Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

prinses01

prinses01

03-09-2009 om 10:35

"rare" vraag, hoe erg mag je ontlasting ruiken?

Ik zou wel eens willen weten in hoeverre het normaal is dat de ontlasting van mijn dochtertje van 7 nogal sterk ruikt? Ik heb het nergens op gebaseerde gevoel dat ontlasting van kinderen nog niet zo erg stinkt, maar dat is bij haar dus wel het geval.

Hoe is dat bij jullie kinderen en als jullie dit herkennen, weten jullie hiervan de oorzaak? Ze eet bruin brood (1 of 2 sneetjes maar, dat wel), meer dan genoeg fruit en ook groente gaat steeds beter. Maar misschien kent iemand een andere oorzaak?

Nogmaals, het is geen echt groot probleem, maar ik vind het toch wel eens interessant om te horen.

Bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kom hier eens ruiken

M'n zoon van 6 - als hij heeft gepoept wil je het eerste half uur niet die wc in! Ik denk dat zodra kinderen min of meer 'normaal' eten - dan bedoel ik dus het baby-stadium van voornamelijk melk ontgroeid zijn en ze dezelfde soort dingen eten als volwassenen - ze ook meer stinkende ontlasting krijgen. En ik weet zeker dat het ook per persoon verschilt; dochter van 4 die toch grofweg hetzelfde eet als haar broer stinkt een stuk minder dan hij.
Het schijnt dat als je geen vlees eet, je ontlasting minder erg ruikt. Dat klopt wat mij betreft bij dieren: schapen-, konijne- of koeiepoep vind ik veel minder erg dan honden- of kattepoep.

Caroro

Stank

Stank

04-09-2009 om 07:17

Heel verschillend

Dochterlief van 12 stinkt echt vreselijk, na zoonlief van 15 kun je rustig direct weer op de wc gaan zitten, daarvan ruik je bijna niks. Grappig zo'n verschil.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-09-2009 om 17:21

Lijkt mij niet raar

Tenminste... als ik afga op de grote hoeveelheid spuitbussen, spraytjes en andere WC verfrissers die je bij de supermarkt kunt kopen. Ik neem aan dat daar markt voor is omdat ontlasting nu eenmaal vaak stinkt. En aangezien kinderen en volwassenen vaak globaal hetzelfde eten, lijkt het mij niet raar dat ook kinderontlasting 'riekt' (hier in ieder geval wel).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.