Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Alette

Alette

14-01-2010 om 10:14

Rare plek in hals baby -vervolg

Purk bij welk ziekenhuis hoort dat hevacomteam, misschien nemen ze genoegen meteen foto, nijmegen ligt voor ons niet naast de deur.

Die ader is dus duidelijk, de plek op haar been nog niet, maar ze heeft nog een vreemd iets in haar aders, een ader op haar voorhoofd die naar haar neus/oog loopt zwelt op bij huilen/drinken etc. Niet heel dik maar dan plotseling veel zichtbaarder, plus dat de plek tussen neus en oog eruit ziet soms als een blauwe plek. Oma heeft dat ook, met wat gesprongen vaatjes inmiddels eromheen.

Voor ons genoeg redenen om als ik weer met haar bij de huisarts kom om een doorverwijzing te vragen naar iemand die alles van aders etc. weet. Oma komt nl. uit een familie met een voorgeschiedenis van vrouwen die overlijden aan een hersenbloeding, ergens op 60 a 70 jarige leeftijd. Ook vraag ik me bij drie zichtbare vaat-dingen af wat er allemaal NIET te zien is.... zonder me al te bang te maken, maar drie vreemde plekken vind ik net iets teveel.

Hieronder voor alle duidelijkheid nog de originele posting, waar ik door jullie goed mee geholpen ben!

Mijn meisje van een half jaar heeft een ader in haar hals (aan de zijkant van de onderste plooi, ca 2 cm boven sleutelbeen) die op een klein plekje uitzet als ze huilt of zich inspant. Normaal zie je daar alleen een ader lopen (ook alleen maar op dat stukje) maar soms zet het uit tot de grote van een erwt. Het zit er eigenlijk al een tijdje maar het begint meer op te vallen, dus dat zal wel komen omdat het groter wordt.

Volgens de huisarts is het een ader want de slagaders liggen altijd dieper (ik zie anders mijn eigen polsslagader wel lopen) maar hij weet niet wat het is, even aankijken en zoveel kunnen ze daar toch niet aan doen.

Dat is dus al de tweede plek waar ´niemand´ (ha/cbarts) van weet wat het is, verder heeft ze op haar been een spinneweb van haar-adertjes, maar het is geen ooievaarsbeet, en groeit lekker met haar mee, dus als het niet wegtrekt zal ze later een grote plek op haar benen hebben. De plek is niet echt voelbaar. lijkt wel wat verdikt, maar dat kan een vetophoping zijn, je voelt het niet.

Wat denken jullie, zou er een verband kunnen zijn tussen die plekken, moet ik verdere actie ondernemen? Ik vind vooral de plek in haar hals er vervelend uitzien. Maar mijn huisarts is niet zo actief in doorverwijzen uit zichzelf, dan zou ik er echt om moeten vragen. (Ander onderwerp, ook bij kleuterdochter onder het eczeem zegt hij: het ziet er niet zo erg uit en tsja, wat moet je er aan doen, handen in de lucht, gewoon doorsmeren maar.)

Alette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Doorverwijzing

ik zou de huisarts vragen of hij een doorverwijzing kan schrijven omdat je je zorgen maakt. En bij gepruttel nog een keer aangeven dat het heel belangrijk voor je is. Je kan zelf ook het ziekenhuis bellen en een afspraak maken met een kinderarts. Dat laatste heb ik ook eens gedaan, zonder verwijzing.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.