vroeg komt, en waardoor de volgende hartslag een beetje uitgesteld wordt, wat voor een zwaardere slag zorgt (meer bloed wordt weggepompt). En dat voel je. Kijk maar eens in het archief, of op internet bij "ves".

Intussen maak ik me niet meer druk erom. Het is en blijft wel irritant, en ik ben wel altijd blij als het weer weg is (zoals nu), voor een tijdje.

Laat de huisarts even luisteren ja, altijd verstandig.

groet, Mamvantwee

antoinet

antoinet

14-05-2009 om 16:49

Ff kuchen

zo'n gevoel moet natuurlijk altijd gecontroleerd worden bij de huisarts. echter wanneer je hart af en toe overslaat volstaat t soms door even te kuchen.je zet je hart dan weer in t goede ritme

Mamvantwee

Mamvantwee

15-05-2009 om 08:56

Of in actie komen

Ik ga in zo'n fase vaker trappen lopen, het huishouden doen, op de fiets, zorg ervoor dat mijn hartslag omhoog gaat. Ten eerste merk ik het dan minder omdat ik bezig ben (hoewel het volgens mij met een iets hogere hartslag net zo goed voorkomt), maar ten tweede is de 'extra hartslag' daarna vaak weg, als je weer tot rust bent gekomen.

Groet, Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.